ACB

La lluita contínua

Com en les últimes temporades, el potencial i el fons d'armari del Barça Lassa i el Madrid els tornen a postular com a únics candidats al títol

L'acord de l'ACB amb l'Ourense perquè pugi en l'exercici 2016/17 garanteix que, ara sí, l'últim baixarà

La con­vulsió i la incer­tesa ha estat tan grans a l'estiu que es va haver d'espe­rar a l'inici del setem­bre per tenir clar si la com­pe­tició d'enguany tin­dria 18 o 19 equips. Final­ment, tot ha que­dat tal com estava, sense can­vis. I és lite­ral. Els equips que a par­tir de demà ence­ta­ran el nou curs són els matei­xos que van aca­bar la tem­po­rada pas­sada –ni el Guipúscoa ni el Mon­takit van con­su­mar el des­cens– i les pers­pec­ti­ves que irrompi un out­si­der per tren­car la bipo­la­ri­tat actual són nul·les amb el sis­tema de com­pe­tició, amb play-off al millor de cinc par­tits.

L'eterna dua­li­tat

En un curs hi pot haver cir­cumstàncies que variïn el rumb pre­es­ta­blert, però res fa pen­sar ara que algú pugui expul­sar de la final un dels dos grans (Madrid i Barça Lassa). Tots dos ja han pro­ta­go­nit­zat les dar­re­res qua­tre finals, amb el bagatge igua­lat (2-2) i sense que cap hagi pogut enca­de­nar dos títols. El paper de l'aspi­rant l'inter­preta l'equip blau­grana, al qual la super­copa ha ser­vit d'injecció vitamínica d'auto­es­tima i per gua­nyar un cert crèdit de con­fiança de tot­hom després del des­en­ci­sa­dor curs pas­sat, en blanc. Però que ningú s'enga­nyi. Res encara no està fet, encara que les sen­sa­ci­ons con­vi­din a l'opti­misme. Mitja plan­ti­lla és nova i fa falta un llarg tra­jecte per adqui­rir la soli­desa necessària per recu­pe­rar el tron del Madrid.

Però no ens enga­nyem, la imatge que va ofe­rir el Madrid a Màlaga no és indi­ca­tiva. Tenia lesi­o­nats (Tay­lor i Rudy) i havia fet una pre­pa­ració aga­fada amb pin­ces, en què sis peces van gai­rebé enllaçar la final de l'euro­peu amb un viatge al Bra­sil, a la Inter­con­ti­nen­tal. I, si bé allà no li va pas­sar fac­tura –hi va poder com­ple­tar l'anhe­lat repòquer de títols–, no va ser capaç de com­pe­tir con­tra l'Uni­caja en la super­copa. En tot cas, Pablo Laso ja té cons­truït l'equip i l'única incògnita és si els mati­sos introduïts (Thompkins i Tay­lor, espe­ci­al­ment) donen la talla i si es tro­ben a fal­tar els intan­gi­bles de Slaugh­ter en defensa.

Per sota, i a un parell d'esgla­ons, s'hi situen l'Uni­caja i el València. Dos equips amb plan­ti­lles àmplies i ben estruc­tu­ra­des, i entre­na­dors que saben treure suc als juga­dors. Plaza ha recu­pe­rat la il·lusió del públic del Car­pena, i Pedro Martínez ha vist reco­ne­guda la feina del curs pas­sat a Man­resa, en què va sal­var espor­ti­va­ment l'equip de manera heroica. En la nòmina d'aspi­rants a com­ple­tar els llocs de play-off, cal comp­tar lògica­ment amb equips com el Bil­bao, l'Her­ba­life, el Labo­ral Kutxa i el CAI, a més del Fiatc Joven­tut i el Mora­Banc, sobre­tot els del Prin­ci­pat, amb més substància que no pas durant el curs pas­sat.

