Espanyol

Una dupla per creure-hi

Espanyol. Braithwaite i Joselu, la tercera parella més golejadora de la lliga, són la gran esperança dels blanc-i-blaus per assolir la permanència

Mar­tin Braithwaite i Joselu Mato són ara mateix els millors argu­ments que té l’Espa­nyol per afer­rar-se a la per­manència. Són dos davan­ters que olo­ren el gol i mar­quen la diferència dins l’àrea. Les dades ho demos­tren. Entre tots dos han mar­cat fins ara 21 gols, i s’han con­ver­tit així en la ter­cera pare­lla més gole­ja­dora de la lliga. Només els superen els dos grans, el Barça i el Madrid. El con­junt blau­grana té com a màximes referències ofen­si­ves Lewan­dowski (17), i Pedri i Rap­hinha (empa­tats amb 6 gols). A l’equip blanc, Ben­zema (14) i Vinícius (9) sumen 23 dia­nes. Aquests números donen un bri d’espe­rança a un equip que es troba en la pit­jor situ­ació quant a resul­tats i clas­si­fi­cació aquesta tem­po­rada. Enfon­sats en la dino­vena posició i havent enca­de­nat cinc der­ro­tes, els de Luis García no es poden per­me­tre cap més enso­pe­gada si no volen con­ti­nuar pen­jant d’un fil en aquest tram deci­siu de cam­pi­o­nat. Per tor­nar a pun­tuar, els blanc-i-blaus neces­si­ten més que mai la millor versió dels dos davan­ters, que van arri­bar a cost zero l’estiu pas­sat pro­ce­dents de l’Alavés i el Barça, i que en poc temps s’han con­ver­tit en les prin­ci­pals peces de l’engra­natge i en els grans ídols de l’afició.

Tot i que la situ­ació és la que és, encara podria ser pit­jor si no fos per la pun­te­ria d’aquests killers. Joselu i Braithwaite han fet 21 dels 34 gols dels blanc-i-blaus. Tots trans­cen­den­tals i en el moment oportú. I és que aques­tes dia­nes han ser­vit per sumar 24 dels 27 punts que ara té l’equip al case­ller. Només en tres dels 15 par­tits en què els blanc-i-blaus han pun­tuat, els gols no han por­tat la seva sig­na­tura. En l’empat a 1 con­tra el Mallorca a domi­cili, Lazo va sal­var un punt pocs minuts després d’entrar al ter­reny de joc. En l’empat con­tra l’Atlético al Metro­po­li­tano, el gole­ja­dor va ser Sergi Dar­der, el mateix que va donar la victòria con­tra l’Elx amb un gol agònic en el minut 91. En els últims cinc duels, però, la sort no ha anat tant de cara i els cinc gols mar­cats (dos de Braithwaite, i un de Joselu, Gra­gera i Dar­der) han estat estèrils. L’expli­cació la tro­bem al dar­rere. De res ser­veix ser un dels equips més gole­ja­dors si també encai­xes amb molta faci­li­tat. Con­cre­ta­ment, l’Espa­nyol és el quart equip amb més gols en con­tra (46), dar­rere del Valla­do­lid (47), l’Alme­ria (48) i l’Elx (57). Sense aquesta fra­gi­li­tat defen­siva i amb pun­te­ria al davant, l’objec­tiu de la sal­vació és més a prop. Dis­sabte con­tra el Betis, la pri­mera de les deu finals que que­den. “És un par­tit difícil, però en l’últim duel els vam gua­nyar. Tenim ambició i anem allà a gua­nyar”, va dir ahir el davan­ter danès en els mit­jans ofi­ci­als del club.

Braithwaite i Joselu han estat una gran tro­ba­lla, i ara mateix són la dupla per creure-hi.

LES DADES

Braithwaite (9) i Joselu (12) han marcat 21 dels 34 gols del conjunt blanc-i-blau en la lliga

LES REACCIONS

Queden deu jornades i ara és el moment de guanyar per canviar aquesta situació
Martin Braithwaite
jugador de l’espanyol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)