Europeu

Contra tot i tots

Bàsquet. Europeu. Espanya juga les semifinals (20.30 h Cuatro) contra l’amfitriona, Alemanya, amb pressió però amb potencial i jugadors NBA

En l’Euro­peu sense les prin­ci­pals estre­lles de l’NBA (Jokic, Don­cic, Ante­tokounmpo i Markka­nen) Espa­nya afronta una semi­fi­nal ines­pe­rada con­tra l’amfi­tri­ona, Ale­ma­nya (20.30 h Cua­tro). No hi haurà ni Nowitzki ni Pau Gasol, les grans ico­nes de les últi­mes dècades, però si una meda­lla en joc. Berlín serà una olla a pressió per a una selecció espa­nyola amb manca d’experiència en grans cites a banda del capità, Rudy (37 anys). Sca­ri­olo, però, se sap moure molt bé en com­pe­ti­ci­ons cur­tes. Les dues selec­ci­ons s’han vist les cares 13 cops amb 11 tri­omfs espa­nyols. Les dues der­ro­tes van ser el 1993 i el 2005 en els encre­ua­ments. El 2007 l’amfi­tri­ona era Espa­nya i va gua­nyar i el 1993 ho era Ale­ma­nya i van vèncer els germànics. El base dels Rockets Schröder (20,2 punts de mit­jana) exer­cirà de líder amb Wag­ner (Magic), Theis (Pacers) i un gra­pat de juga­dors de màxim talent a Europa.

En l’altre eli­mi­natòria Polònia no gua­nya França (17:15 h Cua­tro) en com­pe­tició ofi­cial des del 1985. Des de lla­vors s’han tro­bat tres cops, amb tri­omf francès. El balanç és de 10-7 però només hi ha un pre­ce­dent en una eli­mi­natòria en la lluita pel bronze i és del 1937 en la pri­mera edició de l’Euro­peu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.