2a divisió FEF

Una reconversió efectiva

2a divisió B. Blázquez ha abandonat la posició de carriler dret per consolidar-se en el perfil dret de l’eix amb tres centrals. El de Besalú és clau en la sortida de pilota i està mostrant un gran nivell

Si bé els resul­tats no aca­ben d’acom­pa­nyar –una sola victòria en les últi­mes vuit jor­na­des–, l’Olot tra­vessa un bon moment de joc que està fent gau­dir els afi­ci­o­nats. L’equip fa diver­ses set­ma­nes que mos­tra un bon nivell con­tra clubs amb molt més pres­su­post –durant el març ha jugat con­tra qua­tre dels cinc pri­mers clas­si­fi­cats–, i és que els últims movi­ments tàctics fets per Raúl Gar­rido estan donant bon ren­di­ment. A més de for­mar en molts par­tits una línia de tres mit­ja­pun­tes com­posta per Eloi Ama­gat, Hèctor Simón i Pedro del Campo, al davant de Jordi Masó, el pivot, i al davant de Marc Mas, el davan­ter de referència, el tècnic valencià ha apos­tat defi­ni­ti­va­ment per Alfredo al car­ril dret, un movi­ment que ha fet recon­ver­tir Albert Blázquez al per­fil dret de l’eix defen­siu al cos­tat d’Alan Baró (sem­pre com a lliure) i de Car­les Mas, al per­fil esquerre. “Al començament del curs no vaig ser titu­lar però ara sí, i és que si el mis­ter em neces­sita en una posició con­creta miro d’adap­tar-m’hi a còpia de tre­ball. Com més poli­va­lent pugui ser un juga­dor molt millor per a ell”, explica Albert Blázquez. “No havia jugat mai par­tint de cen­tral des de l’inici d’un par­tit. Sí que havia jugat en línia de qua­tre i, des del late­ral, en la sor­tida de la pilota cen­trava la posició per ini­ciar la jugada. Molts equips ho fan a través del pivot, però lla­vors era l’encar­re­gat de fer-ho jo. Suposo que per això m’hi he adap­tat millor, sobre­tot pel que fa a aquest aspecte del tracte de pilota”, diu, en relació amb la posició de cen­tral, un dels juga­dors més regu­lars del con­junt de la Gar­rotxa, que ha jugat tots els minuts pos­si­bles en dotze dels últims tretze par­tits, i és que només una sanció li va impe­dir jugar al camp del Bada­lona (0-0).

El recen­tra­ment de Blázquez ha permès a Alfredo, el nou inquilí del car­ril dret, mos­trar també la seva millor versió com a juga­dor de l’Olot (titu­lar en vuit dels últims nou par­tits). “Quan algú deixa una posició, el com­pany apro­fita l’opor­tu­ni­tat i mos­tra un nivell molt alt. Hi ha com­petència i el fet que tots esti­guem moti­vats és un bene­fici per al grup”, comenta el defensa, cons­ci­ent que el pròxim par­tit con­tra el Cas­telló serà dur. “He jugat al Castàlia defen­sant el Vila-real i si no fun­ci­o­nen les coses l’entorn xiula de seguida. Per a ells és un par­tit a vida o mort, però nosal­tres hem de fer el nos­tre joc i mirar que amb el seu ner­vi­o­sisme es gene­rin els espais que neces­si­tem”, sen­ten­cia un Albert Blázquez en un moment molt dolç.

Si el ‘mister’ em necessita en una posició concreta, miro d’adaptar-m’hi a còpia de treball
Albert Blázquez
lateral i central de l’Olot

UN FIX

Blázquez ha jugat tots els minuts en dotze dels últims tretze partits del campionat de lliga

EL PROTAGONISTA

No havia jugat mai partint de central. Sí que havia jugat en línia de quatre i, des del lateral, en la sortida de la pilota centrava la posició
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)