Internacional

Patiment agraït del Barça

Final a quatre de la lliga europea. L'equip blaugrana va ser superior al Benfica tot i que va haver de suar perquè no va matar el partit i avui buscarà contra el Porto el seu vintè títol

BARÇA3


BEN­FI­CA2


El ritme intens i l'ordre defen­siu van donar ahir el tri­omf al Barça con­tra el Ben­fica en la revenja de la semi­fi­nal del curs pas­sat i li per­me­tran avui llui­tar con­tra el Porto en la final per obte­nir el seu vintè títol, que ja fa massa temps que es resis­teix. La força del Palau va fer la resta en un par­tit igua­lat en la pri­mera part però que es va decan­tar del cos­tat del con­junt de Ricard Muñoz en el segon temps, en el qual va ser supe­rior encara que com qui diu va aca­bar dema­nant l'hora i amb la psi­cosi de l'empat por­tuguès al Dragão Caixa en l'edició de l'any pas­sat.

.João Rodrígues, un autèntic fora de sèrie, va aigua­lir d'entrada la festa (1-0) quan tan sols s'havien jugat cinc minuts. El mateix Rodrígues hau­ria pogut fer molt mal quan va enviar la bola dos cops als pals d'Egur­rola en la mateix acció de con­tra­a­tac (8'). Rei­naldo, sol, va des­a­pro­fi­tar un clar u con­tra u davant de Tra­bal (14'). En un excés de fri­vo­li­tat atès el moment i el resul­tat va pro­var d'aixe­car la bola per damunt de Tra­bal. La desena falta del Ben­fica, pro­vo­cada pel ritme intens blau­grana, va arri­bar a 9:32 del des­cans. Marc Torra va ser l'encar­re­gat d'exe­cu­tar la falta directa, però també es va esta­ve­llar davant la cla­ri­vidència de Tra­bal, molt segur. Més ner­vis per als blau­grana, que no tro­ba­ven la fórmula con­tra el campió. Miti­gats, no obs­tant això, de seguida quan Matías Pas­cual, al segon pal, va rema­tar un assistència de Rei­naldo (1-1). El Palau pre­sen­tava bona entrada i el poder d'inti­mi­dació era con­si­de­ra­ble­ment més alt tot i que el par­tit va entrar en una fase d'enso­pi­ment que al Ben­fica ja li interes­sava. Balanç defen­siu i pos­ses­si­ons llar­gues evi­ta­ven al Barça fer el joc ràpid que li agrada. Però en una bona tran­sició Pablo Álva­rez va ama­gar la línia de pas­sada i va sor­pren­dre Tra­bal amb un gran tret sec a mit­jana altura (1-2 en el 22').

Com que el pri­mer temps es va aca­bar amb 14 fal­tes per als por­tu­gue­sos i 9 per als cata­lans, de seguida hi va haver opor­tu­ni­tats en forma de direc­tes. Però ni Car­los López, pri­mer, ni Pablo Álva­rez, tot seguit, van saber mar­car. La sort es va aliar del cos­tat blau­grana, en canvi, quan Marc Torra va enviar un fort tret que es va esco­lar després de col­pe­jar al cul del defensa del Ben­fica Ábalos (1-3 en el 30'). El gol va ser clau i, mal­grat que João Rodrígues ho va seguir inten­tant, el Barça va sem­blar més alli­be­rat i amb millor capa­ci­tat per ges­ti­o­nar el par­tit. A més, va saber regu­lar el seu comp­ta­dor de fal­tes men­tre el del con­junt rival seguia dis­pa­rant-se. En la 20a, Raül Marín (40') tam­poc va pode rema­tar el par­tit. Tra­bal, incom­men­su­ra­ble. Pana­dero va llançar al tra­ves­ser en l'acció poste­rior. El Barça duia 14 fal­tes –perill– tot i que domi­nava el joc i les sen­sa­ci­ons de perill. Marín va tenir la sentència en el 43' en una fase de par­tit ja molt tren­cat. La 15a del Barça va arri­bar a 3:36 i João Rodrígues es va tor­nar a citar amb Egur­rola en la directa, la vida o la mort defi­ni­tiva per al Ben­fica. I el por­tuguès la va cla­var (2-3) i el Ben­fica va negui­te­jar fins a l'últim segon abans de l'esclat de joia dels cata­lans.

PROTAGONISTES

BENFICA: Trabal, Neves, Ábalos, João Rodrígues i Carlos López -equip inicial-; Diogo Rafael, Coy i Rocha. BARÇA: Egurrola, Gual, Matías Pascual, Panadero i Pablo Álvarez -equip inicial-; Reinaldo, Marc Torra, Barroso i Marín. GOLS: 1-0 (5') João Rodrígues. 1-1 (16') Matías Pascual. 1-2 (22') Pablo Álvarez. 1-3 (30') Marc Torra. 2-3 (46') João Rodríguez, de falta directa. ÀRBITRES: Eccelsi i Da Pratto (Itàlia).. FALTES: 22 el Benfica i 16 el Barça.
Hem hagut de patir però això també ens reforça. He vist el millor Porto de l'any, molt sòlid en defensa. Ens tocarà patir.
Ricard Muñoz
Tècnic del barça
Sortim reforçats del partit perquè la diferència ha estat la mala sort que hem tingut. Felicito els meus jugadors i felicito el Barça
Pedro Nunes
TÈCNIC DEL BENFICA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)