Girona

Stuani lliga virtualment la permanència (0-1)

El Girona guanya al camp del Valladolid amb un nou gol de l’uruguaià i s’enfila fins als 41 punts, que li podrien valer la salvació aquesta mateixa jornada

El Girona ha patit un munt, però el resul­tat paga la pena. En un par­tit gris, en què s’ha notat la por al cos i en què per moments sem­blava que els giro­nins no s’hi jugues­sin res, el Girona ha gua­nyat al camp del Valla­do­lid (0-1) i lliga vir­tu­al­ment la per­manència, ja que escala fins a la tret­zena posició, avançant el Getafe i l’Espa­nyol, i deixa el Leganés, divuitè, a set punts i el Las Pal­mas, dinovè, a nou, quan als madri­lenys i als cana­ris els que­den nou punts per jugar. De fet, si el Las Pal­mas no gua­nya avui al camp del Sevi­lla ja sor­tirà de l’equació i si el Leganés no ho fa demà al camp del Vila-real, la sal­vació serà matemàtica. I com no, l’heroi havia de ser Stu­ani, que no ha estat titu­lar perquè arros­se­gava molèsties, però ha entrat en el tram final per mar­car el gol del tri­omf.

Des del pri­mer minut no ha sem­blat que el Girona s’hi jugués mitja vida en el par­tit d’avui, i és que el domini ini­cial ha estat del Valla­do­lid. Els blanc-i-ver­mells sem­bla­ven des­con­nec­tats i amb poca tensió, i així ha arri­bat la pri­mera gran ocasió dels locals. Moro ha apro­fi­tat una mala lec­tura defen­siva d’Arnau i s’ha plan­tat sol davant Gaz­za­niga, però el xut li ha sor­tit massa cre­uat (9’). Oriol Romeu ha res­post amb la pri­mera ocasió giro­nina amb un xut des de la fron­tal (11’), però l’ocasió clara l’ha tor­nat a tenir el Valla­do­lid. David López ha dei­xat la pilota morta a tres quarts de camp per Chuki, que ha etzi­vat un gran xut que Gaz­za­niga ha refu­sat a córner amb una gran inter­venció (15’).

A par­tir del quart d’hora el Girona ha millo­rat lleu­ge­ra­ment. Bàsica­ment amb pilota, perquè ha acon­se­guit tro­bar la fra­gi­li­tat defen­siva del Valla­do­lid. El cert, però, és que al dar­rere ha con­ti­nuat amb poca tensió i fent aigües, con­ver­tint el matx en un anar i venir en què podria haver pas­sat qual­se­vol cosa. Juanpe, a la sor­tida d’un córner (17’), i Portu, amb un gol anul·lat per fora de joc (19’), han començat a donar vida a l’atac i Tsy­gankov, amb un xut amb rosca, ha aca­ri­ciat el gol amb un xut amb rosca que Hein ha refu­sat a córner (28’). De la con­tra del córner l’ha tin­gut el Valla­do­lid, que no ha pogut rema­tar dins l’àrea, i en el con­tra­a­tacc següent Portu ha xutat des­viat sol des de la fron­tal (30’). Iván Sánchez ho ha pro­vat en el torn del Valla­do­lid des de la fron­tal (34’) i Tsy­gankov, segui­da­ment, ha tin­gut la més clara del Girona, però nova­ment Hein ha refu­sat a córner el seu xut cre­uat (36’).

Aspri­lla ha estat el pro­ta­go­nista del final de la pri­mera part, amb un bon retall dins l’àrea, però amb un xut hor­ri­ble (45’), i també de l’inici de la segona part amb l’ocasió més clara del Girona. Francés s’ha inven­tat una gran pas­sada que ha dei­xat el colombià sol davant Hein, però el por­ter ale­many ha tret un peu pro­vi­den­cial per evi­tar el gol d’Aspri­lla en l’un con­tra un (48’). Aquesta ha estat l’única ocasió del Girona durant molts minuts, i és que durant molts moments fins i tot ha sem­blat que als blanc-i-ver­mells els hi anava bé l’empat. Jugant molt lent, els giro­nins no han tro­bat la manera de gene­rar perill. La por pesava massa i a punt ha estat de sor­tir car amb dues acci­ons en què el Girona s’ha sal­vat per poc. Pri­mer en un penal ine­xis­tent per mans de Francés que l’àrbi­tre ha xiu­lat, però que el VAR ha fet cor­re­gir, i després amb una pèrdua de David López que ha aca­bat amb un xut d’Iván Sánchez que no ha aca­bat el gol per la inter­venció de Gaz­za­niga i el tra­ves­ser (56’).

No pas­sava res a la gespa, però en els minuts finals ha entrat Stu­ani al camp. I l’uru­guaià està tocat per una vareta. Tsy­gankov ha xutat una falta des de molt lluny, hi ha hagut dos rebots i l’esfèrica ha cai­gut a David López que, amb el cap fred, ha deci­dit per­fecte assis­tint a Stu­ani, que a la fron­tal de la petita no ha per­do­nat mar­cant el 0-1 (80’). El Girona encara ha hagut de suar, i és que en el 86’ Mario Martín ha rema­tat de cap a l’àrea petita, però Gaz­za­niga, amb refle­xes, ha tor­nat a estar pro­vi­den­cial per sal­var el Girona i asse­gu­rar una victòria que val pràcti­ca­ment una per­manència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)