FEB

AINA AYUSO

BASE DE LA SELECCIÓ ESPANYOLA I DEL CASADEMONT SARAGOSSA

“Estic rodejada d’ídols que he tingut de petita”

La ‘rookie’ Aina Ayuso debuta amb la selecció espanyola amb 20 anys menys que algunes companyes i amb un futur il·lusionant

Aina Ayuso (1/8/1999, Sant Just Des­vern) ha estat sem­pre ambi­ci­osa. Des que era al Segle XXI i va deci­dir mar­xar a l’NCAA amb les Ore­gon Ducks abans d’aca­bar el seu cicle a la Residència Blume. Va tor­nar per debu­tar a la Lliga Feme­nina amb l’Snatt’s Femení Sant Adrià, pas tes­ti­mo­nial pel Barça CBS, i cap a Príncipe Felipe de Sara­gossa, on és un pun­tal del nou pro­jecte. L’últim premi ha estat estre­nar inter­na­ci­o­na­li­tat després d’haver pas­sat per tots els com­bi­nats naci­o­nals de for­mació. Els seus ulls bri­llen d’il·lusió. És lògic. Té només 21 anys i un futur enve­ja­ble.

Mol­tes feli­ci­tats.
Mol­tes gràcies. És un somni fet rea­li­tat perquè qual­se­vol espor­tista aspira a estar entre les millors a la selecció. I més sent tan jove.
La seva entrada a un grup ja con­so­li­dat ha estat fàcil?
Moltíssim perquè vaig venir aquí i les conei­xia quasi totes, sigui perquè ja hi tenia relació o per haver jugat con­tra elles. M’han aju­dat a poder entrar al grup. Pensa que som 19 i, per tant, és impos­si­ble no rela­ci­o­nar-te. Hi ha juga­do­res amb qui soc molt amiga, com la Maite Cazorla, i d’altres amb qui tinc una estreta relació. Hi ha un ambi­ent molt bo.
És una con­cen­tració de pre­pa­ració. Com va l’experiència?
N’estic apre­nent molt, i incor­po­rant tots els sis­te­mes, que n’hi ha moltíssims, amb molta con­cen­tració i sent una esponja per poder absor­bir les màximes coses de les millors. Amb Lucas Mon­delo no havia coin­ci­dit mai, però hi he encai­xat ràpid. Diu les coses fàcils i clares. Va per feina perquè som mol­tes i hi ha molta feina.
S’espe­rava la tru­cada de Lucas Mon­delo?
Una con­vo­catòria de selecció, quan ets tan jove i hi ha tan­tes grans juga­do­res, mai l’espe­res.
Com ha vis­cut aquest inici de curs a la Lliga Feme­nina?
Ha estat un inici de tem­po­rada difícil perquè vam estar 20 dies de qua­ran­tena perquè teníem posi­tius. Havíem fet una bona pre­tem­po­rada i l’atu­rada va fer que quan vam començar no tinguéssim ritme. Hem hagut de fer mini­pre­tem­po­rada durant el curs i jugant dos par­tits per set­mana. Ha estat difícil, però s’ha fet un pro­jecte molt sòlid de ciu­tat, no de bàsquet mas­culí ni femení, sinó de bàsquet. És un pro­jecte de pre­sent i futur.
Tot i la situ­ació de pandèmia que estem vivint, es van jugant par­tits?
Estem con­cen­tra­des, però tot i anar amb compte també ens podem con­ta­giar. Però és impor­tant poder anar jugant.
En què vol millo­rar?
En mol­tes coses, un pas més en direcció de l’equip, assu­mir res­pon­sa­bi­li­tats i en defensa.
Ara són 19 juga­do­res. Es veu entre les 12 esco­lli­des a l’estiu?
Ho veig com­pli­cat, hi ha juga­do­res de molt nivell que fa molts anys que ho gua­nyen tot. M’estic entre­nant amb 20 anys menys i rode­jada d’ídols i refe­rents que he tin­gut de petita i de dife­rents gene­ra­ci­ons com la Laia Palau o la Sílvia Domínguez.
Quan arri­ben moments així tan asse­nya­lats com ser inter­na­ci­o­nals, de qui es recorda?
De la família, que m’ha donat suport sem­pre, ja que no ha estat un camí fàcil; dels entre­na­dors, i de les com­pa­nyes. Per ser pro­fes­si­o­nal t’hi has de dedi­car, has de sacri­fi­car mol­tes hores, però tot és per a alguna cosa que pesa molt més, que és poder dedi­car-te a la teva passió, que és el bàsquet. Els esforços sem­pre tenen recom­pensa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.