Lliga femenina

El parèntesi menys oportú

L’Spar arriba a l’aturada FIBA en plena ratxa de creixement pel que fa a nombre de peces, nivell de joc i resultats. La tornada té un calendari molt exigent

L’Spar Girona arriba al parèntesi en el millor moment des que Roberto Íñiguez va aga­far l’equip i amb Etxarri, Peña, Ygue­ra­vide i Tolo con­vo­ca­des per les selec­ci­ons –només han de com­pe­tir les dues inte­ri­ors–. El tècnic (7-2 comp­tant els vui­tens de l’Euro­copa) va apos­tar des de l’inici per Bertsch a l’exte­rior, acom­pa­nyada d’Ygue­ra­vide i Mendy a l’ini­cial i Maga­rity i Tolo a dins. El va treure en els seus qua­tre pri­mers par­tits, amb 1-2 de balanç en la lliga i les seves dues victòries a la Seu, tant en el seu debut com en el de Gard­ner, en l’anada de l’eli­mi­natòria con­ti­nen­tal. A casa abans de la tor­nada, con­tra l’Ensino (74-47), va can­viar Labucki­ene per Tolo –l’aus­tra­li­ana (26 minuts) acaba jugant gai­rebé el doble que la litu­ana– el dia que rea­pa­rei­xia Etxarri i que l’equip obria la bona ratxa, fona­men­tada en bons ini­cis (22-5) com el de Vitòria l’endemà de Reis (2-22), fent més alta la cai­guda (72-65).

“Em quedo amb jugar més minuts com vull que juguem, no sé si és l’inici o no. Estem sor­tint bé, amb inten­si­tat i con­cen­tració, fent les coses que havíem comen­tat, però l’equip encara ha de jugar d’aquesta manera durant més temps”, deia Íñiguez després de la quarta victòria con­tra el Cadí, abans-d’ahir en la segona presència del Sedis a Fon­ta­jau. En la pri­mera tenia en la direcció de l’equip la vari­ant, amb Peña (19:35) per aca­bar jugant dos minuts més que el 14 de gener a Madrid, quan es recu­pe­rava el titu­lar de l’inici (0-6), el mateix que a Fer­rol (2-14), abans que dijous Etxarri i Gard­ner s’estre­nes­sin a l’ini­cial (11-0) en el lloc de Maga­rity i Bertsch, res­pec­ti­va­ment; amb l’MVP de la lliga fa dos anys empa­re­llada amb Anna Palma i ano­tant 7 punts en els pri­mers qua­tre minuts i tan­cant el pri­mer quart amb 10 sense error en el tir (dues acci­ons de sota el cèrcol i 2 tri­ples), 6 dels 13 rebots locals (acaba amb 7 dels 42, sent la que juga més, 24:43) i 15 de valo­ració en 8:09 (23 al final).

El Casa­de­mont, que el dia 21 s’estrena en els quarts de l’Euro­lliga en el seu debut en la com­pe­tició, a Mer­sin con­tra el Çuku­rova –ahir fit­xava l’MVP de la com­pe­tició fa dos anys, amb Íñiguez d’entre­na­dor, Kah­leah Cop­per–, ve el dia 18 a Fon­ta­jau, on el 22 el Gala­ta­sa­ray és el rival en l’anada dels quarts de l’Euro­copa. La tor­nada és el 29 a Istan­bul, després de visi­tar el Jai­ris i 48 hores abans d’anar a València, on l’Uni tor­nava de la fines­tra el curs pas­sat líder de la lliga (17-3).

6
derrotes
ha encaixat l’Spar, 3 contra els equips que té per sobre, 2 contra l’Araski i 1 amb l’Estudiantes.
10
jornades
queden de la lliga regular, el millor de la qual va a l’Eurolliga.
1
presència
en el titular li cal a Gardner per ser la millor de l’equip en punts (14) i valoració (23).
6
triomfs
enllaça l’Uni, que el dia 18 rep el Saragossa, amb la pallissa (65-38) de la jornada 1 en el record.
Patrocini
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)