El Girona ambiciona els 6.000
El club presenta la campanya d'abonaments amb la intenció d'augmentar la massa social, “un element vital” perquè l'entitat creixi
Els abonats de gol i preferent que vulguin renovar el carnet hauran de pagar 20 euros més i els de tribuna es mantenen igual
“La campanya d'abonaments és un dels moments més importants perquè és un dels índexs per mesurar la fortalesa del club”, explicava el president, Delfí Geli, durant la presentació. El Girona s'ha fixat l'objectiu d'assolir els 6.000 abonats, uns 700 més dels que tenia al final del curs. “Estem intentant consolidar el club, i fer créixer la massa social és vital, importantíssim”, va indicar el director general, Ignasi Mas-Bagà, que va presentar els detalls d'una campanya que té per lema Boig per tu. Tant per als nous abonats com per a les renovacions, els preus de tribuna es mantenen. A preferent, les renovacions s'apugen 20 euros –15 euros per als nous abonats–, i als gols, també 20 euros, tant per a les noves altes com per als que continuen.
El Girona havia arribat a tenir 7.000 abonats, però va ser gràcies a la campanya d'última hora del curs 2014/15 –en plena lluita per l'ascens directe, es van oferir carnets per 25 euros–, en què d'entrada hi havia uns 4.800 socis. La temporada 2013/14, s'havia tancat amb 5.236 abonats, una xifra similar a la de l'últim exercici. “Històricament s'havien assolit unes xifres d'abonaments considerables, però potser no es corresponien amb la facturació per aquest concepte, que sí que hem anat augmentant”, va exposar Mas-Bagà. La facturació, de fet, és un dels factors que la LFP té en compte a l'hora de repartir la part variable dels ingressos televisius. Com també l'assistència al camp, que el club confia a fer créixer. “Volem apujar aproximadament un 10% l'afluència d'aquest any, que ha estat d'un 45% de la capacitat de Montilivi de mitjana”, va dir el director general. El club té controlat que poc més de la meitat dels abonats solen assistir als partits. “Volem animar els que no han vingut al camp perquè ens ajudin a omplir-lo, que com hem vist en els últims partits ajuden molt l'equip”, hi va afegir Mas-Bagà.
El Girona començarà dilluns a tramitar els abonaments, tant per als que renoven –tindran tot el mes de juliol per garantir la continuïtat al seient que ocupaven– com per a les altes noves. Els que tenen el pagament domiciliat tenen de marge fins divendres abans que el Girona els cobri l'import corresponent. El club també ofereix la possibilitat de finançar l'import del carnet, a partir d'un acord amb CaixaBank.
Les novetats
El Girona ha decidit incorporar una nova categoria, per als menors d'entre 1 i 6 anys. Fins ara, han hagut de recollir una invitació per entrar al camp, i el club els ofereix –per a més comoditat– tenir un abonament per 50 euros, a qualsevol zona del camp. L'abonament infantil, això sí, ha d'estar vinculat al d'un adult, no inclou seient i el nombre estarà limitat en funció de la zona de l'estadi. Una altra novetat de la campanya és la possibilitat de renovar els carnets des de casa, per internet, amb un únic pagament amb targeta. El Girona també ofereix als abonats descomptes en tots els productes de marxandatge del club (un 10%) i en la compra d'entrades per als partits (un 20%), amb un màxim de dues per carnet.