Girona

Cada cop més global

La venda de marxandatge del club s’ha duplicat respecte dels últims tres cursos a primera divisió

3 de cada 10 compradors són barcelonins i les vendes i comandes internacionals no paren de créixer

El Girona està en una nova dimensió. Així es pot per­ce­bre des que aquesta tem­po­rada el con­junt de Míchel ha pre­mut l’acce­le­ra­dor fins a coli­de­rar la com­pe­tició abans d’aca­bar aquest 2023. Només el Madrid per la diferència de gols supera els giro­nins a la taula. Aquest fet ha cata­pul­tat el club i la seva marca arreu del món, superant fron­te­res inter­na­ci­o­nals ini­ma­gi­na­bles. Des de L’Espor­tiu hem posat atenció als canals de venda i dis­tri­bució del club gironí, sobre­tot després d’una cam­pa­nya de Nadal i Black Fri­day històrica per als giro­nins, tot i que encara no hagi aca­bat. La marca del Girona cada vegada és més potent, i així ho demos­tren les xifres rècord de ven­des d’enguany.

Més caixa que mai

Aquesta tem­po­rada és sense dubte la millor pel que fa a demanda, ingres­sos i interès pel pro­ducte del Girona. La demanda és tan ele­vada que el club ha hagut de fer fins a tres coman­des extres a Puma –patro­ci­na­dor tècnic ofi­cial–, un fet total­ment inèdit. Per fer-se’n una mica més la idea, en aquests pri­mers sis mesos de com­pe­tició –de juliol a desem­bre– el Girona ha venut tan­tes samar­re­tes de joc com les que s’havien venut els últims tres cur­sos sen­cers a pri­mera divisió: unes vuit mil en total. Ara bé, la pre­visió del club després de la cam­pa­nya de Nadal és que se’n ven­guin tretze mil en total en aquest curs 2023/24. A començament de tem­po­rada la pre­visió era pro­duir nou mil samar­re­tes, una xifra que ja s’està a punt de superar.

La venda física i a través d’inter­net s’ha dis­pa­rat a l’alça. La pri­mera con­ti­nua sent la més impor­tant per al club. Sobre­tot per la nova botiga a la Ram­bla de la Lli­ber­tat, un lloc emblemàtic i cèntric de la ciu­tat. Aquest esta­bli­ment de 275 m² ha permès l’apro­pa­ment de l’enti­tat giro­nina als socis, abo­nats i afi­ci­o­nats. Un 80% del total de la venda de mar­xan­datge prové dels dos punts ofi­ci­als: la botiga de l’estadi i la de la Ram­bla. Així valora la botiga del cen­tre Aran Navarro, cap del depar­ta­ment de màrque­ting del Girona: “L’afi­ci­o­nat ara té una altra manera d’apro­par-se al club, així com al públic turista, a qui impac­tem molt direc­ta­ment, ja que es troba enmig de la majo­ria de cir­cuits turístics de la ciu­tat.” La venda en línia del pro­ducte repre­senta un 20% del total del mar­xan­datge. Pel que fa als com­pra­dors finals, es poden per­ce­bre alguns can­vis res­pecte d’altres cur­sos que fan enten­dre com el Girona està gua­nyant nous mer­cats, i que molts aca­ben sim­pa­tit­zant amb la marca giro­nina. Així com diu l’himne: “Mira al teu cos­tat, ara ja som dos, millor si som molts més...”.

Tras­pas­sant fron­te­res

Les comar­ques de Girona con­ti­nuen sent l’ori­gen prin­ci­pal de les com­pres –un 50% de la venda total de mar­xan­datge–, i en què des­ta­quen el Gironès, la Selva i l’Alt i el Baix Empordà. Ara bé, cada vegada més creix la com­pra lluny de la demar­cació giro­nina. Ara mateix, la província de Bar­ce­lona ja repre­senta un 30% de les ven­des del club, i figu­ren per sobre de tot les comar­ques del Maresme, el Bar­ce­lonès, el Vallès Ori­en­tal i Osona.

