ACB

La fe en la Mare de Déu del Pilar

Jaume Sorolla rememora el triomf amb dues pròrrogues a Saragossa el maig del 2023: “Seria molt maco tornar-hi a guanyar”

El Girona visita el Casa­de­mont demà (12.30 h), en el segon dels tres par­tits seguits a fora, sent cuer amb dues victòries i havent gua­nyat un dels últims deu par­tits. És la seva setena sor­tida, amb 0-6 de balanç i en una pista on el Sara­gossa du 6-0. “Es pot reme­mo­rar aquell par­tit i seria molt maco tor­nar-hi a gua­nyar”, va dir ahir Jaume Soro­lla (2,11 m, 1997) en referència al 88-95 del 13 de maig del 2023, quan en la penúltima jor­nada el con­junt d’Aíto s’asse­gu­rava la per­manència. Havia per­dut deu dels últims dotze par­tits, i hi va haver dues pròrro­gues durant les quals el tor­tosí va fer 9 dels 19 punts visi­tants. “Falta molt encara, i en Moncho diu que això és una marató, però neces­si­tem gua­nyar ja si volem sal­var l’equip i aspi­rar a coses”, asse­gu­rava Soro­lla, que defi­nia el com­promís de demà com “una final. Cada par­tit ho és”.

Coi­xos a dins

El Casa­de­mont ha gua­nyat dos dels últims tres par­tits de lliga sense Bojan Dubl­je­vic (2,05 m, 1993). El mon­te­negrí té dos meta­car­pi­ans de la mà dreta frac­tu­rats des del par­tit de fa tres set­ma­nes con­tra el Porto i ja ha pas­sat per la sala d’ope­ra­ci­ons. “Hi ha alguna cosa a prop”, va reconèixer Por­fi­rio Fisac, tècnic del Sara­gossa, sobre el seu relleu. “Ho vaig comen­tar en les pri­me­res rodes de premsa: qual­se­vol club de la lliga ha d’estar per­ma­nent­ment en el mer­cat i nosal­tres no som l’excepció. Segur que el club hi tre­ba­lla però jo m’enfoco en els juga­dors que tenen la samar­reta del Bàsquet Girona”, va dir també ahir Moncho Fernández, que amb la marxa de William Howard dilluns –ja no se’l va endur a Lugo (77-74)– té 13 juga­dors comp­tant Yves Pons, lesi­o­nat i sense que el club hagi dit què té. L’haitià no juga des del 10 de novem­bre, coin­ci­dint amb la dar­rera victòria per 100-94 en la pròrroga con­tra el Bil­bao. La seva baixa podria pre­ci­pi­tar l’arri­bada del lituà Mar­ti­nas Geben (2,08 m, 1994), des­vin­cu­lat del Cede­vita eslovè i una de les opci­ons que té la direcció espor­tiva encapçalada per Fer­nando San Eme­te­rio. El pivot del Baxi Man­resa les dues dar­re­res tem­po­ra­des té ofer­tes de l’ACB –el club del Bages n’hau­ria de per­ce­bre una com­pen­sació econòmica si torna– i acre­di­tava, en 12 par­tits a l’Euro­copa, 5 punts, 3 rebots i 6 de valo­ració en 14:05. El curs pas­sat en la lliga, 8, 4 i 9 en 15:54.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.