Girona

La revolució del jovent

El rival. El planter de Tajonar accentua el protagonisme en l'Osasuna, líder de segona A. Enrique Martín ha utilitzat onze jugadors menors de 24 anys

Hi ha juga­dors car­re­gats d'experiència, com ara Nino, els ger­mans Flaño, Oier o l'expor­ter del Saba­dell Nau­zet, però el més impac­tant de l'Osa­suna és el reguit­zell de juga­dors joves que està fent debu­tar i ren­dir Enri­que Martín Mon­real. El plan­ter de Tajo­nar ha tret el cap més que mai en el pri­mer equip, en bona part arran de la greu crisi ins­ti­tu­ci­o­nal. La tem­po­rada següent que es des­tapés l'escàndol de pre­sumpta cor­rupció, cone­gut com el cas Osa­suna, el club ha hagut de fer un replan­te­ja­ment. El límit sala­rial ha pas­sat de 7,9 a 4,3 mili­ons d'euros, i el club només va poder ins­criure 18 juga­dors amb fitxa pro­fes­si­o­nal del pri­mer equip. La solució ha estat apos­tar mas­si­va­ment pel plan­ter, i la res­posta, de moment, és bri­llant.

Els últims d'afe­gir-s'hi són Anto­nio Ote­gui, de 17 anys, i Javi Martínez, de 18. Però no són cap excepció, perquè Aitor Buñuel (17), José García (18) i Mikel Merino i Miguel Ola­vide (19) tam­poc arri­ben a la vin­tena. El tècnic ha uti­lit­zat onze juga­dors que no pas­sen dels 23 anys, algun dels quals amb molt de pro­ta­go­nisme. I el ren­di­ment glo­bal és magnífic, amb l'equip –va estar a punt de bai­xar a segona B el curs pas­sat– ins­tal·lat en el lide­ratge. L'afició del Sadar, una de les més nom­bro­ses i cri­da­ne­res, està orgu­llosa d'una plan­ti­lla car­re­gada de fut­bo­lis­tes de casa. L'equip té onze juga­dors navar­re­sos: Miguel i Javi Flaño, Roberto Tor­res, Oier, Merino, José García, Aitor Buñuel, David García, Ola­vide, Álex Beren­guer i Unai García.

AMB MINUTS

Otegui i Buñuel tenen 17 anys; Javi Martínez i José García, 18, i Merino i Olavide, 19

IMPACTE DE LA CRISI

Ha rebaixat de 3,5 milions el límit salarial i només pot tenir 18 fitxes professionals
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)