Lliga Europea

Un gol de Puigdueta tomba el Telecable i dona la tercera Champions al Generali Palau (0-1)

El Gene­rali Palau ha sabut ren­di­bi­lit­zar el suport del seu públic repe­tint la història del 2021 i ha aixe­cat eufòric la seva ter­cera lliga euro­pea superant el Tele­ca­ble asturià en la final impo­sant-se per 0-1 amb un gol de Laura Puig­du­eta. El club vallesà enga­lana amb un altre títol sonat la cele­bració del seus 50 anys de vida. Dis­sabte es va des­fer del Ben­fica amb auto­ri­tat per 5-2 i avui diu­menge ha estat millor que el potent club de Gijón, que con­ti­nua manant en el pal­marès de la com­pe­tició amb sis títols empa­tat amb el Vol­tregà.

L’única pega que se li pot posar al monòleg del Palau en el pri­mer temps és que l’ha ren­di­bi­lit­zat amb només un gol (0-1). Quan només s’havien con­su­mit 1:27, Puig­du­eta ha rema­tar a pler un rebuig en una jugada ini­ci­ada per ella mateixa quan inten­tava entrar fins a la cuina. El fet és que la por­tera xilena del Tele­ca­ble Fer­nanda Hidalgo ha evi­tat que el con­junt de Cola­ianni marqués més gols. En defensa, el Palau ha anul·lat l’equip asturià, que ha pro­vat tímida­ment algun tret exte­rior i no ha tin­gut cap acció clara dins del qua­dre. Tot el con­trari que les locals, que han inten­tat sovint sor­pren­dre des de dar­rera la por­te­ria i també en acci­ons inte­ri­ors i xuts exte­ri­ors. El Palau ha tri­pli­cat al Tele­ca­ble en el nom­bre de xuts a porta però no n’ha tret més pro­fit.

A més, en el segon temps ha fallat dues fal­tes direc­tes per dues tar­ge­tes bla­ves –Puig­du­eta, en dos tocs, i Flo­renza, fent jugada per mirar d’enga­nyar la suplent i freda però efi­ci­ent Vic­to­ria Novo, que ha sor­tit al res­cat per l’expulsió de dos minuts de la titu­lar Hidalgo– i ha mal­ba­ra­tat qua­tre minuts d’atac i gol en les supe­ri­o­ri­tats. El Gijón, que ha evi­tat la sentència amb un enco­mi­a­ble però insu­fi­ci­ent exer­cici de super­vivència, ha millo­rat pro­gres­si­va­ment i ha tin­gut més opor­tu­ni­tats a mesura que avançava el par­tit i se li esmu­nyien les pos­si­bi­li­tats. Laura Vicente, pro­vi­den­cial, ha sal­vat dues opor­tu­ni­tats clares en el dar­rer minut quan el Gijón ata­cava sense por­tera i ha sos­tin­gut el seu equip en els moments de debi­li­tat davant d’un rival de molta enti­tat. En el còmput glo­bal, no obs­tant això, el con­junt vallesà ha estat supe­rior.

El Palau, que el 2021 havia gua­nyat la seva pri­mera copa d’Europa en el mateix esce­nari en la final con­tra el Vol­tregà i que el 2022 va aixe­car la segona a Gijón tot just davant del Tele­ca­ble, ha com­ple­tat la tri­lo­gia.

Patrocini
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)