Espanyol

Pas de gegant a Vitòria

Espanyol. Un gol de Calero en la recta final dona la primera victòria de la temporada fora de casa, deixa l’Alavés cinc punts per sota i situa els periquitos quatre punts per sobre del descens

Alavés 0 Espanyol 1

ALAVÉS:Sivera; Tenaglia (Manu Sánchez, 83’), Abqar, Mouriño, Diarra (Guridi, 93’); Carlos Vicente (Pau Cabanes, 46’), Antonio Blanco (Guevara, 83’), Joan Jordán, Aleñá; Toni Martínez (Villalibre, 62’) i Kike García.ESPANYOL:Joan García; Omar El Hilali, Kumbulla, Leandro Cabrera, Carlos Romero; Pol Lozano (Pere Milla, 57’ (Antoniu Roca, 74’)), Urko González, Alex Král; Jofre Carreras (Álvaro Tejero, 67’), Javi Puado (Calero, 67’) i Roberto Fernández.GOLS:0-1 (86’) Calero.ÀRBITRE:Pulido Santana.T.G.:als locals Tenaglia i Blanco; i als visitants Pol Lozano i Omar.

Molt més que tres punts. Un tòpic del futbol que s’ajusta perfectament a la victòria de l’Espanyol a Mendizorrotza. Un gol de Calero en el minut 86 en l’única ocasió clara dels periquitos en el partit va decantar la balança en un duel molt important.

El triomf a Vitòria significa la primera victòria de la temporada fora de casa, superant qualsevol bloqueig mental que això pogués suposar als jugadors. El valor dels punts es multiplica pel fet de derrotar un rival directe, el penúltim classificat, a qui els blanc-i-blaus deixen ara cinc punts per sota. A més, l’Espanyol viu ara mateix quatre punts per sobre del descens. Són ben poques les jornades en les quals l’equip ha estat a més d’un partit de distància respecte al descens. De fet, no hi estava des del mes d’octubre. Lluny de ser definitiva, la diferència permet als de Manolo González guanyar tranquil·litat i afrontar l’exigent repte de la setmana vinent a Vila-real com una oportunitat per continuar sumant.

Va sortir molt bé l’Espanyol a Vitòria, amb les idees més clares que els locals. Els de Manolo González van aconseguir arribar sovint a l’àrea rival, sobretot a partir de centrades perilloses que van arribar des de la banda esquerra, amb gran protagonisme de Carlos Romero. Tot i això, l’equip va generar poc perill i el partit es va anar igualant, fins a acabar la primera meitat amb ocasions més clares per a l’Alavés, en botes de Toni Martínez i Kike García.

La segona meitat va ser de clar domini local de principi a fi. L’Espanyol va optar per un exercici de resistència. En aquest context va ser necessària una defensa sòlida i molt generosa en els esforços, així com un Joan García gegant, com és habitual. El porter va fer una aturada descomunal en un xut d’Aleñá des de l’interior de l’àrea i va aparèixer per frenar una rematada al segon pal de Villalibre.

Els minuts van anar passant i superat el 80’ va arribar el primer xut a porteria de l’Espanyol, obra d’Antoniu Roca i fàcil per a Sivera. Però va ser una advertència. L’equip va arribar sencer al final després de patir i va acabar trobant el gran premi. A pilota aturada, en una gran centrada de Tejero, Fernando Calero va entrar amb tot per inventar-se una rematada de cap sensacional i fer esclatar d’alegria els aficionats periquitos desplaçats a Vitòria.

Res està fet, ni de bon tros, ho tenen molt clar la plantilla i el cos tècnic. Però l’Espanyol demostra que està preparat per competir i que lluitarà fins al final per continuar a primera.

No tindrem tranquil·litat fins que no estiguem salvats, ho tenim clar. Ens toca treballar molt
Manolo González
entrenador de l’espanyol
Cal ser positius. Sembla que tot el que passa a l’Espanyol és dolent; hem d’intentar des de dins eliminar l’energia negativa
És una victòria molt important, contra un rival directe i hem posat fi al bloqueig de no guanyar fora de casa
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)