Eurolliga

L’èpica s’instal·la al Palau

Bàsquet. El Barça encadena nou victòries i completa la primera millor volta de la història de l’Eurolliga amb una remuntada mai vista en la competició continental

18 equips

amb pro­pera

Els rècords en una pri­mera volta d’una com­pe­tició com l’Euro­lliga aca­ben a la pape­rera de la història si l’equip que els asso­leix acaba fent figa en el play-off o en la final a qua­tre. La memo­ra­ble victòria de diven­dres con­tra l’Unics Kazan (111-109) remun­tant per pri­mer cop 20 punts en el dar­rer quart ha permès al Barça no només com­ple­tar la seva millor pri­mera volta (15-2) des que es va ins­tal·lar el for­mat actual sinó igua­lar la que va fer el Fener­bahçe la tem­po­rada 2018/19 –amb millor ave­rage per als cata­lans–. Els turcs, amb tot, no van ser cam­pi­ons ja que van cedir en la final de Vitòria con­tra el CSKA (83-91).

Bona part de l’èxit de l’equip de Saras Jasike­vi­cius, que ha enca­de­nat nou victòries, rau en el fet d’haver con­ver­tit el Palau en una pista inex­pug­na­ble coin­ci­dint amb el retorn de l’afició als pave­llons. La remun­tada de diven­dres no s’explica sense aquest fac­tor, com tam­poc la que va pro­ta­go­nit­zar l’equip con­tra el CSKA el 18 de novem­bre. Els blau­grana van afron­tar l’últim quart amb un 51-60 i van aca­bar sig­nant els deu millors minuts de la tem­po­rada (30-13).

El Palau també va empènyer de valent en un altre tri­omf espec­ta­cu­lar l’11 de desem­bre en el clàssic con­tra el Real Madrid (93-80), l’altre equip més en forma del con­ti­nent, segon clas­si­fi­cat en la fase regu­lar gràcies a la millora defen­siva res­pecte a tem­po­ra­des ante­ri­ors.

El mèrit afe­git sobre­tot en els últims par­tits de l’equip és que s’ha hagut de refer sobre la marxa de les nom­bro­ses bai­xes que ha anat acu­mu­lant. Des del prin­cipi de tem­po­rada Abri­nes està fora de com­bat; després s’hi van afe­gir dos titu­lars indis­cu­ti­bles, Hig­gins i Calat­hes, i en els dar­rers par­tits Saras ha per­dut Sergi Martínez, per un esquinç a Bel­grad, i Nigel Hayes, con­fi­nat per haver donat posi­tiu després del par­tit a la pista de l’Estre­lla Roja.

Dante Exum, l’últim a arri­bar, s’ha tro­bat de cop i volta amb el fet que ja és un juga­dor deter­mi­nant –per força– i ha sabut apro­fi­tar el seu moment posant-se l’afició a la but­xaca en uns grans minuts en el dar­rer quart con­tra l’Unics defen­sant Hezonja. Saras, a més, s’ha vist amb l’obli­gació d’impro­vi­sar noves estratègies, com ara la de situar Miro­tic durant molts minuts en la posició de 3 al cos­tat de dos pivots més.

La para­doxa per a l’entre­na­dor lituà és que els seus juga­dors estan bri­llant sobre­tot en atac (85,2 punts per par­tit), quan ell insis­teix sobre­tot en la defensa.

LA DADA

85,2
punts
per partit anota el Barça, que és l’equip més anotador al final de la primera volta.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)