Internacional

N'hi ha per preocupar-se

Luis Enrique alimenta els dubtes amb una derrota a casa en el debut del Roma

Osvaldo i Bojan pateixen jugant a la banda

“Ha estat culpa meva, sense cap mena de dubte. Quant temps tri­ga­rem a fun­ci­o­nar? Hem començat un pro­jecte i sé que sóc un entre­na­dor inex­pert, però con­ti­nuaré tre­ba­llant igual.” Assu­mir la con­dició de cul­pa­ble és un gest que l'honora, però la tem­po­rada viu els pri­mers minuts i Luis Enri­que no para de dema­nar temps. Ahir va cedir en la pugna amb Totti en un onze ofen­siu amb l'etern capità a l'eix de l'atac, acom­pa­nyat a les ban­des de dos vells cone­guts de l'afició cata­lana, Bojan i Osvaldo. Dar­rere d'ells, el talent de Pja­nic i el tre­ball de De Rossi, un gust per l'atac que va com­por­tar molta pos­sessió, però això és Itàlia i el modest Càller va ali­men­tar els dub­tes a la capi­tal amb l'1-2.

El Roma va tenir la pilota i se li va veure una volun­tat de tocar i tocar gens freqüent en el cal­cio. El pro­blema és que l'estètica i l'efec­ti­vi­tat van per vies dife­rents i el Càller va saber apro­fi­tar la ver­dor del pro­jecte de Luis Enri­que. El domini local i l'aposta per la tècnica van tro­bar-se un revés ines­pe­rat quan l'ex-Roma Conti va apro­fi­tar una cen­trada des de l'esquerra per fer el 0-1 (67'). I dos minuts després, José Ángel, que estava ena­mo­rant tot­hom en l'estrena per la faci­li­tat a l'hora d'afe­gir-se a l'atac, va fer una falta a des­temps i va ser expul­sat.

El Roma havia de reac­ci­o­nar, si bé els can­vis ja s'havien ini­ciat abans quan Bojan, que com Osvaldo va sen­tir-se estrany i soli­tari jugant a la banda, havia anat cap a la ban­queta perquè entrés Bori­e­llo, més expe­ri­men­tat. El davan­ter va estar a punt de con­ver­tir Osvaldo en heroi en dei­xar-li una pilota amb el cap dins l'àrea, però un defensa va ser prou ràpid per dei­xar l'exes­pa­nyo­lista amb un pam de nas.

Gago va reforçar el mig del camp per apor­tar una dosi d'equi­li­bri en infe­ri­o­ri­tat numèrica i el Roma va con­ti­nuar por­tant la veu can­tant, amb com­bi­na­ci­ons ràpides i cons­tants que el Càller tallava amb fal­tes. Totti va dur perill a pilota atu­rada, però els visi­tants van sen­ten­ciar mit­jançant El Kabir. En l'enèsima falta a la fron­tal, De Rossi va fer l'1-2, que va coin­ci­dir amb el final. Luis Enri­que neces­sita menys demà i més resul­tats.

3-4-3, Totti a l'eix de l'atac, amb Osvaldo i Bojan a les bandes i Pjanic al darrere

Xou desigual del Juventus i l'Inter

El Roma no és l'únic que pot tenir motius per preocupar-se. L'Inter va arrencar bé amb un gol de Diego Milito i l'aposta ofensiva de Gian Piero Gasperini es va traduir en espectacle, però la victòria va ser per al Palerm. Milito va avançar per segona vegada els de Milà en la segona part, però els locals van remuntar amb doblet de Miccoli i l'encert d'Abel Hernández i Pinila per al 4-3, amb Diego Forlán estrenant-se en el temps afegit.

Així, la decepció de l'Inter va contrastar amb les bones sensacions del Juventus, que va desfer-se 4-1 del Parma per estrenar de manera oficial el nou estadi amb una pluja d'alegria. Lichtsteiner va obrir aviat el marcador i Pepe, Arturo Vidal i Marchisio van arrodonir la golejada, abans que el factor morbo del partit, Giovinco, maquillés el resultat amb un penal en el temps afegit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)