Ensorrats a Bilbao
Bàsquet. ACB. El Bàsquet Girona es desconnecta en la segona meitat i encaixa una nova derrota a Bilbao, la tercera consecutiva, amb qui perd l’‘average’ i que manté els gironins en zona de descens
Ensopegant amb la mateixa pedra. El Bàsquet Girona va encaixar, ahir, una nova derrota (96-83), la tercera consecutiva, contra un rival directe. Els jugadors de Moncho Fernández, que arribaven al descans a Bilbao guanyant per la mínima, es van desconnectar en el tercer quart i van sucumbir contra l’equip de Jaume Ponsarnau que, per a més inri, recupera l’average. Rubén Domínguez, amb 12 punts en el darrer quart i 5/6 en triples, va esdevenir l’heroi del conjunt basc, que amb la victòria posa terra al mig amb la zona de descens. Per contra, la derrota manté el Girona en la zona de perill empatat amb Lleida i Granada (tots tres amb 15 derrotes, una menys que el Corunya, cuer de la classificació).
El duel començava amb un Girona agressiu i conscient de la imperiosa necessitat de sumar un triomf per allunyar-se de la zona de perill. Els dubtes en atac i els nervis succeïen l’ímpetu inicial, però, tot i això, Pep Busquets permetia al Girona avançar-se en el marcador. Debutava el francès Malcom Cazalon, i ho feia amb un tir de tres que obria la veda d’un Bilbao que posava una marxa més.
El Girona, encara sense James Nnaji ni Yves Pons, aconseguia empatar la trobada (28-28) i tothom a dins la pista estrenyia la mandíbula perquè cap dels dos equips volia deixar escapar el rival. Les pèrdues eren una sagnia per als catalans, però l’entrada de Guillem Ferrando, amb dos triples consecutius, permetia retallar distàncies. En un tancar i obrir d’ulls, els jugadors de Moncho Fernández aconseguien triturar l’avantatge rival i col·locar-se a tres. L’encert de Ferrando des de l’exterior era una bombona d’oxigen en un dia gris dels tres nord-americans en atac. I la clarividència de Juani Marcos permetia al Girona marxar al descans per davant (45-46).
Tornant de la pausa, el partit era un estira-i-arronsa en què cap dels dos aconseguia distanciar-se fins que un triple de Fray desencallava la situació a favor dels bascos. L’abismal diferència de tirs lliures (18 llançaments dels gironins per 38 dels rivals) beneficiava l’equip local, que, amb l’entrada en bonus dels visitants, veien com cada vegada més tenien la paella pel mànec.
El domini del rebot ofensiu per part de Bilbao es convertia en un maldecap per al Girona, que no trobava vies fàcils per anotar i es desconnectava del duel amb jugadors que volien fer la guerra pel seu compte. Els triples de Rubén Domínguez treien de polleguera els catalans, que amb una concatenació de faltes absurdes es posaven la soga al coll. Amb 19 punts per sota en el marcador a falta de 4 minuts, el partit estava perdut. El Bilbao dominava a pler i, tot i els esforços de Ferrando per maquillar el resultat, la botzina constatava una nova derrota del Girona.
Moncho: “El desencert ens ha portat a la frustració”
El tècnic del Bàsquet Girona, Moncho Fernández, compareixia en la roda de premsa posterior al partit reconeixent la manca d’intensitat defensiva. “Hi ha hagut un factor que ha condicionat el resultat i és el nostre treball defensiu. En la primera meitat, ens ha mantingut l’encert, però defensivament no estava funcionant. En el tercer quart, defensivament sempre hem anat per darrere en el marcador”, apuntava. L’entrenador hi afegia: “El desencert ens ha portat a la frustració i hem comès faltes molt absurdes. El rival ens ha llançat 40 tirs lliures i això fa molt mal perquè així és complicat córrer”, valorava.
Sobre la gran quantitat de tirs lliures llançats, Fernández reconeixia que s’ha convertit en un problema: “Ens estan llançant massa tirs lliures fora de casa i és quelcom que hem de treballar com a equip.”