Més futbol

Rastes al vent

Grup G. Román Torres és ídol nacional a Panamà després d’aconseguir el gol que permetrà al conjunt centreamericà estrenar-se en una copa del món

Un ins­tant et pot can­viar la vida i en el cas de Román Tor­res (Panamà, 1986), aquest està ben deter­mi­nat: minut 88 del par­tit con­tra Costa Rica en l’última jor­nada de clas­si­fi­cació per a la Con­ca­caf. Amb tot l’estadi Rom­mel Fernández fri­sant per un gol que els clas­si­fi­ca­ria per al mun­dial per pri­mera vegada en la història, el for­nit defensa, d’estètica cri­da­nera, amb les seves ras­tes al vent, va llançar-se a una aven­tura que aca­ba­ria des­fer­mant el crit de tot Panamà. Una incursió a l’àrea rival per acon­se­guir un gol que obri­ria un nou horitzó a un país tra­di­ci­o­nal­ment de beis­bol. I de fet, el mateix Román hau­ria pogut apos­tar per l’esport naci­o­nal. “Però quan era jove em van donar un cop amb un bat de beis­bol a l’esquena i vaig deci­dir que apos­ta­ria fort per jugar a fut­bol”, explica el for­nit cen­tral, que en una roda de premsa recent va haver d’aixe­car-se la samar­reta i exhi­bir abdo­mi­nals per com­ba­tre els sug­ge­ri­ments sobre el seu pes. I ho va fer amb un som­riure.

La seva és una història que ve de baix. “La meva infància a Panamà va ser difícil, però gràcies a Déu i als meus pares vaig poder tirar enda­vant”, con­fessa el defensa, que ja entrat en la tren­tena, difícil­ment podia ima­gi­nar que li arri­ba­ria la glòria. Però després d’una tra­jectòria ascen­dent en el fut­bol colombià i d’acon­se­guir fit­xar pel Seattle Soun­ders de l’MLS, les por­tes de la història se li van obrir de bat a bat amb un gol que li ha modi­fi­cat la quo­ti­di­a­ni­tat diària. Sobre­tot quan camina pels car­rers del seu país. “El gol està tatuat al meu cap i al meu cor. El veig tot sovint amb la meva família. M’ha can­viat la vida, i afor­tu­na­da­ment per bé. Ara quan surto a dinar amb la família la gent em saluda, em dema­nen autògrafs. Aquest afecte és una moti­vació enorme com a fut­bo­lista”, asse­nyala el cen­tral, que fins i tot ha estat pro­ta­go­nista d’una cam­pa­nya de la marca Nike, amb una samar­reta amb la seva silu­eta al davant, un fet inèdit a l’Amèrica Cen­tral. “Ser el pri­mer fut­bo­lista d’aquesta zona a tenir una samar­reta per­so­na­lit­zada per Nike és un orgull. He pogut com­plir molts som­nis, com per exem­ple obrir la meva pròpia acadèmia de fut­bol al meu país”, asse­nyala Román, que ha hagut de recu­pe­rar-se a cor­re­cuita d’una lesió per poder coman­dar el seu país a Rússia com a gran refe­rent defen­siu.

Gràcies a ell i al seu moment de glòria al país, 50 nens de bar­ris mar­gi­nals com El Chor­ri­llo, Curundú i Bar­raza tin­dran l’opor­tu­ni­tat d’obte­nir beques i somiar en el fut­bol. “Vaig créixer igual que ells, en un lloc on no hi ha gai­res espe­ran­ces. Aju­dar-los és el mínim que puc fer”, con­clou la silu­eta del fut­bol pana­meny.

FRASES

El gol m’ha canviat la vida, la gent em para pel carrer, he estat imatge de Nike i sobretot he aconseguit obrir una acadèmia
El meu somni és ajudar nens que van créixer com jo, amb dificultats. És el mínim que puc fer
Román Torres
defensa de panamà
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)