ACB

Ambició retroalimentada

Últim desplaçament per al Girona, a Gran Canària (21.30 h) i a menys de 48 hores de tancar a Fontajau el segon exercici en la categoria

La segona tem­po­rada del Bàsquet Girona en l’ACB ja serà història, demà pas­sat a Fon­ta­jau, menys de 48 hores després del salt ini­cial de l’últim par­tit a fora dels de Fotis Kat­sika­ris, que aquesta nit tan­quen la penúltima jor­nada de lliga a la pista del Gran Canària (21.30 h, M+ Depor­tes 3). Un par­tit al qual el con­junt gironí arriba en dis­po­sició d’igua­lar la seva millor ratxa de victòries del curs, les tres de les tres pri­me­res jor­na­des amb Salva Camps espre­ment la fórmula a València i a Gra­nada i amb el rival d’avui en la seva estrena a casa (88-64) entre­mig. “Queda lluny, des de lla­vors els dos equips han can­viat molt. El Girona, l’entre­na­dor i diver­ses peces de la plan­ti­lla. I nosal­tres lla­vors teníem molts dub­tes i incògni­tes, peces noves”, acla­ria Jaka Lako­vic, un dels entre­na­dors més cotit­zats per a la tem­po­rada que ve i que en tota la lliga només ha per­dut al Gran Canària Arena con­tra el Barça (73-83, 15 d’octu­bre) i el Tene­rife (82-94, 26 de novem­bre).

El Girona va acon­se­guir la per­manència matemàtica diu­menge pas­sat, abans de dis­pu­tar el seu par­tit a Vitòria, on acon­se­guia el quart tri­omf a fora i enllaçava dues victòries per segon cop més enllà del 3-0 de prin­cipi de curs. L’ante­rior, coin­ci­dia amb la visita a Palència (76-80, 4 novem­bre), l’última victòria giro­nina com a visi­tant abans de la nefasta ratxa d’11 des­fe­tes a fora. Igua­lar la millor ratxa de l’equip per­me­tria als ver­mells aspi­rar a igua­lar la millor del club a l’ACB; les 4 del l’any del debut quan l’equip superava la Penya i el Bil­bao a casa i gua­nyava a Fuen­la­brada i a Gra­nada al gener.

La pos­si­bi­li­tat de dis­pu­tar com­pe­tició euro­pea el curs que ve és l’altre al·lici­ent que té l’equip en aques­tes últi­mes 48 hores de la lliga. El Casa­de­mont a casa seria un rival directe en la can­di­da­tura per a la lliga de cam­pi­ons de la FIBA, amb un ave­rage par­ti­cu­lar (81-74 el dia de Reis) a l’abast, favo­ra­ble en cas d’empat amb el Surne Bil­bao (80-74 al País Basc abans de Nadal i 81-68 en l’últim par­tit a Fon­ta­jau). La tova encai­xada a la pista del Mora­banc (93-66), la que pena­lit­za­ria els giro­nins en cas que l’empat fos entre més equips o només amb el con­junt andorrà.

Fotis Kat­sika­ris, que acre­dita 5-8 a la ban­queta giro­nina, té la baixa d’Ike Iro­egbu, que no s’ha entre­nat en tota la set­mana per una lesió al peu i que s’afe­geix a la d’Yves Pons, que ja no va jugar al Buesa Arena per motius per­so­nals. El que havia de ser un con­tra­temps, no dis­po­sar de l’haitià, aca­ba­ria amb Khem Birch i Min­dau­gas Susisnkas, la pare­lla d’inte­ri­ors en el cinc ini­cial i els únics que superen els 30 minuts a pista, sig­nant la seva millor actu­ació a l’ACB i esta­blint els seus sos­tres de punts (21 i 23), rebots (14 i 8) i valo­ració (30 i 29). El cana­denc va ser l’MVP de la jor­nada en el seu desè par­tit a la com­pe­tició i el lituà, que avui es con­ver­tirà en l’únic de l’equip gironí que no se n’ha per­dut cap, es con­so­li­dava com el millor de la lliga en per­cen­tatge des de 6,75 m (53,5 %) amb el seu 3/5. El ter­cer en aquest apar­tat és John Shurna (49,3, 2/8 en el par­tit a Fon­ta­jau) i, pels cana­ris, des­taca Ethan Happ, juga­dor franquícia i a qui com al seu tècnic plo­uen les ofer­tes per al curs que ve, perquè és qui fa més cis­te­lles de 2 per par­tit (5,5).

4
triomfs
seguits, sostre de l’equip en la lliga des de l’any passat. Aquest curs en són 3, els de l’arrencada.

Katsikaris i la seva continuïtat

B. S.

“Soc molt positiu per continuar i seguir amb el que hem fet aquests mesos, però n’hem de parlar amb el club”, va dir Fotis Katsikaris abans de sortir de Girona, on va arribar al gener amb l’objectiu d’assegurar la permanència d’un equip que enllaçava set derrotes. “Era molt complicat, amb un equip que ha patit canvis i lesions i que no tenia experiència a l’ACB. Menys en Quino els altres no en tenien i ho havíem de gestionar”, recordava, sobre la que era la seva primera experiència al capdavant d’un projecte que no tenia la classificació per al play-off com a objectiu. “Veig l’equip molt endollat i tant de bo tinguéssim un mes més, més partits. Perquè no hem perdut la il·lusió per entrenar-nos, preparar els partits i afrontar-los”, va dir sobre la dinàmica de l’equip, que manté la il·lusió un cop salvat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)