Territorial

Set gironins arrenquen la cursa per l’ascens a 3a FEF

1a catalana. Aquest cap de setmana es posa en marxa la lliga, amb els equips de la demarcació, molts d’ells aspirants a tot, enquadrats al grup 1

Aquest cap de set­mana es dis­puta la pri­mera jor­nada de la nova 1a cata­lana. Nova perquè després dels dos últims anys sense des­cen­sos s’han acu­mu­lat un total de 43 equips a la cate­go­ria i això ha obli­gat, de moment, ha for­mar tres grups de 14, 14 i 15 equips. Els equips de la demar­cació giro­nina han que­dat enqua­drats, com és habi­tual, en el grup 1, on ocu­pa­ran la mei­tat de les 14 pla­ces, i és que al Bes­canó, a l’Escala, al Llo­ret, a la Jon­quera, al Palamós i al Costa Brava B se’ls hi suma aquest curs el Banyo­les després de des­cen­dir de 3a divisió el curs pas­sat.

Res­pecte la tem­po­rada pas­sada des­a­pa­rei­xen els sub­grups, i és que tots els equips del grup s’enfron­ta­ran entre sí a dues vol­tes per esta­blir la clas­si­fi­cació defi­ni­tiva, i és que tam­poc hi haurà cap segona fase ni play-off d’ascens, ja que els tres equips que puja­ran a 3a divisió fede­ració seran els cam­pi­ons de cadas­cun dels grups. En cas que per ascen­sos com­pen­sats hagués de pujar un quart equip a ter­cera l’ascens seria pel segon millor clas­si­fi­cat dels tres grups, cal­cu­lant el coe­fi­ci­ent de punts per par­tit per la diferència d’equips entre grups.

Pel que fa als des­cen­sos, bai­xa­ran a 2a cata­lana el 12è, 13è i 14è clas­si­fi­cat de cada grup, a més del 15è clas­si­fi­cat del grup 3 i l’11è clas­si­fi­cat amb pit­jor coe­fi­ci­ent de punts per par­tit.

Objec­tius i inter­ro­gants

Entre els set equips de la demar­cació giro­nina hi ha bona part dels aspi­rants a l’ascens al grup, i és que el Llo­ret i l’Escala volen repe­tir la bona imatge que han ofert els dos últims cur­sos, men­tre que el Palamós i el Costa Brava B no es poden dei­xar de banda per molt que el curs pas­sat arri­bes­sin al tram final de lliga llui­tant entre ells per evi­tar una de les pla­ces de des­cens, que final­ment no van com­por­tar res pel que es va deci­dir en l’assem­blea gene­ral de la FCF d’anul·lar tots els des­cen­sos arran del canvi del pla de com­pe­tició –hau­ria bai­xat el filial del Costa Brava.

A aquests qua­tre equips s’hi ha de sumar el que segu­ra­ment par­teix com un dels màxims favo­rits a aca­bar campió de grup i acon­se­guir l’ascens a ter­cera: el Banyo­les. Els del Pla de l’Estany han man­tin­gut bona part del bloc que va aca­bar llui­tant fins el final del curs pas­sat per evi­tar el des­cens encara que semblés impos­si­ble, i a més han incor­po­rat juga­dors cri­dats a estar entre els millors de la cate­go­ria com Jordi Masó, Pepu Soler, Car­les Puig o Gui­llem Cor­nellà. Kiku Par­ce­ri­sas con­ti­nuarà a la ban­queta, i serà l’encar­re­gat de diri­gir una nau que per plan­ti­lla només es pot mar­car l’objec­tiu de l’ascens.

En una altra escala hi ha el Bes­canó, debu­tant a la cate­go­ria el curs pas­sat. Els giro­nins van fir­mar un molt bon curs d’estrena i ara tenen l’objec­tiu de repe­tir les sen­sa­ci­ons en una tem­po­rada força més sem­blant al que és habi­tual, sense la com­po­sició dels sub­grups.

Segu­ra­ment la gran incògnita d’aquesta tem­po­rada entre els equips de la demar­cació és la Jon­quera. Els fron­te­rers van sig­nar una nefasta tem­po­rada el curs pas­sat, amb només 1 punt en 18 par­tits, en els que va mar­car 7 gols i en va rebre 67. L’anul·lació dels des­cen­sos li ha donat un any més de vida a 1a cata­lana, però s’haurà de veure si l’equip pot fer dues pas­ses enda­vant per com­pe­tir al nivell de la resta del grup.

Un derbi d’entrada

En la pri­mera jor­nada ja es viurà el pri­mer duel directe entre dos equips de la demar­cació. Serà el Palamós-Costa Brava B que es dis­pu­tarà diu­menge a la tarda (18h) i ser­virà per tan­car la jor­nada. L’encar­re­gat d’obrir la jor­nada, i la lliga, serà el Bes­canó, que rebrà aquesta tarda el Parets (16h). Més tard, a les 17h, el Llo­ret rebrà el Mar­ti­nenc i l’Escala visi­tarà les Fran­que­ses. Demà, a banda del duel gironí, al mig­dia (12h) el Banyo­les visi­tarà l’Uni­fi­cació Llefià i la Jon­quera el difícil camp de la Mun­ta­nyesa.

Grup 1
AVUI
16:00
Bescanó-Parets
17:00
Lloret-Martinenc
17:00
Les Franqueses-L’Escala
DEMÀ
12:00
U. Llefià-Banyoles
12:00
Muntanyesa-La Jonquera
17:00
EF Mataró-Mollet
18:00
Palamós-Costa Brava B
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)