Almenys un

La muti­lació del drama del des­cens s'ha aca­bat després que l'ACB i l'Ourense pac­tes­sin ajor­nar un any un ascens que s'ha de fer efec­tiu durant el curs 2016/17. L'enti­tat gallega tran­si­tarà una tem­po­rada a LEB Or sense estímuls com­pe­ti­tius, men­tre que els equips de la Lliga Endesa ja saben que, ara sí, almenys el cuer ja no se sal­varà als des­pat­xos. Pot­ser per això, ningú sor­tirà a veure-les venir tal com es podia fer anys enrere. Un punt a favor de la salut d'una com­pe­tició que tan sols ha vis­cut un ascens (el Mora­Banc) i un des­cens espor­tiu (el Valla­do­lid) en els dar­rers qua­tre anys.

LA PRÈVIA

Fa temps que em volen enterrar. Després d'un any personal i col·lectiu dolent, tinc il·lusió per fer-ho bé
Juan Carlos Navarro

EN XIFRES

Guanyar serà més complicat. Tenim clar que serem l'equip a batre i tots els rivals voldran derrotar-nos, però és un repte
Sergi Llull
Intentarem veure un equip amb una filosofia semblant a la de l'any passat, amb un bàsquet sense especular
Salva Maldonado
No hem guanyat cap partit, però hem anat fent passes endavant durant la preparació. Arribem preparats a l'inici
Àlex Hernández
Tots volem millorar el que vam fer l'any passat. Vam tenir una fase en què vam patir moltíssim, i no ho volem repetir
David Navarro
2
jugadors
en actiu es troben entre els deu amb més partits en la Lliga Endesa. Es tracta de Felipe Reyes (6è, 638) i Navarro (9è, 610).
16
títols ACB
enllacen el Madrid (8) i el Barça Lassa (8). L'últim que va trencar la bipolaritat va ser el Laboral Kutxa (Lliga Endesa 2010).
1.022
victòries
del Barça Lassa en la Lliga Endesa en un total de 1.362 partits (75%). Segon és el Madrid, amb 967 en 1.321 duels (72,2%).
7
tècnics
catalans inicien la temporada: Pascual, Plaza, Maldonado, Ponsarnau, Peñarroya, Pedro Martínez i Alejandro Martínez.
38
anys
té Jesús Chagoyen (Rio Natura), el més veterà de la competició. El segueixen Mallet (Fiatc Joventut) i Savané (Herbalife), amb 37.

Pendents dels serrells amb Movistar+

La competició arrencarà demà a la tarda i continua encara sense oficialitzar-se l'acord amb Movistar+. Això no significa que hi hagi hagut algun problema –l'entesa és ferma per tres anys i 46 milions d'euros–, però impedeix conèixer ara mateix quins partits oferirà la plataforma de televisió de pagament de Telefónica aquest cap de setmana, el de l'estrena de la Lliga Endesa. Extraoficialment, se sap que un serà el Barça Lassa-CAI, el diumenge (19. 30 h), que tancarà la primera jornada. En canvi, TVE va anunciar fa ja alguns dies que el Madrid-València de diumenge (18 h) era la seva elecció –només pot triar un partit, però en té la prioritat– i el transmetrà per Teledeporte. Per primer cop en 28 anys, Televisió de Catalunya no oferirà cap partit de la competició estatal.

Ahir, Movistar+ va presentar oficialment la temporada de l'NBA i l'Eurolliga, de la qual ja tenia els drets.

Augusto Lima i el Madrid

L'operació no s'ha oficialitzat, però des de fa uns dies el club blanc té tancada la incorporació d'Augusto Lima (1991) per a quatre temporades, després de pagar la clàusula de rescissió (250.000 euros). La particularitat del cas és que el pivot continuarà al seu club d'origen, l'UCAM Múrcia, com a cedit aquesta temporada. De fet, Lima va ser la imatge del club murcià en la presentació de la competició. Això sí, el Madrid es reserva la possibilitat de repescar-lo al gener si ho requerís, abans que es tanqui el termini per fer moviments entre equips de la Lliga Endesa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)