Lliga femenina

La il·lusió es manté intacta

Lliga Femenina. L’Spar Girona juga a Saragossa (18.15 h / Esport3) l’anada de les semifinals del ‘play-off’

Els quatre primers caps de sèrie han eliminat els seus respectius rivals en els quarts dels play-offs de la Lliga Femenina Endesa. Spar Girona, València Bàsquet, Perfumerías Avenida i Casademont Saragossa són els aspirants al títol de lliga. Les gironines van posar el punt final a la temporada del Baxi Ferrol després de derrotar les gallegues en una eliminatòria de dos partits en què es van imposar en els 80 minuts. I ho van fer tot i tenir una rotació més curta d’ençà de la sortida de Chloe Bibby, Natasha Mack i Migna Touré per la seva incorporació al training camp de la WNBA.

El pròxim rival a batre aquesta tarda (18.15 hores / Teledeporte) serà el Casademont Saragossa en l’anada de les semifinals. L’equip dirigit per Carlos Cantero enguany ha jugat l’Eurolliga i arriba a l’eliminatòria sense la seva pivot referent, Brianna Fraser, que també s’ha incorporat a la lliga nord-americana. Ara bé, les aragoneses s’han reforçat amb la incorporació de Merrit Hempe, la interior que, segons va comunicar dilluns el club, també formarà part de la plantilla de la temporada vinent. Les possibilitats del Sagossa de jugar l’Eurolliga el pròxim curs es basen indiscutiblement a plantar-se a la final dels play-offs, motiu pel qual el partit d’aquesta tarda al Príncipe Felipe serà un d’aquells partits d’alta volada.

A l’equip aragonès, hi juguen també tres cares conegudes de l’equip gironí: Helena Oma, Laia Flores i Mariona Ortiz. De fet, Ortiz, que va debutar la temporada 2010/11 al club gironí, s’ha convertit en una de els pedres angulars d’aquest equip, amb cinc assistències de mitjana i essent la segona jugadora amb més minuts a l’esquena (23 minuts). Al costat d’Ortiz, no hi faltarà Helena Pueyo. L’escorta, que enguany ha debutat a la lliga després de la seva etapa universitària, s’ha convertit en una peça important dins els esquemes de Cantero.

Molt a guanyar-hi

El tècnic de l’Spar Girona, Roberto Íñiguez, té clar que el rival té més pressió, però hi vol competir: “Vull veure un partit entre dos equips que juguen molt bé, i que guanyi el millor. No vull que la pressió afecti.” Amb la plantilla molt limitada, toca intentar controlar les càrregues i fer pinya. “Veig un grup de jugadores molt unides i n’estic molt orgullós. Valoro molt el que estan fent i després de tot el que ha passat crec que altres equips haurien abaixat els braços. Per això l’equip ha aconseguit els objectius i per això seguim. Ara hem de posar-hi orgull i treure tot el que tenim dintre.” El tècnic no vol pensar en el factor pista: “Hem de fer el millor partit a Saragossa i després ja en parlarem. Pots perdre el partit, però no el cap.”

Sandra Ygueravide va apel·lar a l’orgull de cara a una eliminatòria en què les gironines tenen poc a perdre i molt a guanyar: “Som un equip que ens hem barallat tot l’any i ens hem fet fortes en situacions complicades al llarg de la temporada, en situacions en què ens hem adaptat jugant sense 5 o sense 3, i crec que la clau de l’equip és que estem preparades per a tot el que vingui.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.