1a divisió

Intensitat i taules en el duel català entre l’Espanyol i el Girona

L’Espa­nyol i el Girona han empa­tat un gol en un par­tit igua­lat i intens que ha tin­gut fases per als dos equips. Els giro­nins han domi­nat ter­ri­to­ri­al­ment i pel que fa a la pos­sessió, però quan ha pogut córrer, els de Manolo González també han jugat les seves armes amb Puado i Jofre deter­mi­nants. De fet, el gironí ha avançat als peri­qui­tos tot just començar la segona part amb una bona con­ducció fins a plan­tar-se a la fron­tal (49’). Els de Míchel han parat l’acce­le­rada local però en el tram final han recu­pe­rat el con­trol del par­tit i després de picar molta per­dre i topar amb un gran Joan Gar­cia, Stu­ani ha fet l’1-1 defi­ni­tiu des dels onze metres. El punt ser­veix a l’Espa­nyol per con­ti­nuar sumant i situar-se a dos punts del des­cens i al Girona per man­te­nir-se a set de les posi­ci­ons fatídiques i encara lluny d’Europa.

La pri­mera part del par­tit ha estat igua­lada tot i que el Girona ha jugat molt més en camp de l’Espa­nyol i, fins i tot, en oca­si­ons ha tan­cat als blanc-i-blaus a la seva àrea. Tot i mono­po­lit­zar la pos­sessió de l’esfèrica i inten­tar moure de cos­tat a cos­tat al rival, als giro­nins els ha cos­tat gene­rar oca­si­ons de gol tot i que, a comp­ta­go­tes n’han tin­gut. Miovski ha inten­tat engal­tar una pas­sada a l’espai sense sort (9’) i, de nou el mace­doni, no ha pogut impac­tar una cen­trada de Tsy­gankov molt a prop de la por­te­ria (11’).

Els matei­xos pro­ta­go­nis­tes també han apa­re­gut poc després en l’intent de con­tac­tar però Joan Gar­cia en dos temps i amb certs pro­ble­mes ha evi­tat el perill gironí, que ho ha tor­nat a pro­var tímida­ment amb un xut des del vèrtex de Yan­gel Her­rera (26’).

L’Espa­nyol ha fet el seu pri­mer xut en el 25 a través d’un Javi Puado forçat que ho ha fet cen­trat a les mans de Gaz­za­niga. El propi ata­cant ha tin­gut la millor ocasió local després de com­bi­nar amb Jofre, plan­tar-se al vèrtex de la petita i posar a prova un Gaz­za­niga que ha hagut de posar una mà sal­va­dor per refu­sar per damunt del tra­ves­ser a cor­ner (33’).

La segona part ha començat de la millor manera pel con­junt local. Després d’un cor­ner, Jofre ha aga­fat l’esfèrica a prop de la fron­tal de l’àrea pròpia i ha fet una con­ducció llarguíssima entre Miguel i Krejcí, que amb tar­geta no s’ha atre­vit a entrar al gironí. Jofre s’ha vist sol gai­rebé a la fron­tal i ha fet un xut cre­uat que ha superat l’esti­rada de Gaz­za­niga (49’) fent escla­tar d’eufòria el RCDE Sta­dium. Els de Manolo González han olo­rat sang després del gol i gràcies a que el par­tit s’ha tren­cat per moments, les tran­si­ci­ons blanc-i-bla­ves feien mal a un Girona tocat.

Pas­sada l’efer­vescència de l’1-0, els de Míchel han inten­tat fer-se de nou amb el con­trol del par­tit i han tor­nar a gene­rar sen­sació de perill, sense xutar a por­te­ria, és clar. L’ocasió més clara ha arri­bat al 64, quan Miguel ha obert cap a Bryan Gil i aquest ha fet una cen­trada per davant del por­ter que no han pogut rema­tar ni Miovski, ni Tsy­gankov esti­rant la cama al segon pal.

El Girona ha acce­le­rat en els minuts finals. Pri­mer ha topat amb un Joan Gar­cia bru­tal, que ha atu­rat un xut fort i sec a prop de la por­te­ria a Yan­gel Her­rera amb una mà bru­tal (84’), però uns minuts després Tsy­gankov ha forçat molt bé una pena màxima que Stu­ani no ha fallat amb un llançament pel cen­tre de la por­te­ria en semi Panenka per esta­blir l’1-1 que seria defi­ni­tiu (87’).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)