Girona

Del territori cap al cel

El Girona anuncia l’acord amb Etihad Airways, que es converteix en el patrocinador principal a canvi de dos milions d’euros per cadascuna de les tres pròximes temporades, en què estarà present a la part frontal de la samarreta

Feia dies que se sabia que l’acord estava tancat i Aleix Garcia, ensenyant la samarreta de la temporada que ve diumenge a la plaça del Vi, va esvair qualsevol incertesa. Només faltava que fos oficial, i ahir el Girona va fer l’anunci. Etihad Airways és el nou patrocinador principal del club, després d’un acord perquè la companyia aèria d’Abu Dhabi llueixi el seu logotip a la part frontal de la samarreta del conjunt blanc-i-vermell, així com en diversos punts de l’estadi, durant les pròximes tres temporades, fins al juny del 2027.

Les xifres econòmiques del nou acord amb Etihad Airways suposen un salt considerable respecte a les anteriors amb Gosbi, tot i que d’entrada es podia esperar que les xifres fossin més elevades. I és que l’aerolínia de l’Aràbia Saudita pagarà uns dos milions d’euros per temporada per ser el patrocinador principal, amb alguns variables per objectius que podrien fer créixer lleugerament aquesta xifra. D’aquesta manera es doblaran els ingressos que es tenien amb Gosbi, amb què no es va arribar a un acord per ampliar el contracte que acabava aquesta temporada. L’acord actual equipara els gironins a equips com el Betis, que també ingressa uns dos milions d’euros de Finetwork, el seu patrocinador principal. A més, en ser un acord que només implica la indumentària dels partits, el Girona manté l’opció de trobar altres patrocinadors per lluir, per exemple, en la roba d’entrenament. Cal recordar, també, que el Girona manté acords amb Marlex i Parlem, que posen el seu logotip en altres parts de la indumentària, com fins ara també ha fet Hylo en una de les mànigues de la samarreta i amb qui s’ha acabat el contracte que hi havia signat.

Un escenari més global

L’aterratge del nou patrocinador a Montilivi suposa la primera mostra del canvi de dimensió que agafa el club amb la classificació per a la Champions League de la temporada que ve. Un canvi radical, ja que el Girona passa del patrocini de Gosbi, una empresa de la demarcació dedicada a l’alimentació animal, a una de les aerolínies més potents del món, que en els últims anys està incrementant els vols disponibles entre l’Estat espanyol i el sud-oest asiàtic. L’aposta per Etihad Airways suposa també un gran gir respecte als patrocinis que ha tingut el Girona en la seva història, ja que des que va arribar a la LFP el club només havia tingut patrocinadors que no fossin catalans –gairebé sempre de la demarcació gironina– quan havia estat lligat amb empreses vinculades al sector del joc i les apostes esportives, amb alguna experiència com la de Pinnacle que no va acabar bé.

Que sigui Etihad Airways qui es converteixi en el principal patrocinador del Girona tampoc ha de ser una gran sorpresa. Per molt que els pròxims dies el club hagi de resoldre aspectes accionarials importants perquè el City Football Group perdi pes dins del club gironí per evitar que la UEFA ho consideri un cas de multipropietat i impedeixi al Girona jugar la Champions, un cert grau de relació és inevitable i la companyia aèria saudita ja era el principal patrocinador del Manchester City, el New York City i el Melbourne City.

