Girona

La reacció queda a mig fer

El Girona corregeix una primera part molt espessa, però no va més enllà de l’empat, el tercer consecutiu en la lliga

L’empat de Bernardo en acció d’estratègia no és prou impuls per anar endavant i Las Palmas es mostra incisiu també a partir de l’1-1

GIRONA 1 LAS PALMAS 1

GOLS:0-1 (45’) Sergio Ruiz. 1-1 (67’) Bernardo.ÀRBITRE:Milla Alvéndiz, del col·legi andalús.VAR:Moreno Aragón.Targetes grogues:a Luna (73’), del Girona; i a Álvaro Lemos (66’), de Las Palmas.Targetes vermelles:a Bernardo (94’), del Girona, per doble amonestació. LAS PALMAS: Vallés Álvaro Lemos
Kirian (79’) Álex Suárez Aythami Jonathan
Dani Castellano (90’) Loiodice
Curbelo (79’) Fabio Sergio Ruiz
Ramírez
Aridai (90’) Iemello
Espiau (54’) Rober
RESTA DE CONVOCATS: Domínguez (p.), Cedrés, Rivera, Clemente, Miguélez i Coco
GIRONA: Juan Carlos Calavera Ramalho Bernardo
Luna
Franquesa (75’) Cristóforo
Valery (59’) Monchu Gumbau Samu Sáiz
Pau Víctor (86’) Aday
Mamadou (59’) Nahuel Bustos
Pablo Moreno (75’)
RESTA DE CONVOCATS: Suárez (p.), Yan Couto, Santi Bueno i Terrats

Sense tenir res a veure amb els ante­ri­ors, el Girona va enllaçar el ter­cer empat. I no en pot tenir queixa, perquè Las Pal­mas, tot i pre­sen­tar-se amb algu­nes absències i en una dinàmica més aviat pobra, va saber inco­mo­dar els giro­nins, que no van tro­bar l’ener­gia i les llums ni quan van mar­car l’1-1, que els havia de ser­vir d’impuls per anar cap al tri­omf però que van patir. Ni els movi­ments cons­tants de Fran­cisco –amb les poques peces que tenia– van aca­bar de donar ener­gia als blanc-i-ver­mells, que no van aca­bar amb una gar­ro­tada com la de Sara­gossa però sí amb un altre cop, una ver­me­lla –per variar– que dei­xarà l’eix de la defensa sota mínims con­tra el Mallorca. Quan no és en un lloc, és en un altre.

A Nahuel li costa sol

Sense Stu­ani, que encara no està bé, ni Mama­dou Sylla, que arros­se­gava unes molèsties mus­cu­lars i no s’havia entre­nat més des del duel a Sara­gossa, la res­pon­sa­bi­li­tat ofen­siva va ser per a Nahuel Bus­tos, que sol a la punta no es va sen­tir gens bé. Fran­cisco va recu­pe­rar el dibuix amb tres juga­dors al mig, els més habi­tu­als. Sense càstig a Monchu, que s’havia equi­vo­cat de gra­ve­tat a Alme­ria però que va tor­nar, com Cristóforo i Ramalho, un cop superada la sanció. Els giro­nins no van estar còmodes. I el començament hau­ria pogut ser dramàtic, perquè Cala­vera se la va jugar obs­ta­cu­lit­zant Benito dins l’àrea i va tenir sort que Moreno Aragón, des del VAR, no avisés Milla Alvéndiz. La pilota va ser més de Las Pal­mas en l’arren­cada, tot i que no es traduïa en oca­si­ons de perill. El Girona va començar espe­rant i tan­cant espais. Quan tenia la pilota, l’equip no se’n sor­tia. No tro­bava la manera de con­nec­tar amb Samu Sáiz ni Monchu, i per les ban­des ningú gene­rava pro­fun­di­tat. A dalt, la lluita de Nahuel era estèril. Tot ple­gat es va tra­duir en una inca­pa­ci­tat pre­o­cu­pant de gene­rar mal­de­caps a la defensa visi­tant. Ni ver­ti­ca­li­tat, ni ampli­tud ni asso­ci­a­ci­ons mínima­ment pro­duc­ti­ves. Ni una sola ocasió en tota la pri­mera part, que va ser molt i molt pobra. Un xut cen­trat i pre­vi­si­ble de Monchu.

