Lliga femenina

Per què mai no venen soles?

Segona derrota seguida per a l’Spar, la quarta amb Íñiguez, a la pista del Jairis, que capgira el marcador en el tercer quart i malgrat el 0-8 (59-61 a 3:23) és més sòlid al final

Jairis 69 Spar Girona 65

HOZONO GLOBAL JAIRIS:Nelson (4), Bishop (4) Ayuso (17), Bettencourt (3), López-Sénechal (18) –cinc inicial–; Konig (5), Diarra (2), Grande (9) i Rembiszewska (3). 15/39 de 2, 11/23 triples (5 López-Sénéchal), 6/8 tirs lliures, 20 rebots (6 Nelson), 14 assistències (7 Ayuso) i 51 de valoració (16 Ayuso).SPAR GIRONA:Peña (3), Mendy (11), Etxarri (1), Tolo, Bertsch (14) –cinc inicial–; Magarity (16), Parra (1), Ygueravide (7), López i Labuckiene (12).18/37 de 2, 5/16 triples (2 Bertsch i 1 Peña, Mendy i Ygueravide), 14/18 tirs lliures, 36 rebots (11 Magarity), 9 assistències (2 Mendy, Bertsch, Magarity i López) i 71 de valoració (29 Magarity).PARCIALS:19-16, 9-17 (28-33), 26-17 (54-50) i 15-15 (69-65)

L’Spar Girona anava a Alcan­ta­ri­lla cons­ter­nat per la lesió de Gard­ner, dijous en l’anada dels quarts de l’Euro­copa a casa quan havien pas­sat 3 minuts i que deixa la car­rera de l’escorta (1990) pen­jant d’un fil. I torna de Múrcia amb la vui­tena der­rota en la lliga, la quarta amb Roberto Íñiguez (5-4) i un altre refe­rent, Tolo (1989), lesi­o­nada quan l’equip es juga l’accés a les semi­fi­nals euro­pees i visita el líder, el València, menys de 48 hores després de jugar a la capi­tal turca. I, si supera el con­junt turc fent valer els 13 punts de marge, afron­tarà la següent eli­mi­natòria tenint entre­mig la tor­nada a casa –l’anada, el dia 7 a Latas o Istan­bul– i l’Ave­nida a Fon­ta­jau. Un tour de force, amb la copa d’aquí a un mes, que, com que les desgràcies no venen mai soles, obliga encara més el club a moure’s per evi­tar un altre desen­llaç nefast com fa un any, amb l’Uni lide­rant la lliga en la segona fines­tra FIBA.

Peus de fang

El 7-1 ini­cial amb el tri­ple de López-Sénéchal (5/6) en l’única 3-2 de l’Uni no era el millor inici, encara amb Tolo i amb Bertsch (2/3) ano­tant la pri­mera cis­te­lla en joc quan havien pas­sat 3 minuts. L’alera-pivot de Santa Rosa, Maga­rity –pri­mera titu­la­ri­tat d’Etxarri– i Labucki­ene pro­ta­go­nit­za­ven el 0-11 que les locals res­pon­drien amb els tri­ples de Grande i Konig (19-15). La pri­mera falta de l’Uni va ser a 41 segons per aca­bar el pri­mer quart (6-1) i, en el segon, la defensa ver­me­lla només encai­xava de 4,6 m i després de pèrdua –13 a la pri­mera mei­tat– fins al tri­ple de Bet­ten­court (28-31).

El Jai­ris, en el seu segon any a la lliga, endu­ria encara més el par­tit en la segona mei­tat i li donava la volta amb dues tècni­ques –a Anna Montañana a 5:07 i a Bis­hop després de falta en atac a 4:56 (15-5). Peña havia esta­blert la màxima amb el seu tri­ple (35-46), però només Bertsch de tir lliure (4/4) ano­ta­ria en més de 5 minuts, durant els quals les locals cap­gi­ra­ven el mar­ca­dor amb qua­tre tri­ples: 43-48 i 49-50 d’Ayuso, 46-48 de López-Sénec­hal i 54-50 de Rem­bis­zewska.

Íñiguez des­ta­cava el desig que van mos­trar les juga­do­res per tor­nar al par­tit, mal­grat l’anti­es­por­tiva de Peña a 8:04 després de fallar de tres al límit de la pos­sessió (57-52 Ayuso 1/2). Maga­rity obria un 0-8 amb tri­ples de Mendy i Ygue­ra­vide (59-61), però dos més de López-Sénec­hal (65-61 a 1:48) amb pèrdua d’Ygue­ra­vide a l’altre cos­tat obli­ga­ven a un altre sobre­es­forç, que aca­bava amb Grande veient la pas­sada d’Ygue­ra­vide a Labucki­ene en el penúltim atac gironí, a 13,6 segons i ano­tant els dos tirs lliu­res de la falta rebuda.

5
triples
de 6 intents del conjunt local en el tercer quart, quan Peña va anotar l’únic intent visitant (35-46, màxima).
21
pèrdues
de l’Spar. 8 més que el Jairis, que, després de les dues tècniques, va fer el 19-4 (54-50) amb l’Spar sense anotar en joc.
42
punts
entre Magarity Bertsch i Labuckiene, amb els mateixos rebots que les locals (20) i superant-les en valoració (60).
Dijous, tenim una altra final i hem de millorar individualment i com a grup tot i les baixes, sense rendir-nos
Roberto Íñiguez
8
derrotes
de l’Uni en la LF, 2 més que fa un any i 4 amb rivals que té per sota. Des del 2016, amb 14 equips (9), que no superava les 6.
Patrocini

Mariana Tolo, 5:46 i la ma a l’engonal esquerre

“El pitjor és el de Tolo, hem de veure quan temps la perdem, sembla un trencament muscular però se li han de fer proves. No crec que hàgim perdut per això però sí que és veritat que, amb i el de Rebekah, ens afectarà a mig i llarg termini” va dir Roberto Íñiguez sobre el que qualificava com el pitjor del partit, la lesió de la seva pivot titular –a la imatge amb la també australiana i jugadora de l’Uni el 2020, Abby Bishop–. Tolo era substituïda a 5:46 per acabar el primer quart que acabaria dreta al costat de la banqueta, mirant d’estirar la zona de l’engonal esquerre. La internacional amb Austràlia va disputar els tres partits del preolímpic a Brasil (6 punts i 4 rebots en 15 minuts de mitjana) en la finestra FIBA i només es va perdre un partit en tot el curs passat, la tornada dels quarts de la lliga a Fontajau contra el Barça CBS (59-66) per una lesió a la planta del peu en l’anada al Baix Llobregat. Laia Flores va ser la única que no es va perdre cap duel la temporada més nefasta de lesions a Fontajau.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.