Sabadell

Al final se'ls escolten

Sabadell. El club ha accedit a algunes de les pretensions de la federació de penyes per portar més gent a l'estadi. Jugadors i afició estan molt preocupats per la baixa assistència de públic

Sabadell és una ciutat amb 207.721 persones censades (dades de l'Idescat) i el seu equip de futbol professional, a segona A, només té 3.400 socis. La mitjana del nombre d'espectadors voreja els 3.000. Per tant, significa que poc més d'un 1% de la població sabadellenca segueix el Centre d'Esports amb assiduïtat.

Més enllà de resultats i classificacions, ara mateix el que més preocupa els jugadors i els aficionats és la baixa afluència de públic. Així ho van fer notar la setmana passada els capitans del primer equip, que es van reunir amb el gerent, Xavi Monclús, preocupats per la poca assistència a l'estadi (la penúltima de tota la lliga, només per sobre del Barça B en la majoria de jornades) i també la federació de penyes que va proposar a Monclús diverses mesures per intentar portar més gent a l'estadi.

Acceptades

Fins a la jornada passada, contra el Còrdova, cada soci del Sabadell només podia obtenir dues invitacions per temporada i aconseguia alguns beneficis (uns de dubtosos, d'altres, no tant) amb els establiments col·laboradors.

Per al partit contra l'Osca, es podran aconseguir entrades només per al gol sud per 5 euros i els socis podran treure entrades anticipades 5 euros més barates del que és habitual de manera il·limitada. A més a més, entre els assistents al proper partit se sortejarà un dibuix original de Yoichi Takahashi (creador d'Oliver i Benji), que farà el servei d'honor.

Inversors japonesos

No només els capitans i els socis estan preocupats, també els nous inversors japonesos, que no veuen de bon ull les fluixes entrades que està tenint la Nova Creu Alta. De fet, les entrades a 5 euros al gol sud estan subvencionades per ells mateixos. I és que s'han marcat com un dels principals objectius per tal de vendre millor el producte, augmentar sigui com sigui l'assistència a la Creu Alta. Volen fer notar que l'equip és seguit.

JUGADORS

Els capitans es van reunir amb el gerent per fer notar la seva preocupació

NOUS INVERSORS

Volen vendre un producte al seu país que també sigui seguit a la pròpia ciutat

I si s'acaba la generositat de la tele?

En el pressupost del Sabadell, els ingressos provinents de la televisió suposen un 60% de tot el pressupost, mentre que el taquillatge i els socis voregen el 15%. La prioritat és fer contenta, mitjançant horaris i retransmissions, la televisió. Lògic. Res a dir. Per altra banda, la segona divisió no té tanta audiència per generar tots els diners que les televisions donen als clubs. En altres paraules, s'està formant una bombolla. Quan esclati, afectarà els clubs que tenen pocs ingressos més enllà de les televisions, i aquí el Sabadell, amb una minsa massa social, està en seriós perill. El club s'hi ha de posar per intentar obtenir més socis abans no sigui massa tard. Ha de ser conscient de la realitat que viu la societat (augment de la immigració, empobriment de les classes mitjanes, etc.) per engrescar la ciutat. Si no ho fa, té molts números que la bombolla televisiva li acabi esclatant a la cara. I això, de bombolles esclatant a la cara, ja sabem de què va.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)