1a divisió

Al Màlaga només li falta la cirera

El Màlaga és l'animador del mercat i té un projecte ambiciós que persegueix ara un jugador creatiu amb Borja Valero, Lucho González i Cazorla d'objectius

Temps de crisi, amb bona part del fut­bol espa­nyol en con­curs de cre­di­tors o reta­lla­des de pres­su­post. Els diners d'un xeic apor­ten una excepció, un ani­ma­dor del mer­cat ano­me­nat Màlaga. Els anda­lu­sos tenen un pro­jecte ambiciós amb Europa d'objec­tiu després de fer un equip nou de dalt a baix entre el gener i l'estiu. I tal com li va pas­sar al seu dia al City, encara té un pro­blema de cre­di­bi­li­tat, així que els intents d'atraure grans noms com ara Pas­tore, Pirlo, Kaká i la perla del Vélez, Ricardo Álva­rez, han topat amb el no com a res­posta. Però no es donen per vençuts i tenen un xec de 20 mili­ons.

El Màlaga va tor­nar a viure ahir un ambi­ent fes­tiu per donar la ben­vin­guda a dues cares noves: Diego Buo­na­notte i l'exmem­bre de l'Espa­nyol Ser­gio Sánchez. Els anda­lu­sos són l'excepció en un mer­cat sota mínims. L'extrem del River costa 4,5 mili­ons, per sobre dels 3 que paguen pel late­ral. «Vinc a un club amb un gran pro­jecte. És l'inici d'un cicle bonic amb grans aspi­ra­ci­ons», va res­sal­tar el mata­roní. Tant l'un com l'altre estan per sota dels 10 que va cos­tar treure el mig­cam­pista Tou­la­lan del Lió. Tot ple­gat, una mica més de trenta mili­ons per veure par­tits euro­peus a La Rosa­leda.

El Màlaga ha fet set fit­xat­ges, algun de renom –com els de Joaquín i Van Nis­tel­rooy–, i ha exe­cu­tat l'opció de com­pra de Demic­he­lis. Falta la cirera, un juga­dor cre­a­tiu. D'ambició n'hi ha. Al gener van temp­te­jar la cessió de Kaká i en les últi­mes set­ma­nes han fet una oferta per a un dels grans noms del mer­cat, Pas­tore, i per a altres grans noms com ara Pirlo i Ricardo Álva­rez. Les mira­des se cen­tren ara en el Vila-real. Els intents d'endur-se Cazorla no han fun­ci­o­nat i l'objec­tiu és Borja Valero. L'ope­ració esta­ria al vol­tant dels vint mili­ons. L'alter­na­tiva és Lucho González, cer­vell del Mar­se­lla. Els anda­lu­sos han ofert 6 mili­ons, però no es mourà per menys de 9. Els diners per Valero ser­vi­rien pre­ci­sa­ment per dur El Coman­dante a El Madri­gal.

Sigui quina sigui la cirera, el canvi del Màlaga és dels més espec­ta­cu­lars que es recor­den. Els deu­tes se'ls men­ja­ven i hi havia l'amenaça del con­curs de cre­di­tors. El club no tro­bava esta­bi­li­tat, amb ascen­sos i des­cen­sos, incapaç d'esta­blir-se a l'elit amb soli­desa, fins que un xeic s'hi va fixar. Fa un any, Abdul·là bin Nas­ser al-Thani el va com­prar per 36 mili­ons.

Un nou estadi a l'horitzó.

Una cosa és tenir un club i l'altra, fer-lo fun­ci­o­nar. Per això l'aposta ini­cial de treure Jesu­aldo Fer­reira del Porto amb un con­tracte de tres anys va fra­cas­sar, amb l'equip enca­llat en el des­cens. Manuel Pelle­grini va relle­var-lo al novem­bre i el mer­cat d'hivern va començar a can­viar la cara a l'equip a base de l'experiència de Demic­he­lis, Maresca i Bap­tista. La Bes­tia va resul­tar ser el gran encert del Màlaga, ja que van alli­be­rar-lo de la mar­gi­na­li­tat al Roma per 2 mili­ons i l'apor­tació va ser sen­zi­lla­ment espec­ta­cu­lar: 9 gols en 11 par­tits.

Si aga­fem els números de la segona volta, es tro­ba­ria a les por­tes de la Cham­pi­ons. I d'Europa si mirem només des de l'arri­bada de l'exen­tre­na­dor del Madrid Pelle­grini. Que­dar entre els sis pri­mers és el pri­mer objec­tiu en un pro­jecte en ple crei­xe­ment que inclou la cons­trucció del Qatar Sta­dium per a 65.000 espec­ta­dors. El xeic al-Thani paga la festa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)