Girona

Stuani, decisiu quan hi és i quan no

Els 22 gols que l’uruguaià ha marcat ja aquest curs igualen el seu sostre particular (Albacete, 2009/10), i té 14 partits per disparar-se molt més enllà

Va veure la cinquena groga a Riazor i si no hi ha recurs, o si n’hi ha i no prospera, no jugarà contra la Ponferradina

Dels 15 partits que s’ha perdut, 9 han acabat amb derrota

Quan és a la gespa, es nota (62 gols en la lliga) i quan no hi és, també (dels 15 par­tits que s’ha per­dut, 9 han aca­bat amb der­rota). Crist­hian Stu­ani és sem­pre deter­mi­nant, tant si juga com si és la ban­queta, a la grada o amb la seva selecció. Farà bé el Girona d’afi­nar en les al·lega­ci­ons perquè li per­do­nin la cin­quena tar­geta, perquè si final­ment és baixa per sanció con­tra la Pon­fer­ra­dina, qui haurà de filar prim al ter­reny de joc seran els seus com­panys: els 8 últims par­tits del Girona sense l’uru­guaià han aca­bat amb der­rota (6) o empat (2). Ni una sola victòria.

El Girona, però, encara no ha deci­dit si hi haurà al·lega­ci­ons. Està en espera d’imat­ges i de valo­rar si hi ha argu­ments per defen­sar que la groga que va veure a Ria­zor va ser injusta. En el cas –és el més pro­ba­ble– que l’uru­guaià sigui baixa, el mal­de­cap es tras­lla­darà al tècnic perquè ja sense Marc Gual i amb Jona­tan Sori­ano, que no acaba de fer net, el que li queda a la plan­ti­lla és ben poca cosa i tot passa per avançar la posició de fut­bo­lis­tes com ara Bran­don, Gallar, Jairo i Samu (qua­tre petits) i gai­rebé renun­ciar automàtica­ment al recurs del joc aeri.

Impa­ra­ble

Quan fal­ten 14 jor­na­des perquè s’acabi la lliga regu­lar, Stu­ani ja ha arri­bat al seu sos­tre gole­ja­dor, que van ser els 22 que va mar­car amb l’Alba­cete fa deu cur­sos (2009/10). S’hi va acos­tar moltíssim les dues tem­po­ra­des a pri­mera (21 i 19 amb qua­tre jor­na­des menys), però ara ja ningú no dubta que aquesta xifra que­darà superada amb escreix i que aspira a ser un dels pocs pit­xit­xis que ha superat la tren­tena de gols a segona A. Els últims 50 anys, només ho han acon­se­guit Bal­ta­sar (Celta 1986/87), amb 34, Jaime Mata (Valla­do­lid 2017/18), amb 33, i el davan­ter del Girona Jona­tan Sori­ano (Barça B 2010/11) i Rubén Cas­tro (Betis 2014/15), amb 32 gols.

Stu­ani, que ha mar­cat els 22 gols en 24 par­tits (se n’ha per­dut4 aquesta tem­po­rada, de què el Girona no n’ha gua­nyat ni un) és el fut­bo­lista més dife­ren­cial a plata (un gol cada 96 minuts) i està des­ta­cat al cap­da­vant del pitx­tixi (Yuri, el segon clas­si­fi­cat, n’ha fet 16, 6 menys que l’uru­guaià). Curi­o­sa­ment, el bra­si­ler de la Pon­fer­ra­dina sí que serà dis­sabte a Mon­ti­livi.

Una alarma acti­vada

El Girona va superar sense pro­ble­mes el mer­cat d’hivern després que Stu­ani tallés d’arrel qual­se­vol incer­tesa dient que con­ti­nu­a­ria a Mon­ti­livi fins a final de tem­po­rada. Ara, l’únic club que podria fer tron­to­llar la con­tinuïtat de Stu­ani és el Barça si els blau­grana reben llum verda per fit­xar un recanvi per a Dem­belé i entre els noms que tenen per subs­ti­tuir el francès trien el de l’uru­guaià. El pro­blema seria enorme, perquè el Girona s’hau­ria de que­dar amb el que té i no tin­dria cap pos­si­bi­li­tat de fit­xar ningú (més enllà d’un fut­bo­lista de l’atur). Els 22 de Stu­ani cri­den l’atenció perquè, en les prin­ci­pals lli­gues euro­pees, només Ciro Immo­bile (Lazio) n’ha fet més (25). L’uru­guaià n’ha fet tants com el pit­xitxi de la Bun­des­liga, Robert Lewan­dowski (Banyern).

UN MAL SENYAL

En els vuit últims partits que s’ha perdut l’uruguaià, no hi ha cap victòria gironina

EL MILLOR REGISTRE

Els 22 gols a plata superen els 21 del curs del debut a 1a i els 19 de la segona temporada
2017/18 1a divisió
J. 6: Girona-Barça 0-3
De manera sorprenent, Pablo Machín va deixar fora Stuani per raons tècniques un dia que va fer nombroses rotacions (el Girona havia jugat entre setmana a Butarque).
J. 9: Deportivo-Girona 1-2
En vuit partits, l’uruguaià ja acumula cinc targetes i és baixa a Riazor per acumulació d’amonestacions.
J. 20: Atlético de Madrid-Girona 1-1
Lesionat en la jornada anterior contra Las Palmas, es perd el partit al Wanda per lesió.
J. 23: Sevilla-Girona 1-0
Amb molèsties físiques, Stuani va ser convocat, però no va jugar i va veure tot el partit des de la banqueta.
J. 25: Barça-Girona 6-1
Novament una decisió tècnica va deixar Stuani a la banqueta, i, amb el 4-1 en el descans, Machín ja no el va ni fer jugar.
2018/19 1a divisió
J. 10: Girona-Rayo Vallecano 2-1
La setmana anterior va jugar els 18 últims minuts a Anoeta i es va ressentir d’una lesió a l’adductor. Va ser baixa per lesió.
J. 11: València-Girona 0-1
Lesionat, no va entrar en la llista per a Mestalla.
J. 20: Betis-Girona 3-2
Va ser baixa per sanció, per acumulació d’amonestacions.
J. 30: Atlético de Madrid-Girona 2-0
Baixa per una sobrecàrrega al soli.
J. 36: Getafe-Girona 2-0
Va entrar en una convocatòria de dinou, però va ser descartat per una lesió muscular al soli esquerre.
J. 38: Alavés-Girona 2-1
Ho va donar tot en el penúltim partit (Llevant, 1-2) i el dia del descens matemàtic (ja era virtual) va ser baixa per lesió.
2019/2020 2a divisió A
J. 1: Girona-Sporting 1-1
Va quedar fora de la primera llista per molèsties de pubàlgia alimentada amb els dubtes sobre la seva continuïtat.
J. 2: Albacete-Girona 1-0
No va fer el primer desplaçament a causa de la pubàlgia.
J. 6: Almeria-Girona 3-1
Expulsat al camp del Cadis, va ser baixa per sanció.
J. 16: Ponferradina-Girona 1-1
Baixa per compromisos de seleccions amb l’Uruguai.

GOLEJADOR

En les principals lligues europees, només Immobile (25 gols) supera el punta uruguaià

ALARMANT

Si el Barça triés Stuani de relleu de Dembelé, el Girona no podria incorporar ningú

PITXITXI DESTACAT

Marca un gol cada 96 minuts i porta sis gols més que Yuri, que dissabte jugarà a Montilivi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)