ACB

EL TEMPS MORT

Projectes il·lusionadors

L'habilitat de saber escollir els missatges, moments i canals de difusió de les decisions és allò que té un major impacte

Al final de temporada, a més d'estar en joc els títols de les competicions, és l'època en què es planifica la temporada següent. Gran part dels encerts o desastres es comencen a gestar ara. L'afició sol tenir interès per saber les altes i baixes dels equips i la premsa vol revelar quines són. Un cop acabada la competició, aquesta és la informació de referència.

Els directius i tècnics encarregats de la planificació es mouen en un terreny que, d'una banda, no es pot ser massa transparent per no dificultar les negociacions i no desestabilitzar la plantilla mentre està competint (pot haver-hi jugadors que no rebran oferta de continuïtat, altres que pensen que les negociacions no van per on ells volen o bé veure's sorpresos per la contractació d'algú que juga en la mateixa posició), i per l'altra banda també té importància difondre el que es fa per crear il·lusió al voltant del nou projecte i les decisions que es prenen.

Com es pot generar il·lusió en un projecte?

Primer, per la continuïtat. d'aquells jugadors que el públic aprecia, bé sigui pels seu talent o perquè són un referent dins l'equip. La dificultat arriba quan el rendiment d'un d'aquest jugadors comença a decaure i quan ho fan tan bé que altres equips també els volen.

La implicació dels esportistes en el projecte té un efecte motivador per l'entorn. L'esport és sentiment i emoció, i qui ho sap transmetre hi té molt de guanyat.

Els fitxatges. A vegades, potser l'únic que es valora, però és només una part. L'afició valora aquells que són més coneguts. Si són menys coneguts, s'haurà de fer una tasca de presentar-los i parlar de les seves virtuts. Per als equips que no poden accedir als millors s'ha de destacar la idoneïtat i la projecció.

La coherència. Les decisions han d'estar en concordança amb el projecte, la filosofia del club, el perfil del jugadors i la manera de fer dels tècnics.

Però el més important és saber-ho explicar. L'habilitat de saber escollir els missatges, moments i canals de difusió de les decisions és allò que té un major impacte en la percepció.

Generar il·lusió no vol dir tenir resultats, com ha demostrat enguany Los Angeles Lakers, incorporant Steve Nash i Dwight Howard en una plantilla que tenia Kobe Bryant amb tota la història i el glamur. Tot per entrar justets al play-off i caure 4-0 en primera eliminatòria contra el San Antonio Spurs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)