Girona

Un pas per enlairar-se de nou

“La manera com entén el futbol Míchel és com jo m’he entrenat sempre”, diu Eric Garcia, conscient que afronta una temporada al Girona amb l’objectiu de reivindicar-se per tornar al Barça amb l’ambició de ser titular

Tot i que es va estar escal­fant durant el tram final de la pri­mera part i una estona en la segona, Eric Gar­cia no va tenir diu­menge pas­sat con­tra Las Pal­mas l’opor­tu­ni­tat de debu­tar amb la samar­reta del Girona a Mon­ti­livi. Feia poc més de 24 hores que el cen­tral de Mar­to­rell havia arri­bat al club i amb només un entre­na­ment a les ordres de Míchel, el tècnic de Valle­cas va deci­dir retar­dar el seu debut, sobre­tot pen­sant també en can­vis ofen­sius per bus­car una victòria que final­ment va arri­bar amb el gol de Portu, un altre dels fit­xat­ges d’última hora dels giro­nins. En les pròximes jor­na­des, però, Eric Gar­cia tindrà l’opor­tu­ni­tat d’estre­nar-se, sobre­tot pen­sant en els tres par­tits en vuit dies que el Girona haurà d’afron­tar a final de mes amb els duels con­tra el Mallorca i el Madrid, a casa, i la visita al camp del Vila-real entre­mig.

De moment, el cen­tral de Mar­to­rell ha pogut com­ple­tar la pri­mera set­mana d’entre­na­ments amb els seus nous com­panys, excepte els inter­na­ci­o­nals, i dime­cres tor­narà a la feina amb la resta de la plan­ti­lla. Són els pri­mers dies d’Eric Gar­cia a la que serà casa seva per una tem­po­rada, on el gran objec­tiu del defensa cedit pel Barça és recu­pe­rar el seu millor nivell per poder tor­nar la tem­po­rada que ve al con­junt blau­grana amb l’ambició de com­pe­tir per la titu­la­ri­tat amb Kounde, Araujo, Chris­ten­sen i Iñigo Martínez, que aquest curs li min­va­ven encara més les pos­si­bi­li­tats de tenir minuts.

Eric Gar­cia arriba a Mon­ti­livi després de viure un any com­pli­cat a can Barça. I és que, si bé en el seu pri­mer curs com a blau­grana, la tem­po­rada 2021/22, va dis­pu­tar 32 par­tits com a titu­lar en el total de com­pe­ti­ci­ons, la tem­po­rada pas­sada només va jugar d’inici en 18 oca­si­ons. A més, gai­rebé sem­pre en par­tits de poca trans­cendència. En les pri­me­res tres jor­na­des d’aquest curs la situ­ació no havia millo­rat, i va jugar només 55 minuts sor­tint des de la ban­queta tot i la lesió de Ronald Araujo.

El Girona com a impuls

Amb només 22 anys Eric Gar­cia tenia claríssim que volia gau­dir dels minuts que difícil­ment podia tenir al Barça, i per això va collar tant com va poder per poder arri­bar a Mon­ti­livi, el seu destí pre­di­lecte per tor­nar a sen­tir-se impor­tant en un equip. “Estic molt il·lusi­o­nat. Crec que pot ser una tem­po­rada molt bona per a mi. Inten­taré aju­dar al màxim un equip que, com ja es va veure la tem­po­rada pas­sada, va fer una gran tem­po­rada i un bon fut­bol. Al final, vinc a jugar”, va comen­tar ahir el cen­tral en una entre­vista con­ce­dida als mit­jans del club, en què va elo­giar les pas­ses enda­vant que està fent el Girona, i encara més després d’haver arren­cat la lliga amb deu punts de dotze pos­si­bles. “És un club que està crei­xent molt i ja es va veure l’altre dia que la gent està molt il·lusi­o­nada amb aquest inici de tem­po­rada que s’està fent. Crec que és un club que encara crei­xerà molt més i estem aquí per inten­tar aju­dar perquè així sigui”, va afir­mar.

Lògica­ment, un dels fac­tors que han conduït Eric Gar­cia a arri­bar al Girona ha estat la pro­xi­mi­tat amb casa seva. “Estic al cos­tat i tinc família per Girona i per Santa Pau, a Olot, de manera que gai­rebé em sento com a casa”, diu el cen­tral. Evi­dent­ment, però, els motius de més pes són uns altres, i és que, pen­sant sem­pre en l’objec­tiu de recu­pe­rar el seu millor nivell, el Girona es pot con­ver­tir en l’equip per­fecte per acon­se­guir-ho, sobre­tot tenint en compte la volun­tat dels giro­nins, lide­rada per Míchel, de ser un equip ofen­siu i pro­ta­go­nista amb la pilota.

“Quan vaig par­lar amb Míchel ho vaig tenir molt clar. Em va par­lar de com em veia i com creia que podia aju­dar l’equip. La manera com entén el fut­bol és com jo m’he entre­nat als clubs on he estat fins ara, al Manc­hes­ter City i al Barça, i per això crec que era una bona opor­tu­ni­tat”, comenta Eric Gar­cia. I té clar que es pot adap­tar molt ràpid a l’equip: “Una de les coses més impor­tants a l’hora de triar on anar va ser aquesta, perquè és un estil de joc que estic molt acos­tu­mat a fer i crec que puc apor­tar mol­tes coses. Crec que tinc unes carac­terísti­ques que em poden per­me­tre aju­dar l’equip tant amb pilota com sense.”

Sobre els objec­tius col·lec­tius, Eric Gar­cia té clar que “la lliga s’acaba fent molt llarga”, però que l’objec­tiu ha de ser “sor­tir a gua­nyar cada par­tit per –des de la humi­li­tat i el tre­ball– aspi­rar a estar al més amunt pos­si­ble.”

EL PROTAGONISTA

Crec que pot ser una temporada molt bona per a mi. Puc ajudar tant en atac com en defensa, per les meves característiques

UN ANY DIFÍCIL

Quan vaig parlar amb Míchel ho vaig tenir molt clar. És l’estil de joc al qual estic acostumat
Eric Garcia
central del girona
Eric Garcia va passar de ser titular en 32 partits a ser-ho en només 18 el curs passat
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.