Lliga femenina

No es mourà del pavelló Navarro

La saturació d’activitats al Palau Blaugrana farà que el Barça CBS només hi jugui partits puntuals però ja hi ha el compromís de Sant Feliu de Llobregat per condicionar el pavelló

El Barça CBS es va con­ver­tir fa dues set­ma­nes en nou equip d’elit del bàsquet espa­nyol. La plan­ti­lla, que ahir va anar al Camp Nou a veure el Barça-Madrid femení, con­ti­nuarà jugant els seus par­tits al pavelló Juan Car­los Navarro de Sant Feliu de Llo­bre­gat on no hi perd des de fa tres anys. La satu­ració que té ara mateix el Palau Blau­grana amb les dife­rents acti­vi­tats de les sec­ci­ons de bàsquet, fut­bol sala o hand­bol fa invi­a­ble que s’hi puguin dis­pu­tar tots els par­tits de l’equip femení de bàsquet. El que sí que hi ha és el ferm com­promís que par­tits pun­tu­als com podrien ser con­tra el Per­fu­merías Ave­nida, el València o els duels cata­lans con­tra l’Spar Girona o el Cadí la Seu es puguin dis­pu­tar al Palau Blau­grana. La ciu­tat de Sant Feliu de Llo­bre­gat no vol per­dre un refe­rent ara que és a l’elit i l’Ajun­ta­ment de la ciu­tat ja s’ha com­promès –ho va fer en la recepció ofi­cial que va fer dimarts– a posar al dia la ins­tal·lació perquè s’hi puguin dis­pu­tar par­tits de la Lliga Feme­nina 1. Hi ha la pos­si­bi­li­tat de posar gra­de­ries supletòries perquè l’afició esti­gui més a prop de la pista. El caliu que s’ha gene­rat a la ciu­tat del Baix Llo­bre­gat no només no es pot per­dre amb un dels seus clubs refe­rents sinó que s’ha de poten­ciar. Aquest curs el Barça ja s’entre­nava dos dies a la ciu­tat espor­tiva de Sant Joan Despí perquè el pavelló Juan Car­los Navarro té molts equips. A la Lliga Feme­nina actual encara hi ha equips que fan con­trac­tes de feina de 12 mesos, com el València, però la majo­ria són de només vuit.

El tècnic del Barça CBS, un dels grans artífexs de l’evo­lució i el crei­xe­ment de l’enti­tat des que va arri­bar, el curs 2017/2018, Isaac Fernández, va asse­gu­rar que un pas impor­tant que ha de fer l’equip si vol fer el salt és pro­fes­si­o­na­lit­zar-se. Fernández, però, pun­tu­a­litza: “Aquest curs hem hagut de fer entre­na­ments a les nou del ves­pre perquè hi havia juga­do­res que tenien la seva feina, hem de fer un pas més, acon­se­guir que puguin ser pro­fes­si­o­nals per poder fer entre­na­ments al matí o a la tarda.” Isaac Fernández, que encara no ha reno­vat el con­tracte, subrat­lla també les con­di­ci­ons que s’han de tenir en els des­plaçaments: “A la Lliga Feme­nina Cha­llenge no hi ha cap equip que no hagi hagut de fer esforços per viat­jar i es fan els des­plaçaments com es pot. Són coses que pas­sen en el bàsquet femení, però si fem el salt a la màxima cate­go­ria això també cal millo­rar-ho.” Una feina que ja té encar­ri­lada el Barça CBS és l’estruc­tura de club. Els blau­grana han creat els últims anys una bona base amb juga­do­res que poden aju­dar el pri­mer equip. Per Fernández això és fona­men­tal, i afirma que si ell con­ti­nua dema­narà con­tinuïtat en el pro­jecte: “No vull començar de zero, no han de ser deu juga­do­res noves, crec que la con­tinuïtat dona èxits i de l’equip actual n’hi ha qua­tre, cinc o sis que poden con­ti­nuar i incor­po­rar qua­tre o cinc juga­do­res que supo­sin un salt de qua­li­tat.” Fernández, que va tenir l’extècnic del Bàsquet Girona Àlex For­mento com a aju­dant (ara a Mèxic), parla també del tre­ball del seu equip: “És impor­tant que també puguin foca­lit­zar el seu temps en el tre­ball de l’equip i tre­ba­llar pel club, no només parlo de ser pro­fes­si­o­nals les juga­do­res.”

30-1
balanç
que va tenir el Barça CBS el curs passat en la Lliga Femenina 2, en què només va perdre el partit que decidia l’ascens
25-3
balanç
d’aquesta temporada en la Lliga Femenina Challenge, que ha fet que hagi assolit l’ascens directe a tres jornades del final
3
anys
fa que el Barça CBS no perd cap partit al seu pavelló
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.