3a divisió FEF

Cop d’autoritat del filial gironí

Ascens a 2a FEF L’expulsió d’Amoedo i un gol de Minsu decanten l’anada del derbi

Peralada 0 Girona B 1

PERALADA:Mujica, Gallardo (Grabulosa, 85’), Baró, Amoedo, Romero, Dani Gómez (Caixas, 86’), Adrià, Mejía, Noureddine (Traoré, 75’), Llorenç i Bamta (Teixi, 86’).GIRONA B:Sergi, Ferran, Biel, Antal, Nil (Iker Garcia, 75’), Papa (Jordi Bas, 89’), Raúl Martínez (Guillem Trilla, 89’), Lass, Dawda, Jastin (Hamony, 75’) i Minsu.GOLS:0-1 (84’), Minsu.ÀRBITRE:Espallargas Casellas.T.G.:Romero, Mejía, Llorenç. Lass, Jastin, Minsu i Dawda.T.V.:Ivan Amoedo (58’ i 59’).

El Girona B va fer un pas important en el camí cap a l’ascens a segona RFEF amb una victòria valuosa al Municipal de Peralada en l’anada de la primera eliminatòria. Un gol de Minsu en el tram final va decantar un derbi gironí molt igualat, marcat per la intensitat i condicionat per l’expulsió d’Amoedo en el minut 60, que va deixar els locals amb un jugador menys durant tota la mitja hora final. L’inici va ser marcat per l’ambició d’un Girona B més actiu amb pilota i decidit a portar la iniciativa, mentre que el Peralada, ben replegat, esperava el seu moment. Els d’Àlex Marsal, en una dinàmica positiva, van saber resistir l’empenta inicial dels gironins, que arribaven al duel amb només una victòria en les últimes onze jornades.

Els de Quique Álvarez van voler imposar el seu estil des del començament, amb joc obert per bandes i molta mobilitat a tres quarts de camp. Nil Calderó va ser dels més incisius, amb una oportunitat clara en el minut 10 i una altra acció perillosa en el 19, en una centrada de Jastin que va estar a punt de rematar. També ho va intentar Dawda, protagonista d’una bona acció individual que va acabar amb un xut creuat al lateral de la xarxa de la porteria de Mujica.

Malgrat que el ritme va decaure per moments, el partit va tenir trams d’intensitat, amb força contacte i targetes. El filial en va veure dues de grogues en el primer quart d’hora (Lass i Jastin), i el Peralada, amb menys presència ofensiva, es defensava amb ordre i disciplina.

La represa va començar amb més prudència, però el guió es va trencar quan Iván Amoedo va veure la segona targeta groga i va deixar el Peralada amb deu homes. Tot i la inferioritat, els d’Àlex Marsal van trobar espais i van generar dues bones ocasions, sobretot una de claríssima a peus de Traoré en què el davanter no va arribar per ben poc a la pilota.

Amb el partit trencat i carregat de tensió, el Girona va saber esperar el seu moment. En el minut 84, Minsu va recollir una pilota a la frontal i va connectar un xut sec que va superar el porter local i va significar el gol de la victòria. El Peralada va fer un últim esforç per empatar, però el filial gironí va aguantar amb ofici i solidesa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)