NOVETAT

Codere
TEMPORADA 2008/09
L’empresa, dedicada al sector del joc i les apostes, amb seu a Madrid i amb presència a Espanya i en països sud-americans, va entrar com a patrocinador principal del Girona el novembre del 2007 amb l’equip a 2a divisió B i hi va continuar en el primer curs dels blanc-i-vermells a 2a divisió A, el 2008/09.
Play Pinnacle
2010
El Girona va començar la temporada 2009/10 sense cap patrocinador principal a la samarreta. Després de tres mesos de negociacions, a l’abril es va tancar un acord amb l’empresa d’apostes amb seu a París. L’acord es va signar fins al 2011, però es va rescindir el contracte perquè el Girona no va cobrar ni un euro.
Moritz
TROFEU COSTA BRAVA 2010
L’empresa cervesera fundada a Barcelona va patrocinar el Girona durant molts anys, però sempre en un segon terme amb l’excepció del trofeu Costa Brava del 2010 contra el Barça B, en què el Girona va lluir el seu logotip a la part central de l’equipament.
Costa Brava
2011
El vincle entre el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el club blanc-i-vermell ha estat sempre present i en el curs 2010/11, després de començar sense patrocinador, el seu logotip es va col·locar a la part central de la samarreta a partir del mes de gener. Des de llavors sempre ha estat present en algun lloc de l’equipament, sovint al pantaló.
Casa Darnés
TEMPORADA 2011/12
El grup de distribució d’alimentació Disbesa-Darnés va fer un pas endavant com a patrocinador principal de la samarreta, amb el logotip de La Flor del Cafè, marca pròpia del grup distribuïdor. La seva entrada va comportar que San Miguel també fes un pas endavant com a l’empresa cervesera patrocinadora agafant el relleu de Moritz.
RDI
TEMPORADA 2012/13
Recuperación de Impagos, empresa dedicada a la gestió d’impagats i la reclamació i el cobrament de deutes situada a Vilanova i la Geltrú, va ser la patrocinadora principal del Girona el curs del primer ‘play-off’ d’ascens a primera divisió. En un context de crisi, la quantitat econòmica no va ser gaire abundant.
Tamesol
TEMPORADA 2013/14
L’empresa catalana líder en el sector de fabricació i instal·lació de mòduls fotovoltaics ja havia col·laborat amb el Girona i es va convertir en el patrocinador principal a través d’acords com la instal·lació de tanques publicitàries. El CEO de l’empresa, Patxi Otamendi, va acabar sent, més tard, president del Girona.
La Bruixa d’Or
TEMPORADA 2014/15
L’administració de loteria de Sort, que prèviament havia patrocinat el Llagostera, va fer el salt a Montilivi per convertir-se en el patrocinador principal de la samarreta blanc-i-vermella per una quantitat que el propietari Xavier Gabriel va qualificar de “poc important”.
City Lift
TEMPORADES 2015/16 I 2016/17
Com La Bruixa d’Or, l’empresa d’ascensors de Girona va aterrar a Montilivi després de patrocinar el Llagostera. L’acord va durar dues temporades i va ser la culminació de l’aposta de l’empresa per potenciar l’esport a la demarcació amb patrocinis, entre d’altres, a l’Uni Girona de bàsquet.
‘Orgull gironí’
TEMPORADA 2017/18
En l’estrena a primera divisió el Girona va buscar un patrocinador potent, però no el va trobar. Després de començar la lliga amb la samarreta ‘neta’, el club va decidir utilitzar l’espai del patrocinador principal per col·locar-hi l’eslògan propi ‘Orgull gironí’.
Marathonbet
TEMPORADES 2018/19 I 2019/20
Després d’un any sense patrocinador el Girona va tornar a les cases d’apostes. Marathonbet, d’origen rus i present a Espanya des del 2016, es va convertir en el primer patrocinador del club a primera divisió. L’acord va ser el més important aconseguit fins llavors i va durar dues temporades. Amb l’equip a 2a divisió A no hi va haver renovació possible
Gosbi
TEMPORADES 2021/22, 22/23 I 23/24
Després d’un any sense patrocinador principal el Girona va apostar per una aliança de quilòmetre zero amb l’empresa empordanesa d’alimentació animal, que ha acompanyat l’equip de 2a divisió A a la Champions. És l’acord més global, amb campanyes constants del club de conscienciació sobre la cura dels animals.

EN LA LÍNIA

Serà el primer patrocinador principal no català fora del sector del joc
L’aerolínia és la patrocinadora del Manchester City, el New York City i el Melbourne City
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)