Més de 400 clubs adherits a la campanya per la llengua
La campanya L’esport treu la llengua, impulsada per Òmnium Cultural i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), ha rebut l’adhesió de més de 400 clubs i entitats esportives, a més d’esportistes i aficionats. Òmnium i UFEC iniciaran a partir del setembre una nova fase de la campanya, en què preveuen treballar conjuntament amb els clubs esportius per augmentar l’ús del català als equips.
“L’esport és imprescindible per garantir el futur de la llengua: és l’activitat de lleure amb més participació dels joves i el teixit d’entitats esportives és un pilar fonamental del país”, ha assegurat el president d’Òmnium, Xavier Antich. Gerard Esteva, president de la UFEC, ha assenyalat: “No ens hem d’aturar i cal continuar fent diferents accions amb federacions i clubs esportius per seduir la població per la promoció de l’ús social del català, perquè la millor forma d’entrar a totes les cases és a través de l’esport”.
A la campanya, s’hi han sumat els principals clubs esportius del país. “Ara ha arribat el moment de transformar el compromís dels referents de l’esport català, en accions per enfortir la llengua a cada equip del país, gran o petit”, ha afegit Antich.
Una de les primeres grans accions que es van fer en el marc de la campanya L’esport treu la llengua va ser l’impactant mosaic que va omplir la grada de l’Spotify Camp Nou amb el missatge Comparteix el català, durant el partit entre el FC Barcelona i l’Atlético de Madrid.