Espanyol

Amb molta feina pendent

Tot i mostrar bones sensacions en el debut en pretemporada davant el Girona, la plantilla de l’Espanyol continua esperant incorporacions que elevin el sostre d’un equip molt minvat per baixes de jugadors clau i amb tan sols dos fitxatges

El debut de l’Espa­nyol aquest cap de set­mana davant el Girona en el pri­mer amistós de pre­tem­po­rada va dei­xar diver­ses con­clu­si­ons. Hi ha una clara intenció de man­te­nir una línia con­ti­nu­ista en la idea fut­bolística que va aca­bar donant l’ascens en el tram final de tem­po­rada. Tot i això, va que­dar palesa la neces­si­tat de fer encara molta feina. Li tocarà fer-la a Manolo González, però també és evi­dent que pri­mer neces­sita les eines que li puguin per­me­tre com­pe­tir amb garan­ties a Pri­mera Divisió. Ara mateix, n’hi man­quen força.

La con­vo­catòria del tècnic per l’stage a Navata d’aquests dar­rers dies explica la situ­ació que viu l’enti­tat. Qua­tre juga­dors dels onze titu­lars davant el Girona van ser fut­bo­lis­tes que, en prin­cipi, hau­rien de com­pe­tir amb el filial. També cinc dels catorze suplents. El con­text econòmic és molt deli­cat i Fran Gara­garza tre­ba­lla en un mer­cat amb mol­tes difi­cul­tats. Manolo González va afir­mar després del par­tit que el direc­tor espor­tiu “segueix tre­ba­llant en diver­ses opci­ons. Algu­nes no han estat com­ple­ta­des per qüesti­ons econòmiques”. El tècnic coneix la com­ple­xi­tat de les cir­cumstàncies, però va dei­xar clar que tot i que “venim amb una bona dinàmica des de l’any pas­sat, neces­si­tem que la plan­ti­lla sigui extensa i que puguem tenir solu­ci­ons als par­tits”.

S’acaba el mes de juliol i la plan­ti­lla està lluny de ser millor que la de la tem­po­rada pas­sada. Només s’han pogut incor­po­rar dos fut­bo­lis­tes, ambdós late­rals. Tejero pel car­ril dret i Romero a l’esquerre. Això implica que tan sols s’han pogut millo­rar dues posi­ci­ons. En canvi, l’equip ha per­dut peces fona­men­tals. La més impor­tant, sens dubte, la del refe­rent ofen­siu. Braithwaite deixa l’equip sense el seu màxim gole­ja­dor i, de moment, sense recanvi. També ha mar­xat el talent a tres quarts de Nico Mela­med i un juga­dor estruc­tu­ral els dar­rers mesos com Keidi Bare, zones on tam­poc ha arri­bat ningú.

Aquest pano­rama pre­o­cupa a l’entorn perico. Fa dos anys l’equip va bai­xar de cate­go­ria amb una plan­ti­lla, a pri­ori, força supe­rior a l’actual. De fet, l’apar­tat defen­siu és força simi­lar, tan sols can­vien els dos late­rals que han arri­bat fins ara. En la resta de demar­ca­ci­ons hi ha menys recur­sos i cap dels tres millors juga­dors d’aque­lla cam­pa­nya: Dar­der, Joselu i Braithwaite.

Tot i això, el fut­bol està lluny d’expli­car-se a par­tir de la lògica. Manolo González té molt clar que toca tre­ba­llar, amb el que hi hagi, ara i quan acabi el mer­cat. Està molt satis­fet amb la bona adap­tació dels juga­dors joves. “Són un valor del club i hem de pen­sar-hi per si han de com­ple­tar la plan­ti­lla. Poden ser juga­dors del pri­mer equip aquesta i la pròxima tem­po­rada”, va afir­mar el tècnic, dei­xant clar que és una opció que els del filial puguin ser alguns dels reforços de la plan­ti­lla.

La majo­ria, com molts altres juga­dors del pri­mer equip, van mos­trar un bon nivell en l’estrena davant el Girona que va aca­bar en un empat sense gols. L’entre­na­dor va que­dar satis­fet del ren­di­ment, des­ta­cant que “vull que facin les coses que s’han entre­nat aquests dies. Per exem­ple, en temes de pressió i amb pilota, l’equip ha estat atre­vit. En això hi inci­di­rem tota la tem­po­rada”.

L’equip va con­ti­nuar la pre­pa­ració aquest diu­menge a ter­res giro­ni­nes amb una sessió de recu­pe­ració. Aquesta set­mana serà de doble par­tit, ambdós a la Ciu­tat Espor­tiva Dani Jar­que. Dime­cres (19h) el rival serà l’Osca, men­tre que diu­menge (19h) serà el Tolosa francès.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)