Barça

El Barça ja toca la lliga

Els blaugrana guanyen el derbi i només necessiten un punt per ser campions

Ho seran dimarts si el Real Madrid ensopega o dimecres empatant

Iniesta i Piqué van decidir un partit molt còmode per als de Guardiola

L'Espanyol no pot fallar contra el València per continuar aspirant a jugar a Europa

El Barça no va fallar en un derbi en què els dos equips tenien mol­tes coses en joc. Va ser molt supe­rior, l'equip de Pep Guar­di­ola. Ini­esta i Piqué van cer­ti­fi­car aquesta supe­ri­o­ri­tat amb dos gols que dei­xen el títol de lliga a tocar per als blau­grana. Al Ciu­tat de València, allà on el Barça de Frank Rijka­ard va gua­nyar la seva pri­mera lliga amb un empat con­tra el Lle­vant, el de Guar­di­ola tindrà l'opor­tu­ni­tat d'adju­di­car-se la ter­cera con­se­cu­tiva. També neces­sita només un punt, sem­pre i quan el Madrid no enso­pe­gui con­tra el Getafe i anti­cipi el títol a dimarts. San­dro Rosell pot gua­nyar la seva pri­mera lliga com a pre­si­dent curi­o­sa­ment on es va estre­nar Joan Laporta.

Ahir calia veure com sor­tia el Barça després de les mol­tes i inten­ses emo­ci­ons vis­cu­des en les últi­mes set­ma­nes. Qua­tre par­tits con­tra el Real Madrid que havien des­gas­tat molt la plan­ti­lla, tant en l'aspecte físic com en el men­tal. Els blau­grana havien tin­gut temps per des­can­sar, però sem­pre costa tor­nar a la lliga després d'haver-se clas­si­fi­cat per a la final de la Cham­pi­ons. Qui­nes millors moti­va­ci­ons per no rela­xar-se, però, que tor­nar al cam­pi­o­nat de la regu­la­ri­tat jugant un derbi i bus­cant una victòria que deixés el títol a un punt? El Barça no podia fallar, perquè no cal allar­gar la con­se­cució del títol més del neces­sari per poder pre­pa­rar el par­tit de Wem­bley con­tra el Manc­hes­ter Uni­ted. I perquè tam­poc calia donar espe­ran­ces als blancs. El par­tit, però, no es pre­sen­tava fàcil. Pels motius expo­sats i perquè l'Espa­nyol també s'hi jugava molt. Els de Mau­ri­cio Poc­het­tino llui­ten per jugar a Europa la tem­po­rada vinent. Les der­ro­tes del Sevi­lla i l'Atlético de Madrid feien pos­si­ble que pogues­sin aca­bar la jor­nada, en cas de victòria al Camp Nou, a només un punt del seu objec­tiu.

Amb aquests ingre­di­ents, ni Guar­di­ola ni Poc­het­tino van reser­var res. El Barça va sor­tir amb el millor onze pos­si­ble. Només Andreu Fontàs va ocu­par el late­ral esquerre. Puyol està sent dosi­fi­cat i després de recu­pe­rar-se per jugar les semi­fi­nals de la Cham­pi­ons, el nou objec­tiu és que el capità esti­gui al cent per cent per a la final de Wem­bley. L'Espa­nyol, tenint en compte els vuit lesi­o­nats que té Poc­het­tino, va sor­tir amb el que li queda. Cinc fut­bo­lis­tes del plan­ter, molta joven­tut i inex­periència, sobre­tot al cen­tre de la defensa i un enorme fut­bo­lista a la davan­tera, Osvaldo. La sor­presa va ser que Luis García es quedés a la ban­queta. Javi Márquez, Javi López, Verdú, Iván Alonso i Callejón havien d'omplir el mig del camp per no dei­xar jugar el Barça. Els de Poc­het­tino espe­ra­ven i pres­si­o­na­ven, mirant de recu­pe­rar alguna pilota per jugar-la en llarg i que l'apro­fités Osvaldo amb la seva velo­ci­tat i habi­li­tat. Però des del pri­mer minut es va veure que els blau­grana esta­ven tan con­cen­trats en el par­tit com ho van estar en els clàssics. Ini­esta, Xavi, Bus­quets i Messi s'asso­ci­a­ven i tro­ba­ven espais, i els blanc-i-blaus no tenien més remei que acu­lar-se i defen­sar amb ordre la por­te­ria de Kameni. Tot i la inex­periència de Raúl Rodríguez i Amat, els dos cen­trals de l'Espa­nyol van man­te­nir blin­dada la seva àrea durant una bona part de la pri­mera part, en què el Barça només va poder crear perill amb acci­ons indi­vi­du­als de Messi i Ini­esta. El dese­qui­li­bri d'aquests dos juga­dors va fer tre­ba­llar Kameni en els minuts 20 i 27, just abans que arribés el pri­mer gol. El bon par­tit defen­siu que estava fent l'Espa­nyol el va fer sal­tar pels aires Galán amb una errada que va apro­fi­tar Ini­esta.

L'Espa­nyol es va des­con­nec­tar durant uns minuts després del gol i abans del des­cans, men­tre que el Barça va optar per donar una pausa al par­tit, amb dos moments que Villa no va saber apro­fi­tar. Un perquè va estar massa lent i un segon perquè va xutar fora quan estava sol davant Kameni i no va poder cul­mi­nar una jugada de fan­ta­sia dels blau­grana.

Amb Iván Alonso amb molèsties i amb el resul­tat en con­tra, Poc­het­tino va fer entrar Luis García per mirar d'esti­rar més el seu equip, però qual­se­vol intent de reacció de l'Espa­nyol el va avor­tar el Barça només començar la segona part amb un segon gol obra del labo­ra­tori de Guar­di­ola i Tito Vila­nova. Córner, un blo­queig de Bus­quets, un movi­ment de Villa per gene­rar un espai i per­fecta rema­tada de cap de Piqué anti­ci­pant-se al seu mar­ca­dor i a la sor­tida amb dub­tes de Kameni.

El par­tit que­dava sen­ten­ciat quan encara que­da­ven molts minuts, perquè l'Espa­nyol va dei­xar de creure en qual­se­vol pos­si­bi­li­tat de treure alguna cosa posi­tiva del Camp Nou i perquè els blau­grana van pre­fe­rir admi­nis­trar els dos gols d'avan­tatge pen­sant ja en rema­tar defi­ni­ti­va­ment la lliga dime­cres con­tra el Lle­vant. Guar­di­ola va donar vint minuts a Abi­dal perquè el francès vagi aga­fant ritme una vegada superada la greu malal­tia que ha tin­gut el francès, que va tor­nar a rebre una gran ovació del Camp Nou. Un altre dels objec­tius a acon­se­guir en aquesta segona part no es va com­plir. Després dels qua­tre gols de Cris­ti­ano Ronaldo con­tra el Sevi­lla, Messi està a dos del por­tuguès en la seva lluita per ser el màxim gole­ja­dor del cam­pi­o­nat, però l'argentí no va tenir opor­tu­ni­tats per apro­par-se al juga­dor del Real Madrid, tot i que els seus com­panys el van bus­car mol­tes vega­des. Messi encara té temps per acon­se­guir el premi indi­vi­dual. Però això és secun­dari. El premi gros, el col·lec­tiu, la lliga, la pot gua­nyar el Barça dime­cres només amb un empat a València con­tra el Lle­vant. L'Espa­nyol, el mateix dia, no podrà fallar con­tra el València si vol jugar a Europa el curs vinent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)