Internacional

Umtiti eleva França

Un gol de cap del central blaugrana a la sortida d’un córner situa a França a la final del mundial vint anys després de guanyar el primer

Els de Robert Martínez van plantar cara fins a la fi

El mun­dial de Rússia ja té el seu pri­mer fina­lista i per a molts el màxim favo­rit per aixe­car el tro­feu diu­menge que ve a l’estadi Luzh­niki de Mos­cou. Es tracta de França, que ahir va sor­tir ven­ce­dora d’un duel con­tra la Bèlgica del català Robert Martínez digne d’una semi­fi­nal mun­di­a­lista. És cert que només hi va haver un gol, però no va fal­tar inten­si­tat ni tensió fins al xiu­let final. L’heroi francès va por­tar segell blau­grana: Samuel Umtiti. El cen­tral va apro­fi­tar un ser­vei de córner per ele­var-se per sobre de la defensa belga i esta­blir l’1-0 al començament de la segona part. Una jugada que referma la trans­cendència que està tenint la pilota atu­rada en aquest cam­pi­o­nat. El resul­tat ja no es va moure a pesar que les oca­si­ons es van suc­ceir a totes dues àrees. En aquest esce­nari, va des­ta­car el coratge belga, que no va ces­sar fins al xiu­let final, així com la soli­desa de la rere­guarda fran­cesa per con­tra­res­tar-ho. De fet, Umtiti, ben flan­que­jat per Varane, no només va ser deci­siu a l’àrea rival sinó també a la pròpia. I és que el blau­grana va refu­sar un munt de pilo­tes peri­llo­ses, mol­tes de les quals fil­tra­des per Eden Hazard, que va guiar l’atac dels de Robert Martínez. França, per la seva banda, va tenir en Kylian Mbappé el seu home més inci­siu. Amb només 19 anys dis­pu­tarà la final d’un mun­dial, que serà la ter­cera per a un com­bi­nat francès que guarda el bon record de la del 1998. Lla­vors aque­lla gene­ració dels Zidane, Thu­ram, Henry i l’ara selec­ci­o­na­dor, Didier Desc­hamps, va der­ro­tar el Bra­sil a Saint Denis. Ara la dels Llo­ris, Umtiti, Pogba, Gri­ez­mann, Mbappé i com­pa­nyia bus­ca­ran la segona estre­lla. El rival serà Angla­terra o Croàcia, que aquest ves­pre dis­pu­ten la segona semi­fi­nal.

La cita d’ahir a l’estadi de Sant Peters­burg s’adver­tia com una final anti­ci­pada. D’una banda, França s’havia plan­tat a les semi­fi­nals després d’haver superat pel camí l’Argen­tina de Messi (vui­tens) i l’Uru­guai de Suárez (quarts), men­tre que Bèlgica va ful­mi­nar el Bra­sil (quarts). D’aquell duel Robert Martínez arros­se­gava ahir la baixa del late­ral Meu­nier. Chadli va ser l’esco­llit del tècnic català per relle­var-lo, i també va donar entrada en l’onze titu­lar a Moussa Dembélé per afe­gir múscul al mig del camp. El perill que atre­so­ra­ven tots dos com­bi­nats ja es obser­var durant els pri­mers 45 minuts a pesar de no mar­car-se cap gol. Va ser una pri­mera part d’alter­na­ti­ves, amb oca­si­ons que es van suc­ceir d’una a l’altra por­te­ria. Pri­mer van ser els bel­gues els que van por­tar la ini­ci­a­tiva sota la batuta de Hazard. Par­tint de la banda esquerra de l’atac, el davan­ter del Chel­sea va eri­gir-se en una amenaça cons­tant per a la línia defen­siva fran­cesa gràcies a la seva capa­ci­tat de dese­qui­li­bri. Seva va ser la pri­mera ocasió clara del duel –un xut ras que va sor­tir massa encre­uat res­pecte a la por­te­ria de Llo­ris en el minut 15–, a banda de gene­rar opor­tu­ni­tats per a altres com­panys amb afi­na­des cen­tra­des late­rals que van obli­gar Umtiti a estar molt atent al tall. Van ser els millors moments dels dia­bles ver­mells, que a punt van estar d’inau­gu­rar el mar­ca­dor. Ho va evi­tar Llo­ris, molt ràpid a l’hora de refusa una peri­llosíssima rema­tada a la mitja volta d’Alderwei­reld després d’un llançament de córner (22’). Per con­tra, França demos­trava que en qual­se­vol moment podia donar un bon ensurt amb les acce­le­ra­ci­ons de Mbappé i la capa­ci­tat de Giroud per jugar d’esquena i rema­tar qual­se­vol pilota pen­jada a l’àrea. En aquest sen­tit, els de Desc­hamps van aca­bar millor la pri­mera part i a punt van estar d’arri­bar al des­cans amb un gol a favor. Com havia fet abans Llo­ris, aquest cop va ser Cour­tois qui va evi­tar el gol en refu­sar amb els peus una rema­tada de Pavard. Lukaku, a qui li va cos­tar entrar en con­tacte amb la pilota durant tot el par­tit, va arren­car la segona part amb un perillós cop de cap. Més encer­tat va mos­trar-se Umtiti, l’encar­re­gat d’inau­gu­rar el mar­ca­dor en rema­tar la pilota de cap després d’un córner (51’). El cen­tral blau­grana, va córrer al pri­mer pal de la por­te­ria de Cour­tois per avançar-se a Fellaini i va con­nec­tar la pilota al fons de la xarxa.

Bèlgica va acu­sar l’1-0 i durant uns minuts va mos­trar-se per­duda. De fet, els bleus van estar a punt d’apro­fi­tar els tocs de geni­a­li­tat de Mbappé –va dei­xar un cop de taló cap a Giroud per a la vide­o­teca– per mar­car el segon. Robert Martínez, cons­ci­ent de la situ­ació, no va tar­dar gaire a actuar i va moure la ban­queta. Hi va haver reacció i els bel­gues van llançar-se a bus­car l’empat. El va tenir a prop Fellaini en una rema­tada de cap (75’), i també Wit­sel, amb un xut des de mitja distància. Però França va exhi­bir un ofici digne d’un pos­si­ble campió i van estar a punt de fer el segon gol en el temps afe­git, quan els de Robert Martínez ja ho van arris­car tot.

ESTRATÈGIA

El gol d’Umtiti en un córner va reflectir el pes de la pilota aturada en aquest mundial

HAZARD I LUKAKU

El primer va guiar l’atac belga, mentre que al segon li va costar entrar en joc

ROBERT MARTÍNEZ

Va fer reaccionar l’equip després de l’1-0, però va topar amb l’ofici dels de Deschamps
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)