ACB

Un pas de gegant

Bàsquet. ACB. El Girona supera el Breogán i s’apropa cada vegada més a la permanència aconseguint la desena victòria, la vuitena amb Moncho Fernández a la banqueta gironina

Bàsquet Girona 91 Río Breogán 85

BÀSQUET GIRONA:Iroegbu (7), Fjellerup (9), Marcos (10), Geben (9), Martínez (10) –cinc inicial–; Busquets (16), Pons (5), Lucas (3), Fernández (1), Durham (14), Susinskas (7) i Ferrando. 17/31 de 2, 11/34 triples (3 Busquets, 2 Durham, Iroegbu, Marcos, Martínez, Susinskas, Lucas i Pons), 24/29 tirs lliures, 32 rebots (7 Martínez), 19 assistències (3 Durham) i 108 de valoració (20 Durham).RÍO BREOGÁN: Grant (17), Atic (2), Sakho (4), Kurucs (7) i Nakic (12)-cinc inicial-; Vila (15), Apic (2), Aranitovic (13), Mavra (8), Touré (2) i Quintela (3). 15/29 de 2, 13/37 triples (5 Grant, 3 Vila, 2 Nakic, Kurucs, Aranitovic i Quintela), 16/16 tirs lliures, 41 rebots (7 Sakho), 17 assistències (4 Quintela) i 94 de valoració (15 Vila).PARCIALS:27-18, 18-19 (45-35), 18-19 (63-54) i 28-31 (91-85).

“Crec que sí, ho hem acon­se­guit.” Aques­tes eren les parau­les de Moncho Fernández en ser inter­pel·lat per si el Bàsquet Girona reflec­teix a pista la iden­ti­tat que vol veure de l’equip. Per ara, les dades acom­pa­nyen: setze par­tits al cap­da­vant de la ban­queta giro­nina i vuit victòries. La dar­rera, la sege­llada ahir con­tra el Río Breogán (91-85) en un duel que els giro­nins van encar­ri­lar en el pri­mer quart però que Dae Grant va estar a punt d’enve­ri­nar. El nord-ame­ricà, que va arri­bar al dar­rer par­cial amb només 5 punts ano­tats, va aca­bar amb 17 crèdits després d’un reci­tal de tir exte­rior que va estar a punt d’amar­gar la tarda. Les tran­si­ci­ons ràpides i l’apa­rició d’Aljami Dur­ham, amb una cis­te­lla quan els gallecs es van col·locar a dos i un tri­ple que va oxi­ge­nar l’ansi­e­tat dels com­panys, van allu­nyar el perill quan fal­ta­ven tres minuts per al final. Tot ple­gat en una tarda d’espe­cial encert de Pep Bus­quets (16 punts) i en què l’afició es va poder endur una samar­reta de regal.

Que­den set par­tits de lliga i, si el Gra­nada perd el seu com­promís con­tra el Barça, els giro­nins començarien la set­mana amb qua­tre tri­omfs de diferència res­pecte als anda­lu­sos, que mar­quen la zona de des­cens (6-20). Per inver­sem­blant que sem­bli, l’equip que va per­dre a Fon­ta­jau de 30 punts con­tra el Gra­nada en el ter­cer par­tit de lliga ha acon­se­guit, amb l’ajuda de l’alqui­mista, sumar les matei­xes victòries que tenien a aques­tes alçades de la tem­po­rada pas­sada. Tot ple­gat per­met a l’equip col·locar-se fins i tot amb opci­ons de jugar a Europa veient la curta distància que hi ha (una victòria només) entre la dar­rera plaça euro­pea i el Girona.

Tot i això, en aquests set par­tits res­tants els blanc-i-ver­mells han de jugar con­tra qua­tre dels cinc pri­mers clas­si­fi­cats de l’ACB. En resum, la recta final és cer­ta­ment com­plexa. Però si una cosa es va demos­trar en el par­tit d’ahir, és que a vega­des amb molt ímpetu i tres encerts en el moment indi­cat fins i tot et pots endur el pot gros. I si no que ho pre­gun­tin a l’afi­ci­o­nat que va gua­nyar 10.000 euros després d’un joc de tirs.

Inici pro­vi­den­cial

El Girona va arren­car el par­tit amb una marxa més que els seus con­trin­cants. Un par­cial de 13-2 va obli­gar Luis Casi­miro a fre­nar el joc. No reac­ci­o­na­ven els gallecs, i Pep Bus­quets ho va apro­fi­tar per esti­rar encara més la distància (+14). Al Breogán no li sor­tien les coses i l’entrada en joc d’Iro­egbu i Dur­ham va per­me­tre als locals man­te­nir el coixí de punts al des­cans (45-35).

Però els gallecs encara no ho havien dit tot i dos tri­ples con­se­cu­tius, un de Grant i un de Vila, van situar la mínima diferència del par­tit (69-67): tot podia pas­sar. Un dos més un de Mar­ti­nas Geben va esmor­teir el cop, però Dae Grant encara tenia coses a dir i va començar a ano­tar tirs. I ales­ho­res va aparèixer Dur­ham amb un tri­ple que va revo­lu­ci­o­nar la gra­de­ria i era sinònim d’una sola cosa: la desena victòria del curs.

MINUT DE SILENCI PER L’ACCIDENT MORTAL DE LA FAMÍLIA CAMPRUBÍ

Abans de l’inici del partit es va fer un minut de silenci en senyal de condol per les sis persones que van morir dijous en un accident d’helicòpter a Nova York, Estats Units. Entre les víctimes mortals hi ha el matrimoni format per Mercè Camprubí i Agustín Escobar, així com els seus tres fills. El germà de Camprubí és membre del consell assessor del Bàsquet Girona, motiu pel qual els jugadors del club van lluir un crespó negre en senyal de condol. El mateix Moncho Fernández va adreçar unes paraules en la roda de premsa: “No vull acabar sense dir que des d’aquí vull enviar-los una abraçada molt gran de part de tota la família del Bàsquet Girona”, va concloure.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)