Internacional

Bona memòria històrica

Seleccions. Catalunya presentarà dissabte a Vilafranca els mateixos deu jugadors i Anglaterra en portarà nou en la reedició de la final de Macau 2004

La ree­dició de la final del mun­dial B del 2004 jugat a Macau entre Cata­lu­nya i Angla­terra reu­nirà gai­rebé al cent per cent els matei­xos pro­ta­go­nis­tes dis­sabte vinent al muni­ci­pal de Vila­franca a par­tir de dos quarts de vuit del ves­pre. Cata­lu­nya pre­sen­tarà la for­mació idèntica i només hi haurà un juga­dor de la selecció d'Angla­terra que fal­tarà a la cita. El selec­ci­o­na­dor català Jordi Camps, per tant, ha con­vo­cat els por­ters Víctor Agra­munt i Ernest Frei­xes, i els juga­dors de pista Quim Casalí, Ivan Tibau, David Bus­quets, Juli Anguita, Jordi Rodríguez Rodri –encara en actiu a les files del SHUM–, Josep Manel Edo, David Càceres i Abra­ham Bagés. El selec­ci­o­na­dor va con­fir­mar ahir que Edo i Bus­quets, que van dei­xar la pràctica activa de l'hoquei sobre patins per pres­cripció facul­ta­tiva, també es ves­ti­ran de curt. L'equip anglès que va jugar la final va ser el for­mat pel por­ter Gar­lick i pels juga­dors de pista Pearce, Waeth­ley, Tay­lor, L'Anson, Barker, Hosking, Aus­tin i Wad­ding­ham. El juga­dor més reco­ne­gut és James Tay­lor, que va tri­om­far en l'hoquei sobre patins italià a les files del Bas­sano. Cone­gut com a Jimbo pel seu físic por­tentós, el defensa britànic es va reti­rar en la tem­po­rada 2012-2013 i fins i tot va ser home­nat­jat pel club transalpí després de més d'una dècada defen­sant els seus colors.

La final, jugada el 23 d'octu­bre del 2004, va aca­bar amb el tri­omf de Cata­lu­nya per 6-0. El duel per al ter­cer i el quart llocs d'aquell mun­dial B se'l va endur Andorra davant de Macau (2-0).

El fet que sigui Angla­terra el rival i que fa qua­tre dies con­sentís una votació legal als esco­ce­sos per deter­mi­nar si volien la inde­pendència, atorga encara més sim­bo­lisme a la cita en el marc del procés rocós que viu ara mateix Cata­lu­nya. De fet, en petita escala, la pressió espa­nyola que va acon­se­guir revo­car l'admissió pro­vi­si­o­nal cata­lana a la FIRS en l'assem­blea de Roma del 2005 –el TAS havia inva­li­dat abans l'assem­blea de Fresno per irre­gu­la­ri­tats ver­go­nyo­ses–, ja va ser un avançament del que ara s'està vivint. Cata­lu­nya es va gua­nyar espor­ti­va­ment l'accés al mun­dial A i mai va poder exer­cir el seu dret a jugar-lo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)