Més pro­blemàtiques, però, van ser les con­ces­si­ons que els blanc-i-ver­mells van fer. Perquè el ritme era lent, baix i pla, tant dels uns com dels altres, però el Girona va con­vi­dar els cana­ris a posar-hi velo­ci­tat de tant en tant, en acci­ons pun­tu­als, rega­lant pilo­tes en la sor­tida. Ni una, ni dues. I tot i que les pri­me­res no van ser apro­fi­ta­des pels visi­tants, tanta pèrdua va aca­bar tenint càstig. En l’última jugada abans del des­cans, Aday la va per­dre en la sor­tida i, aquesta vegada sí, Las Pal­mas ho va agrair. Rober –ja n’havia tin­gut una uns minuts abans, neu­tra­lit­zada per Juan Car­los– se’n va anar i va tro­bar amb faci­li­tat Ser­gio Ruiz, que no va per­do­nar. Si amb el 0-0 el Girona ja havia tin­gut pro­ble­mes greus per gene­rar res de bo.

Fran­cisco va començar la segona part inter­can­vi­ant de banda Samu Sáiz i Aday. La pro­duc­ti­vi­tat ofen­siva havia de créixer, per força. I de seguida va arri­bar a par­tir de xuts de fora l’àrea, un de Cristóforo –amb rebuig que Monchu va des­a­pro­fi­tar– i un altre de Valles. El pas enda­vant tenia com a con­tra­par­tida els ris­cos al dar­rere, i Rober –el millor visi­tant, amb diferència– va amenaçar amb una rosca (56’). Però el guió dema­nava anar enda­vant, encara que generés espais.

Les car­tes que hi havia

Fran­cisco va deci­dir fer entrar Mama­dou, a qui pro­ba­ble­ment hau­ria reser­vat si les coses hagues­sin anat bé, i va fer entrar també Valery. Va remoure també el dibuix, que també tocava. Però l’empat no va arri­bar en jugada, sinó a par­tir de l’estratègia. Samu Sáiz va ser­vir una falta i Ber­nardo, que ja n’havia tin­gut una minuts abans, la va con­nec­tar bé cap a la xarxa (66’).

El gol havia d’acti­var els giro­nins, però els que es van tor­nar a esti­rar van ser els cana­ris. De fet, Loio­dice va topar amb el tra­ves­ser (70’). L’inter­ven­ci­o­nisme de Fran­cisco no es va atu­rar, tot i que les peces eren comp­ta­des. El tècnic va fer entrar Pablo Moreno i Fran­quesa, i va aca­bar amb una línia ofen­siva molt jove quan va fer entrar Pau Víctor per Samu. Mama­dou en va tenir dues, però no va poder apro­fi­tar una cen­trada massa forta de Valery i, quan la va endreçar, estava en fora de joc. I Las Pal­mas, que no va per­dre la capa­ci­tat d’amenaça, hi va tor­nar amb una inter­nada de Jona­tan. Un punt, i gràcies. I la ver­me­lla a Ber­nardo, per tacar-lo.

INOFENSIUS

Nul·la primera part del Girona, que no crea perill i rep el 0-1 per una pèrdua (45’)

A PILOTA ATURADA

Els gironins fan un pas endavant i Bernardo marca de cap en una falta penjada (66’)

POCA ENERGIA

Amb l’empat, Las Palmas no s’arronsa i arriba amb més claredat que els locals

UNA ALTRA VERMELLA

Francisco perd Bernardo en l’última acció i queda amb un central dissabte

MINUT A MINUT

18’ Loiodice caça una pilota morta a tres quarts i prova un xut que marxa molt desviat. 20’ Jugada llarga de Las Palmas i xut tou de Loiodice a les mans de Juan Carlos.
38’ Contraatac dels canaris que finalitza Rober amb un xut que refusa, ben col·locat, Juan Carlos. 43’ Falta al vèrtex de l’àrea que executa directa Monchu però bloca sense problemes Vallés.
45’ Pèrdua d’Aday al mig del camp i atac col·lectiu de Las Palmas que, després d’una centrada rasa de Rober, finalitza Sergio Ruiz per fer el 0-1.
47’ Xut sec de Cristóforo que desvia Vallés i en el rebot, amb Nahuel tot sol, Monchu fa una passada horrible que li passa per dalt.
52’ Samu ho prova des de la frontal però refusa Vallés i Luna, en el rebot, no impacta bé de volea. 56’ Intent amb rosca de Rober que no troba porteria per ben poc. 60’ Falta llunyana que penja Samu Sáiz i Bernardo remata de cap a les mans de Vallés.
67’ En una acció calcada a l’anterior, Bernardo ajusta més la rematada, supera Vallés i fa l’1-1.
71’ Loiodice recull una pilota morta a la frontal i prova un xut que s’estavella al travesser.
83’ Jonathan arriba a l’àrea i prova un xut encreuat que surt molt a prop de la base del pal.
94’ Bernardo veu la segona groga per una falta al mig del camp.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)