des del brasil
Nike guanya l'altre mundial per la mínima
El mundial no el juguen només les 32 seleccions classificades. També ho fan les marques de roba esportiva. I en aquest, el de Brasil, les tres grans –Nike, Adidas i Puma– estan bastant igualades. Nike és la que més seleccions vesteix, deu. Les seves icones són la selecció amfitriona, Portugal, Holanda, França i Anglaterra. Nike ha aconseguit en els últims anys que França deixés Adidas i Anglaterra, Umbro, marca que tradicionalment vestia els britànics. A més, la multinacional dels Estats Units vesteix també Croàcia, Austràlia, Grècia, els Estats Units i Corea del Sud. Adidas té tres grans icones en el Mundial. Es tracta de la selecció espanyola, actual campiona, Argentina i Alemanya. També vesteix sis seleccions més en aquesta copa del món: Mèxic, Colòmbia, el Japó, Nigèria, Bòsnia i Rússia. Puma sempre aposta per les seleccions africanes i no és una excepció en aquest mundial. La multinacional alemanya vesteix quatre dels cinc representants del continent africà: el Camerun, Algèria, Ghana i la Costa d'Ivori. Puma té quatre seleccions més en aquesta copa del món: Xile, l'Uruguai, Itàlia i Suïssa. Deu per a Nike, nou per a Adidas i vuit per a Puma. Les cinc restants se les reparteixen Lotto (Costa Rica), Marathon Sports (Equador), Joma (Hondures), Uhlsport (Iran) i Burrda (Bèlgica).
Seleccions al marge, Nike ha apostat fort pel mundial. A l'abril va obrir la botiga de futbol més gran del món a Copacabana, Rio de Janeiro. Allà es poden trobar samarretes, botes, pilotes... Adidas, que té contracte amb la FIFA i té la pilota del mundial (Brazuca), va replicar a Buenos Aires amb una botiga de més de mil metres quadrats, la més gran d'Amèrica del Sud. L'elecció té a veure amb les seves icones. La d'Adidas és l'argentí Messi. La de Nike, Cristiano Ronaldo al marge, és el brasiler Neymar. Tots dos, per cert, juguen al Barça.
Notícies
Diumenge,24 novembre 2024