ACB

DEJAN MUSLI

PIVOT DE L'ICL MANRESA

“He après molt del passat”

“Quan vaig rescindir el contracte amb el Laboral Kutxa feia dos anys que no jugava, això no és bo per a ningú”

“Vull demostrar del que sóc capaç amb continuïtat i minuts”

En la seva etapa de for­mació es va fer un fart de col·lec­ci­o­nar guar­dons indi­vi­du­als. Amb la selecció sèrbia i amb l'FMP, club amb el qual va arri­bar a fer 31 punts i cap­tu­rar 17 rebots amb un 46 de valo­ració en la final del tor­neig júnior de la final a qua­tre del 2009, a Berlín. La pro­gressió de Dejan Musli (Priz­ren, Sèrbia, 3-1-1991) s'ha estan­cat els últims anys. Ara aterra a l'ICL Man­resa per con­ver­tir-se en un pal de paller i demos­trar a tot­hom que ha tor­nat. I ho fa con­vençut i amb el som­riure a la cara.

Què el va fer deci­dir a accep­tar la pro­posta de l'ICL Man­resa?
Bàsica­ment, l'entre­na­dor. L'Ibon [Navarro] em va tru­car i em va dir que creia en el meu poten­cial, que volia que fos una peça impor­tant a l'equip. Em va convèncer i de seguida vaig donar el vis­ti­plau al meu agent per venir aquí.
Què apor­tarà al grup?
Prin­ci­pal­ment, feina a la pin­tura. Puc apor­tar rebots, punts i també capa­ci­tat d'inti­mi­dació en defensa. M'agrada posar taps [riu]. Tenia ganes de tor­nar a la millor lliga d'Europa i vull demos­trar del que sóc capaç amb con­tinuïtat i minuts. Estic molt con­tent perquè crec que Man­resa és un lloc ideal per fer-ho.
Les seves ante­ri­ors experiències en la Lliga Endesa –Labo­ral Kutxa (2010/11) i Fuen­la­brada, cedit la tem­po­rada següent– van ser molt nega­ti­ves. Què va pas­sar?
Quan vaig arri­bar aquí per pri­mera vegada era molt jove. Tenia 18 anys i al Labo­ral Kutxa no em van donar mai l'opor­tu­ni­tat de mos­trar el meu talent. I al Fuen­la­brada hi vaig arri­bar cedit un mes per cobrir una lesió i no vaig tenir temps de res. Tot va ser molt frus­trant. Per això vaig deci­dir tor­nar al meu país, perquè el que neces­si­tava era jugar.
Ve ara del Mega Leks serbi, en què hi va fer 15 punts i 9,2 rebots en la lliga adriàtica en la segona mei­tat de tem­po­rada. Va tor­nar a recu­pe­rar velles sen­sa­ci­ons?
Una mica sí. Van ser un mesos fantàstics, vaig tre­ba­llar per un tècnic, Dejan Milo­je­vic, que entén els joves, i amb un grup amb una gran química. Vam arri­bar el curs pas­sat a la final de la copa sèrbia, que és un èxit perquè el Mega no és un club top com el Par­ti­zan o l'Estre­lla Roja. Espero con­ti­nuar en aquesta línia.
L'ICL Man­resa no és un club que aspiri a gua­nyar títols, sinó a sal­var-se. Què n'espera, del curs?
Sé que, per pres­su­post, és un dels equips més modes­tos, però sóc dels que pensa que tot és pos­si­ble abans que la com­pe­tició arren­qui. El meu objec­tiu és donar el millor de mi mateix en tots els par­tits i aju­dar a asso­lir mol­tes victòries. Qui sap, pot­ser podem aca­bar en el top 8 i jugar la copa. És com­pli­cadíssim, en sóc cons­ci­ent, però... per què no?
Amb 18 anys, tot­hom el veia com un juga­dor domi­nant, quasi impa­ra­ble a la zona. Per què s'ha fre­nat la seva evo­lució?
És molt sen­zill: no pots mos­trar res ni man­te­nir la con­fiança si no tens opor­tu­ni­tats reals. Quan vaig res­cin­dir el con­tracte amb el Labo­ral Kutxa feia dos anys que no jugava. Això no és bo ni per a mi ni per a ningú.
El 2012 va fir­mar un con­tracte per tres anys amb el Par­ti­zan, però tam­poc el va com­plir.
El pri­mer any va anar prou bé, amb força par­ti­ci­pació en l'Euro­lliga [9,5 punts i 4,9 rebots], però en el segon vaig tor­nar a per­dre pro­ta­go­nisme. Però tam­poc vull remoure gaire el pas­sat. De tot el que m'ha pas­sat, n'he après molt, però ara només tinc al cap el futur. Tinc grans espe­ran­ces posa­des en aquesta tem­po­rada. Podem fer coses boni­ques.
Té al cap l'NBA o ara mateix la veu molt lluny?
I qui no té aquest somni? Tot­hom té el somni de jugar en una com­pe­tició així i, per anar-hi, sé que haig de fer mol­tes coses bé, començant per aquesta tem­po­rada. Pot ser un altre pas per tor­nar al nivell que tenia de júnior.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)