Espanyol

Viure sense Raúl de Tomás

Espanyol. Vol ser el primer a guanyar aquesta temporada a El Molinón, sense el seu pitxitxi, baixa d’última hora, per unes molèsties a la cama dreta

L’Espa­nyol visita avui El Molinón amb la intenció de gua­nyar en un estadi que, fins ara, s’ha man­tin­gut inex­pug­na­ble per a tots els equips que l’han visi­tat. L’Spor­ting pre­su­meix d’un magnífic balanç de vuit victòries i cinc empats. Els blanc-i-blaus bus­ca­ran els tres punts sense el con­curs de Raúl de Tomás. L’absència del pit­xitxi blanc-i-blau, amb 15 gols, és un con­tra­temps impor­tant per a Vicente Moreno. El tècnic perd la seva peça més impor­tant en atac con­tra una de les defen­ses més sol­vents de la com­pe­tició. Fins ara, RDT no s’havia per­dut cap par­tit de lliga. Ha estat titu­lar en 24 oca­si­ons, i en dues ha sor­tit des de la ban­queta: a Ovi­edo i Saba­dell. Moreno no ha vol­gut arris­car amb el fut­bo­lista, que ahir ja no es va entre­nar amb els com­panys per molèsties a la cama dreta. Això obli­garà el tècnic de Mas­sa­nassa a apos­tar per una nova cara com a referència ofen­siva. El recanvi més con­ser­va­dor seria col·locar Dimata, però al belga li falta fons físic i pot­ser Moreno aposta per la mobi­li­tat d’un Javi Puado en ratxa de joc i gols, amb Embarba i Vadi­llo per les ban­des.

La baixa d’RDT ha dei­xat en un segon pla la lluita pel Pic­hichi de segona entre el madri­leny i Djurd­je­vic. El davan­ter de l’Spor­ting acu­mula un gol més que el seu homòleg blanc-i-blau. Els locals estan en un gran moment de joc. David Gallego bus­carà la seva quarta victòria con­se­cu­tiva, que li per­me­tria assal­tar la zona alta de la clas­si­fi­cació i entrar de ple en la lluita per l’ascens directe. Ara els astu­ri­ans estan a sis punts dels cata­lans i tenen a l’abast col·locar-se quarts després de la der­rota del Leganés a Car­ta­gena. A més, l’Spor­ting fa qua­tre jor­na­des que no encaixa gols, amb la for­ta­lesa defen­siva com una de les seves prin­ci­pals armes aquesta tem­po­rada, unida al gran moment de forma del davan­ter Uros Djurd­je­vic. “Els par­tits con­tra l’Espa­nyol sem­pre seran espe­ci­als. És un club que m’ho ha donat tot”, deia el tècnic suri­enc, que veu el seu equip pre­pa­rat per al repte d’avui. “Serà un par­tit bonic, amb dos equips que han estat tota la tem­po­rada amunt.”

Per la seva banda, Moreno arriba amb l’exigència d’enca­de­nar el ter­cer tri­omf i d’allu­nyar, a nou punts, un rival directe. Un veri­ta­ble cop d’efecte. “Sem­pre volem tenir tots els juga­dors dis­po­ni­bles, però sense RDT tam­poc variarà gaire el nos­tre plan­te­ja­ment.”

13 Par­tits gua­nyats 16

7 Par­tits empa­tats 4

6 Par­tits per­duts 6

27 Gols a favor 38

17 Gols en con­tra 16

LA PRÈVIA

22 equips
sense propera
Els partits contra l’Espanyol sempre seran especials. És un club que m’ho ha donat tot
David Gallego
entrenador de l’Sporting
Sempre volem tenir tots els jugadors, però sense RDT no variarà gaire el plantejament
Vicente Moreno
ENTRENADOR DE L’ESPANYOL
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.