des del brasil
Nike guanya l'altre mundial per la mínima
El mundial no el juguen només les 32 seleccions classificades. També ho fan les marques de roba esportiva. I en aquest, el de Brasil, les tres grans –Nike, Adidas i Puma– estan bastant igualades. Nike és la que més seleccions vesteix, deu. Les seves icones són la selecció amfitriona, Portugal, Holanda, França i Anglaterra. Nike ha aconseguit en els últims anys que França deixés Adidas i Anglaterra, Umbro, marca que tradicionalment vestia els britànics. A més, la multinacional dels Estats Units vesteix també Croàcia, Austràlia, Grècia, els Estats Units i Corea del Sud. Adidas té tres grans icones en el Mundial. Es tracta de la selecció espanyola, actual campiona, Argentina i Alemanya. També vesteix sis seleccions més en aquesta copa del món: Mèxic, Colòmbia, el Japó, Nigèria, Bòsnia i Rússia. Puma sempre aposta per les seleccions africanes i no és una excepció en aquest mundial. La multinacional alemanya vesteix quatre dels cinc representants del continent africà: el Camerun, Algèria, Ghana i la Costa d'Ivori. Puma té quatre seleccions més en aquesta copa del món: Xile, l'Uruguai, Itàlia i Suïssa. Deu per a Nike, nou per a Adidas i vuit per a Puma. Les cinc restants se les reparteixen Lotto (Costa Rica), Marathon Sports (Equador), Joma (Hondures), Uhlsport (Iran) i Burrda (Bèlgica).
Seleccions al marge, Nike ha apostat fort pel mundial. A l'abril va obrir la botiga de futbol més gran del món a Copacabana, Rio de Janeiro. Allà es poden trobar samarretes, botes, pilotes... Adidas, que té contracte amb la FIFA i té la pilota del mundial (Brazuca), va replicar a Buenos Aires amb una botiga de més de mil metres quadrats, la més gran d'Amèrica del Sud. L'elecció té a veure amb les seves icones. La d'Adidas és l'argentí Messi. La de Nike, Cristiano Ronaldo al marge, és el brasiler Neymar. Tots dos, per cert, juguen al Barça.