Girona

Contundent com poques

Per molt que l’esce­nari sigui impo­nent i el rival, d’enti­tat, a més de jugar més de mitja hora en infe­ri­o­ri­tat numèrica, veure un Girona tan vul­ne­ra­ble com el que es va veure al camp del PSV en la quarta jor­nada de la Cham­pi­ons no és gens habi­tual. Un 4-0 és d’aquells resul­tats que fan mal, que et dei­xen tocat i t’obli­guen a refle­xi­o­nar durant uns dies. La sort és que els giro­nins han vis­cut poques der­ro­tes d’aquesta mag­ni­tud els últims anys. De fet, des que Míchel va arri­bar a la ban­queta, l’estiu del 2021, els blanc-i-ver­mells només havien patit una der­rota tan con­tun­dent com la de dimarts. Va ser la tem­po­rada pas­sada al camp del Madrid, en el par­tit de lliga de la segona volta. Aquell dia el matx també va aca­bar 4-0 i la veri­tat és que el Girona encara va tenir menys cosa a dir que dimarts al Phi­lips Sta­dion, ja que els de Míchel van ser gai­rebé una joguina en mans d’un Madrid que no va fer la sen­sació ni de neces­si­tar posar una marxa més, com sí que ho va inten­tar fer el PSV. Abans d’aquests dos duels d’aquest 2024, l’última der­rota per qua­tre o més gols de diferència del Girona va ser la tem­po­rada 2017/18, quan el Girona va per­dre 5-0 al camp de la Real Soci­e­dad.

El 4-0 de dimarts, a banda d’igua­lar la der­rota més àmplia que ha patit mai Míchel amb el Girona, també iguala les pit­jors der­ro­tes del tècnic de Valle­cas en tota la seva tra­jectòria a les ban­que­tes, perquè abans d’arri­bar a Mon­ti­livi Míchel només havia rebut dues der­ro­tes per qua­tre gols de diferència, i totes dues entre­nant l’equip del seu barri, el Rayo Valle­cano. La pri­mera a 2a divisió A la tem­po­rada 2017/18 al camp de l’Alcorcón (4-0) i la segona el curs següent, ja a pri­mera divisió, a casa con­tra l’Alavés (1-5).

Massa con­ces­si­ons

Si no és gaire habi­tual veure un equip de Míchel Sánchez per­dent per qua­tre gols de diferència és perquè, mal­grat que el seu estil de joc ofen­siu sovint pro­voca desa­jus­tos al dar­rere i pot fer encai­xar gols amb certa faci­li­tat, en poques oca­si­ons ha rebut qua­tre dia­nes o més en un par­tit. En total, comp­tant-hi les der­ro­tes esmen­ta­des, els equips de Míchel han encai­xat qua­tre gols en deu dels 302 par­tits que ha diri­git el tècnic de Valle­cas. La mei­tat, amb el Girona: les dues der­ro­tes 4-0, un 4-2 con­tra l’Eibar, un 3-5 con­tra la Real i l’1-4 con­tra el Barça d’aquesta mateixa tem­po­rada. Que sigui la segona vegada en pocs mesos que els giro­nins encai­xen qua­tre gols no és posi­tiu, i encara menys tenint en compte que l’equip havia gua­nyat 4-3 el Leganés. Són massa gols en con­tra.

LA MÉS ÀMPLIA

La derrota contra el PSV és la més contundent de l’era Míchel amb el 4-0 del curs passat al Bernabéu
DERROTES PER 4 GOLS O MÉS
Curs 2017/18
Alcorcón - Rayo V. (2a A) 4-0
Curs 2018/19
Rayo V. - Alavés (1a) 1-5
Curs 2023/24
Madrid - Girona (1a) 4-0
Curs 2024/25
PSV - Girona (Champions) 4-0
4 O MÉS GOLS EN CONTRA
Curs 2018/19
Rayo V. - Sevilla (1a) 1-4
Curs 2020/21
Real Sociedad - Osca (1a) 4-1
Madrid - Osca (1a) 4-1
Curs 2021/22
Eibar - Girona (2a A) 4-2
Curs 2022/23
Girona - Real Sociedad (1a) 3-5
Curs 2024/25
Girona - Barça (1a) 1-4
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.