Més enllà de Cata­lu­nya i la resta d’Espa­nya, els prin­ci­pals països com­pra­dors són el Regne Unit, els Estats Units i els Països Bai­xos –sobre­tot després del fit­xatge de Daley Blind a l’estiu–, a més de la Cata­lu­nya del Nord, que també figura entre els com­pra­dors que estan crei­xent més. En aquest ter­ri­tori, el club hi té una penya ofi­cial, la de Per­pinyà, que és l’única d’un altre estat que està activa

Una cam­pa­nya rècord

Si aquest curs està sent de rècord, la cam­pa­nya des de finals d’octu­bre, Black Fri­day, fins a l’actu­a­li­tat, volts de Nadal, és extra­or­dinària. El club ha venut el doble del que va ven­dre en els últims tres cur­sos a pri­mera divisió.

Abans de la cam­pa­nya del Black Fri­day, el club va haver de fer una llista de reser­ves de samar­re­tes del pri­mer equip, ja que havia que­dat sense estoc. La nova comanda va ser de 3.000 nous equi­pa­ments que van arri­bar durant la pri­mera set­mana de novem­bre. Ara ja s’han esgo­tat totes les existències que hi havia. El club con­fia que a finals de gener arri­ba­ran més existències, per satis­fer tots els afi­ci­o­nats. De les sego­nes i ter­ce­res samar­re­tes ja no hi ha estoc, i el Girona està tre­ba­llant per poder dis­po­sar-ne de més. En línies gene­rals de ven­des de mar­xan­datge, des que es va asso­lir la pri­mera l’any 2017, el club ha doblat la xifra d’ingres­sos, que superarà amb escreix el milió d’euros. Segons va apun­tar 3Cat, un 2.400% més que l’any 2015, quan es van fac­tu­rar 40.000 euros. Cal recal­car que tots aquests números són del que es ven des del club. A part de tots aquests números, Puma ven a ter­cers a escala naci­o­nal i, cada vegada més, a escala inter­na­ci­o­nal. La infor­mació de què es dis­posa fins ara és que s’han comer­ci­a­lit­zat més de dos mil uni­tats fins al setem­bre. Es fa difícil no pen­sar que la venda externa al club no hagi cres­cut o, fins i tot, mul­ti­pli­cat per l’aug­ment de coman­des.

Ges­ti­o­nat pel Girona

Molts clubs de pri­mera i de l’elit euro­pea exter­na­lit­zen el seu pro­ducte i dei­xen de tenir-ne el con­trol abso­lut. Això no obs­tant, el Girona con­ti­nua ges­ti­o­nant el seu pro­ducte i les boti­gues. Més enllà de les samar­re­tes de joc, el Girona ha estat inver­tint per millo­rar el pro­ducte produït direc­ta­ment pel club, el qual fa que el tant per cent de ven­des es diver­si­fi­qui cada vegada més. Els pro­duc­tes com des­su­a­do­res, samar­re­tes, acces­so­ris o jogui­nes, entre d’altres, cada vegada són més dema­nats. Amb un tret dife­ren­cial: l’eti­que­tatge en català. Un valor més que el Girona no vol per­dre. L’acord del club amb Puma també ha com­por­tat un aug­ment de la qua­li­tat del pro­ducte final, i s’han tro­bat dis­senys d’acord amb la política del club. És un bon moment per al Girona, que vol con­ti­nuar crei­xent.

LES XIFRES

13.000
samarretes
per vendre és l’horitzó que s’ha marcat el club; ara en porten prop de 9.000, una xifra rècord.

CAMPANYA RÈCORD

50%
dels compradors
són de les comarques gironines, sobretot del Gironès, la Selva i l’Empordà.

SENSE ESTOC

20%
de vendes en línia
són les xifrades; els llocs més freqüents són els EUA, els Països Baixos i el Regne Unit.
30%
de les vendes
són de les comarques de Barcelona: el Vallès Oriental, Osona, el Barcelonès i el Maresme.
Des del novembre, el club ha venut 3.000 equipaments més, i ha arribat al rècord de 9.000
El club torna a veure’s superat per la demanda i preveu més estoc a finals de gener
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.