Bàsquet
Doble sessió doble
El Girona rep els dos primers de la lliga els dos propers diumenges
L’Spar hi té la tornada dels quarts i, si passa, de la semifinal
Fontajau viurà els dos propers caps de setmana la seva particular temporada alta . El Bàsquet Girona afronta les 6 darreres jornades del seu tercer curs a l’ACB amb 4 partits a casa i, l’Spar Girona, té aquesta setmana els quarts de final del play-off a doble partit contra el Baxi Ferrol, amb el factor pista favorable en aquesta sèrie i en les que pugui anar disputant si segueix endavant. L’Uni tindria la semifinal la setmana que ve amb el mateix format contra qui guanyi l’eliminatòria entre el Casademont i el Jairis –4-0 gironí a la lliga regular– i, la final, al millor de 3.
Plats forts i de proximitat
El conjunt de Moncho Fernández, que els 4 triomfs respecte el descens i segueix sent qui marca la permanència amb 10-18 –Lleida, Bilbao i Andorra també sumen 10 victòries–, rep aquest diumenge al migdia (12.30 h) el líder de la classificació, el Madrid (24-4); amb qui va debutar a l’ACB el 2022. I el mateix dia i a la mateixa hora de la setmana següent, el 4 de maig, el Tenerife (22-6), segon. Son els dos únics equips de la lliga a qui el Girona no ha pogut superar encara. Els 4 antecedents amb cadascun les dues primeres temporades del club a la lliga i en els partits de la primera volta: 95-67 encara amb Fotis Katsikaris i 100-80 ja amb el tècnic gallec, amb qui l’equip acabava de lligar tres victòries i que en la jornada posterior tombava l’Unicaja (91-85), que fins aleshores també se li havia resistit. Els altres partits que li queden al Girona son a Andorra (10 de maig) i a Barcelona (25), amb la visita de l’actual tercer classificat, el València (21-7) entremig (17 maig) i, el colofó, contra l’Hiopos Lleida en la darrera jornada (30 maig).
L’Spar Girona obre demà passat al vespre (20.15 h) el play-off a A Malata , on va encaixar la penúltima de les seves 4 derrotes a la lliga; en l’anada d’una sèrie que es resol a Fontajau diumenge (18.10 h). Si el campió de la lliga regular, que com a tal ja té assegurada la classificació per a l’Eurolliga 2025/26, supera els quarts per quart cop des que son a doble partit, el 2021 –hi va caure el 2023–; buscaria la seva primera final des que la guanya el 2019 contra el Saragossa o el seu botxí a la copa, també amb l’anada a fora dijous i la tornada a casa diumenge (4 de maig). La darrera eliminatòria pel títol serà els dies 8 (dijous), 11 (dissabte) i si cal el 17 de maig (dissabte).