Girona

La punta de l’ungla

El Girona va exhau­rir ahir a San Siro les pos­si­bi­li­tats matemàtiques de man­te­nir-se viu en la Cham­pi­ons Lea­gue. Són molts els motius que pro­pi­cien que ja no hi hagi res en joc en l’última jor­nada de dime­cres vinent a Mon­ti­livi con­tra l’Arse­nal –més enllà del pres­tigi, com des­taca Míchel–, però hi ha una dada en con­cret que és ben reve­la­dora. L’equip no ha mar­cat cap gol a domi­cili. I així és molt com­pli­cat. Tot i això, ahir va anar de ben poc. I no és un dir. El VAR va inter­ve­nir per inva­li­dar el gol per un fora de joc mil·limètric de Bryan Gil, que en el moment de rebre la pas­sada de Krejcí després d’una con­ducció excep­ci­o­nal del txec, tenia la punta de la bota –o de l’ungla– lleu­ge­ra­ment avançada a l’últim defen­sor. "Em sem­bla sor­pre­nent que es puguin pren­dre deci­si­ons tan ràpides. Con­fiem que la tec­no­lo­gia no falli, però tinc els meus dub­tes", va dir després del xiu­let final l’extrem, que va fer inútil l’esti­rada del por­ter amb una rosca deli­ci­osa a cama can­vi­ada i que, poste­ri­or­ment, va rene­gar de resig­nació en conèixer la decisió i va pagar la seva frus­tració en la següent acció, en què va ser amo­nes­tat per haver atu­rat Cala­bria amb una esti­rada de samar­reta inne­cessària –el late­ral ni tan sols duia l’esfèrica als peus–. Aques­tes dues acci­ons del fut­bo­lista cedit pel Tot­ten­ham són un reflex de la par­ti­ci­pació euro­pea dels blanc-i-ver­mells, espe­ci­al­ment a fora de casa. Molta volun­tat, però, la major part de les vega­des, la for­tuna en con­tra. 

El juga­dor for­mat al Sevi­lla també va gene­rar una de les oca­si­ons més clares dels visi­tants en la pri­mera mei­tat, que van tenir un parell o tres d’arri­ba­des de força perill. En el temps afe­git, Gil va apro­fi­tar una pilota a l’espai d’Abel Ruiz per avançar uns metres en con­ducció, aixe­car el cap, i fil­trar una pre­cisa pas­sada horit­zon­tal per habi­li­tar Yan­gel Her­rera, que, després d’una bona arri­bada des de la segona línia, va tenir prou temps per con­tro­lar amb la cama dreta i ori­en­tar-se la pilota per defi­nir amb l’esquerra, però el veneçolà va arri­bar molt forçat a la rema­tada, inco­mo­dat pels defen­ses locals, i Maig­nan va evi­tar l’empat amb una inter­venció pro­vi­den­cial per des­viar el xut amb la bota. No hi havia manera.

A l’actu­ació de Bryan tam­poc li va fal­tar sacri­fici, tant a l’hora de pres­si­o­nar com quan va cal­dre reple­gar-se i bai­xar a aju­dar Blind. L’ata­cant, que va regis­trar dues recu­pe­ra­ci­ons i un 3/9 en duels gua­nyats, a més de bui­dar-se en tas­ques defen­si­ves, també va ser capaç, per moments, d’exi­gir Cala­bria en l’un con­tra un, tot i que, com és habi­tual, sovint va arri­bar massa just de for­ces a l’últim terç. Final­ment, va ser subs­ti­tuir en el 72’, quan Míchel va pro­var de sac­se­jar l’equip amb qua­tre can­vis de cop que en cap cas van tenir l’efecte desit­jat. La Cham­pi­ons ha fet pujada per a tot­hom, però en l’última jor­nada con­tra els gun­ners caldrà cele­brar que el club hi ha estat pre­sent, que no és poca cosa. Això sí, Gil, que va veure la ter­cera groga, haurà de com­plir cicle de sanció i mirar-s’ho des de la gra­de­ria. El d’ahir, molt pro­ba­ble­ment, serà el seu últim par­tit en la màxima com­pe­tició con­ti­nen­tal amb el Girona.

33
intervencions
2
passades a l’últim terç
2
pilotes recuperades
3/9
duels guanyats
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)