EA Sports posarà nom a primera i segona A
L’acord signat per cinc temporades permetrà a LaLiga ingressar 40 milions d’euros anuals per ‘naming’
LaLiga canvia el nom de les seves competicions. Després de confirmar-se l’11 de juliol la fi de la relació entre Laliga i el banc Santander com a patrocinador principal, a partir de la temporada 2023/2024, l’empresa de videojocs EA Sport, serà l’encarregada de donar nom al campionat espanyol. L’acord és per les cinc pròximes temporades.
LaLiga ingressarà uns 40 milions d’euros anuals a canvi que els campionats de primera i segona divisió portin el nom que decideixi EA Sports FC. L’acord suposa uns guanys substancials per a l’organisme presidit per Javier Tebas, que s’embutxacarà gairebé el doble del que s’ha percebut fins ara en concepte de naming. La relació inclourà també la col·laboració en una sèrie d’iniciatives per promoure la fusió entre el futbol interactiu i el real. A més, l’acord afegeix la implementació de diverses iniciatives especials relacionades amb el futbol base.
A LaLiga es mostren entusiasmats amb aquest acord, ja que EA Sports és una empresa de gran abast mundial, sobretot entre el públic jove, i ajudarà a millorar l’impacte de la competició a tots els nivells. LaLliga tenia clar des d’un primer moment que el patrocinador principal que donés nom al campionat havia de ser del sector tecnològic, i l’empresa nord-americana amb seu a Califòrnia reuneix els requisits.
En els darrers cinc anys, s’han augmentat en un 300% els ingressos de patrocinadors, segons informa LaLiga. a temporada 2016/17 es va aconseguir assolir els 50 milions i a la 2021/22 es van multiplicar les xifres i es va arribar fins als 155 milions d’euros. Les previsions per a la 2022/2023 són de 180 milions d’euros i per a la 2023/2024 de 200 quilos.
En drets televisius, la temporada 2016/17 es van obtenir 825 milions, quantitat que s’ha doblat fins a assolir 1.625 milions actualment.