ACB

La floració gironina

El desè triomf del Girona, el tercer en tres partits a Fontajau amb Katsikaris, consolida l’aposta liderada pel grec a la banqueta i, ahir, amb Marcos i Iroegbu brillant a la pista

Girona 92 València 88

BÀSQUET GIRONA:Iroegbu (28), Marcos (18), Goloman (5), Martínez (10), Birch (8) –cinc inicial–; Pons (7), Colom (8), Chery (8), Susinskas, Sorolla i Caicedo. 17/29 de 2, 15/33 triples (5 Iroegbu, 3 Marcos, 2 Colom i Chery i 1 Golomán, Martínez i Pons). 13/16 tirs lliures, 29 rebots (8 Martínez), 14 assistències (3 Iroegbu, Marcos i Colom) i 106 de valoració (27 Iroegbu).VALÈNCIA:Reuvers (5), Anderson, Jones (17), Inglis (18), Pangos (12) –cinc inicial–; Puerto, Pradilla (6), López-Arostegui (13), Jovic (3), Robertson i Ojeleye (14). 24/46 de 2, 9/25 triples (4 Pangos, 2 López-Arostegui i Ojeleye i 1 Jones), 13/15 tirs lliures, 37 rebots (11 Inglis), 18 assistències (6 Jones) i 94 de valoració (21 Jones).PARCIALS:23-20, 25-29 (48-49), 21-16 (69-65) i 23-23 (92-88).

El Girona es va avançar a la pri­ma­vera amb la segona victòria con­tra el València, la desena en el seu segon curs a l’ACB i la ter­cera en tres par­tits de Fotis Kat­sika­ris a casa. Un resul­tat que, mal­grat el tri­omf del Breogán al Palau –com amb el Gra­nada, l’ave­rage par­ti­cu­lar és gironí–, fa que la diferència res­pecte dels qua­tre últims sigui de 4 victòries. Fa un any, l’equip se sal­vava amb 11 i la desena arri­bava la vigília de Sant Jordi. No és estrany, doncs, plan­te­jar-se mirar cap amunt tenint el Man­resa al davant dis­sabte que ve i els dos equips amb què es com­par­teix balanç, el Bil­bao i el Casa­de­mont, havent de venir també al que ja s’ha con­ver­tit en una for­ta­lesa; cus­to­di­ada per un equip molt més físic al dar­rere –Khem Birch i Yves Pons junts fan por– i que troba la ins­pi­ració indi­vi­dual al davant. Juani Mar­cos menja a part, fins i tot infil­trat al tur­mell. Qui també va fer flor va ser Ike Iro­egbu, que en 31:57 –ell, Martínez i Birch superen els 30– va fer el seu millor par­tit, tot i no superar el rècord de punts (30 a l’Andorra), tri­ples (5/11 ahir, n’hi fa 5/9 al Palència) o valo­ració (30 a l’Uni­caja en 25:40).

La pri­mera mei­tat era un inter­canvi de tri­ples, 8 per banda amb el València enco­ma­nat a Pan­gos (4/5 en el des­cans). El pri­mer tri­ple gironí el feia Mar­cos (9-10), Birch enllaçava 6 punts i Quino Colom n’ano­tava 2 en el pri­mer quart (18-12 i 21-18, 2/3). Chery en el segon quart (26-22 i 43-42, 2/2), amb Iro­egbu també sense error (35-31 i 46-45) afe­gint-hi 2 entra­des i 2 tirs lliu­res (12 punts i 17 de valo­ració).

Els tri­ples de Martínez i Golo­man fixa­ven la màxima a 6:09 per aca­bar el ter­cer quart (66-52) després d’un 8-0 que donava con­tinuïtat al 10-1 ini­cial (58-50, Juani de quasi 8 metres). El València, tot i l’1-14, no es posava per davant i, en l’últim quart, només Jones (8), Inglis (6) i Oje­leye (9, seguits) ano­ta­ven. Martínez d’ofen­siu a 3:43 treia petroli d’una pedra d’Iro­egbu (85-78, 2+1), menys fi i acla­pa­rant tota la pos­sessió. Sí que feia el 89-82 de 6,75 m a 1:56, però fallant el següent, com Pons. Era Mar­cos qui, després d’un rebot llarg, ano­tava el seu ter­cer tri­ple a 45 segons: 92-86.

ELS VESTIDORS

Estic molt orgullós dels companys. Quan el partit estava ajustat, he mirat de donar el millor per guiar l’equip a la victòria
Ike Iroegbu
7
pèrdues
dels de Fotis Katsikaris, que en l’anterior partit a casa en tenen 8 i que lideren el rànquing ACB (14,8).
12
punts
i 17 de valoració d’Iroegbu en 7:33 al segon quart, sense fallar cap tir (2/2 lliures, de 2 i triples). 16 i 21 en 1448 al descans.
15
triples
era el rècord dels vermells en l’ACB, establert el curs passat contra el Múrcia (100-89), fins als 17 a l’Andorra (107-104).

LES DADES

Hem estat molt bé en atac, però avui hem guanyat el partit des de la defensa. Hem estat més agressius del que era habitual fins ara
Yves Pons
Es nota molt Fontajau. Tots ho sentim i els agraïm molt l’actitud durant tota la temporada. Veure jugar Juani és veure màgia
Sergi Martínez
4
victòries,
quan queden 9 jornades, té sobre els 4 últims el Girona, amb l’‘average’ particular favorable amb el Breogán i el Granada.

“El que em fa més feliç és la millora de l’equip”

“He de felicitar l’equip per la victòria, i el que em fa més feliç és la millora de l’equip”, va dir Fotis Katsikaris després del seu tercer triomf en tres partits a Fontajau. “Hem demostrat caràcter amb 13 amunt i el -10 encaixat, amb fe i molt bé en atac amb poques pèrdues. Vull felicitar el grup per la gran feina”, exposava el grec, que agraïa el suport de l’afició “des del salt inicial”. “Potser soc avorrit, però miro el següent partit, no miro la classificació, i vull veure la millora. A Múrcia, vam fer 20 minuts com m’agrada i avui més, perquè, a banda del físic, cal la fe en el propi jugador i el company, lluitant per les complicacions que et posi el rival”, afirmava qüestionat per si s’albirava la salvació. “Esperava una victòria com aquesta”, hi afegia el tècnic grec.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)