D’estrena a Montilivi
El Girona aprofita la presentació d’Enric Franquesa per ensenyar la indumentària del curs 2020/21
“Les noves incorporacions donen l’empenta que es necessita en moments difícils”, diu el lateral
Mentre les novetats en els moviments de la plantilla es fan esperar, el Girona va aprofitar el dia d’ahir per presentar en societat la revolucionària primera indumentària de la temporada 2020/21. Ho va fer coincidint amb la presentació d’Enric Franquesa, el primer fitxatge del curs i de moment l’única cara nova, tenint en compte que Jordi Calavera, l’altre fitxatge de l’estiu, viurà la segona etapa al club després d’arribar el curs passat cedit per l’Eibar.
La il·lusió del nouvingut
La roda de premsa del lateral de Sant Cugat, amb Delfí Geli i Quique Cárcel presents, era una gran oportunitat per treure l’entrellat de l’estat de les operacions que està gestionant el club per confeccionar la plantilla de la temporada 2020/21, però la realitat és que va servir de ben poc perquè ni el president ni el director esportiu van acceptar preguntes. “Li volem donar la benvinguda i li desitgem tota la sort perquè podem tenir un gran any. Apostem per jugadors de la terra i ens donarà molt rendiment. Aquest és el perfil del futur del Girona”, va ser tot el que va dir Delfí Geli abans de cedir el torn a Quique Cárcel. “És un jugador que coneixem bé des de fa molts anys i crec que és un jugador molt madur, com va demostrar al Mirandés, un dels clubs que va fer molt bon futbol. Ell va fer un pas endavant i en aquesta nova trajectòria del Girona ens pot aportar molt i crec que està preparat per als nostres objectius”, va dir el director esportiu.
Per Enric Franquesa, el principal protagonista d’ahir, l’arribada al Girona suposa un pas endavant i un motiu d’orgull. “Em feia molta il·lusió venir a un club com el Girona, sobretot sent català, i tinc una immensa predisposició a donar-ho tot per un club que fa molts anys que vaig seguint”, va començar dient el lateral, que veu amb bons ulls el repte que li espera, tot i que el club no assolís l’ascens a primera: “Si hagués vingut estant a primera ho haurien de dir d’altres. Es van posar en contacte amb mi en una situació d’incertesa i em van transmetre molt interès i confiança. No hem tingut la sort de trobar-nos a primera però ho afronto amb les mateixes ganes i l’equip ha d’afrontar el curs per tornar-ho a intentar de nou.”
L’objectiu, per Enric Franquesa, torna a ser l’ascens, tot i que té clar que a la plantilla queden molts moviments per fer. “Queda molt mercat i hem de veure com s’ajusta la plantilla, però el Girona és un gran club i sempre té l’obligació de fer una bona temporada”, comenta el lateral, que va reconèixer que encara no ha tingut temps de parlar amb Francisco després de veure’s ahir per primera vegada.
Després del bon any que ha fet al Mirandés, el de Sant Cugat arriba amb confiança i sabent molt bé què pot aportar. “He tingut la sort d’estar en una de les millors escoles del món com és el Barça. M’agrada l’estil ofensiu, tenir la pilota i arriscar sempre que pugui, així que com que el Girona és un club valent crec que aquí puc mostrar la meva millor versió”, assegura Franquesa, que més enllà de les seves virtuts sobre la gespa és conscient que pot aportar foc nou a una plantilla que, després de no pujar, segur que haurà quedat tocada: “Mantenir el grup seria una sort però és clar que les noves incorporacions haurem de donar l’empenta que es necessita en els moments difícils. Jo ho intentaré fer així.”
Canvi d’imatge radical
Una hora abans de la presentació d’Enric Franquesa, el Girona va penjar el disseny de la nova samarreta a les xarxes a través d’un vídeo amb la presència d’Aday, Valery, Juanpe i Samu Saiz. El lateral de Sant Cugat, però, va servir de primer model per veure la indumentària íntegra i el resultat sobre la gespa de Montilivi. I és que l’aposta del Girona, a través de la marca Puma és trencadora. Si fa dos cursos, l’últim de primera, el club va apostar per les franges diagonals, aquesta vegada la decisió ha estat la de prescindir de les franges. Per això, la part del davant de la samarreta es divideix meitat i meitat, incloent les mànigues, amb els colors blanc-i-vermell. Per darrere el disseny és diferent, ja que LaLiga obliga a tenir un únic color a la part on va el nom i el dorsal. En aquest cas, a la nova samarreta del Girona predomina el color vermell, mentre que en la part inferior es repeteix el mateix sistema que al davant.
Per completar la indumentària el Girona vestirà amb pantalons completaments vermells, seguint la línia del curs passat, però eliminant el ribet blanc que tenia a la part inferior. El gran canvi és a les mitgetes, ja que el Girona canviarà el vermell pel blanc, que serà l’únic color present excepte per les lletres “Girona” escrites en negre. Un dels detalls més característics de la nova indumentària del Girona és que a la samarreta, i a sota de l’escut, els gironins lluiran un recordatori per celebrar el 90è aniversari del club, que se celebra aquest any 2020.
ELS PROTAGONISTES
De moment, sense patrocini a la samarreta
Una altra de les grans novetats de la samarreta del Girona per a la temporada 2020/21 és que ja no tindrà la presència de la casa d’apostes Marathon Bet com a patrocinador principal. L’acord era per dues temporades i ja s’han complert, així que el Girona de moment no lluirà el nom de cap patrocinador principal. És la primera vegada que la samarreta és neta des que, durant el primer any a primera, el club hi va inscriure el lema Orgull gironí, que va precedir l’arribada del ja expatrocinador.
A diferència de la samarreta, els pantalons sí que tindran el logo d’un patrocinador, i és que el Girona, com ja ha fet molts anys, continuarà lluint la marca Girona-Costa Brava per tots els camps de la categoria de plata.