ACB

Un pas de gegant

Bàsquet. ACB. El Girona supera el Breogán i s’apropa cada vegada més a la permanència aconseguint la desena victòria, la vuitena amb Moncho Fernández a la banqueta gironina

Bàsquet Girona 91 Río Breogán 85

BÀSQUET GIRONA:Iroegbu (7), Fjellerup (9), Marcos (10), Geben (9), Martínez (10) –cinc inicial–; Busquets (16), Pons (5), Lucas (3), Fernández (1), Durham (14), Susinskas (7) i Ferrando. 17/31 de 2, 11/34 triples (3 Busquets, 2 Durham, Iroegbu, Marcos, Martínez, Susinskas, Lucas i Pons), 24/29 tirs lliures, 32 rebots (7 Martínez), 19 assistències (3 Durham) i 108 de valoració (20 Durham).RÍO BREOGÁN: Grant (17), Atic (2), Sakho (4), Kurucs (7) i Nakic (12)-cinc inicial-; Vila (15), Apic (2), Aranitovic (13), Mavra (8), Touré (2) i Quintela (3). 15/29 de 2, 13/37 triples (5 Grant, 3 Vila, 2 Nakic, Kurucs, Aranitovic i Quintela), 16/16 tirs lliures, 41 rebots (7 Sakho), 17 assistències (4 Quintela) i 94 de valoració (15 Vila).PARCIALS:27-18, 18-19 (45-35), 18-19 (63-54) i 28-31 (91-85).

“Crec que sí, ho hem aconseguit.” Aquestes eren les paraules de Moncho Fernández en ser interpel·lat per si el Bàsquet Girona reflecteix a pista la identitat que vol veure de l’equip. Per ara, les dades acompanyen: setze partits al capdavant de la banqueta gironina i vuit victòries. La darrera, la segellada ahir contra el Río Breogán (91-85) en un duel que els gironins van encarrilar en el primer quart però que Dae Grant va estar a punt d’enverinar. El nord-americà, que va arribar al darrer parcial amb només 5 punts anotats, va acabar amb 17 crèdits després d’un recital de tir exterior que va estar a punt d’amargar la tarda. Les transicions ràpides i l’aparició d’Aljami Durham, amb una cistella quan els gallecs es van col·locar a dos i un triple que va oxigenar l’ansietat dels companys, van allunyar el perill quan faltaven tres minuts per al final. Tot plegat en una tarda d’especial encert de Pep Busquets (16 punts) i en què l’afició es va poder endur una samarreta de regal.

Queden set partits de lliga i, si el Granada perd el seu compromís contra el Barça, els gironins començarien la setmana amb quatre triomfs de diferència respecte als andalusos, que marquen la zona de descens (6-20). Per inversemblant que sembli, l’equip que va perdre a Fontajau de 30 punts contra el Granada en el tercer partit de lliga ha aconseguit, amb l’ajuda de l’alquimista, sumar les mateixes victòries que tenien a aquestes alçades de la temporada passada. Tot plegat permet a l’equip col·locar-se fins i tot amb opcions de jugar a Europa veient la curta distància que hi ha (una victòria només) entre la darrera plaça europea i el Girona.

Tot i això, en aquests set partits restants els blanc-i-vermells han de jugar contra quatre dels cinc primers classificats de l’ACB. En resum, la recta final és certament complexa. Però si una cosa es va demostrar en el partit d’ahir, és que a vegades amb molt ímpetu i tres encerts en el moment indicat fins i tot et pots endur el pot gros. I si no que ho preguntin a l’aficionat que va guanyar 10.000 euros després d’un joc de tirs.

Inici providencial

El Girona va arrencar el partit amb una marxa més que els seus contrincants. Un parcial de 13-2 va obligar Luis Casimiro a frenar el joc. No reaccionaven els gallecs, i Pep Busquets ho va aprofitar per estirar encara més la distància (+14). Al Breogán no li sortien les coses i l’entrada en joc d’Iroegbu i Durham va permetre als locals mantenir el coixí de punts al descans (45-35).

Però els gallecs encara no ho havien dit tot i dos triples consecutius, un de Grant i un de Vila, van situar la mínima diferència del partit (69-67): tot podia passar. Un dos més un de Martinas Geben va esmorteir el cop, però Dae Grant encara tenia coses a dir i va començar a anotar tirs. I aleshores va aparèixer Durham amb un triple que va revolucionar la graderia i era sinònim d’una sola cosa: la desena victòria del curs.

MINUT DE SILENCI PER L’ACCIDENT MORTAL DE LA FAMÍLIA CAMPRUBÍ

Abans de l’inici del partit es va fer un minut de silenci en senyal de condol per les sis persones que van morir dijous en un accident d’helicòpter a Nova York, Estats Units. Entre les víctimes mortals hi ha el matrimoni format per Mercè Camprubí i Agustín Escobar, així com els seus tres fills. El germà de Camprubí és membre del consell assessor del Bàsquet Girona, motiu pel qual els jugadors del club van lluir un crespó negre en senyal de condol. El mateix Moncho Fernández va adreçar unes paraules en la roda de premsa: “No vull acabar sense dir que des d’aquí vull enviar-los una abraçada molt gran de part de tota la família del Bàsquet Girona”, va concloure.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.