Esquí

Hirscher es rescabala amb l’or en la prova combinada

Esquí alpí. L’austríac, que té el rècord de títols de la copa del món i quatre títols mundials, encara no havia guanyat cap cursa olímpica

Mar­cel Hirsc­her, l’esquia­dor més bri­llant d’aquest segle, tenia un deute pen­dent. El seu pal­marès d’escàndol con­te­nia sis títols abso­luts de la copa del món –rècord abso­lut– i qua­tre meda­lles d’or mun­di­als, però encara cap cam­pi­o­nat olímpic. La plata en l’eslàlom de Sotxi era la seva única meda­lla en uns Jocs, i dos cops més –en els gegants de Sotxi i Van­cou­ver– havia que­dat a les por­tes del podi amb un quart lloc. L’or, però, se li resis­tia, fins que ahir va posar remei a aquest dèficit amb la victòria en la prova com­bi­nada.

L’austríac va aca­bar dotzè en la pri­mera mànega, la del des­cens, amb un temps d’1:20.56 i a 1:32 del líder pro­vi­si­o­nal, l’ale­many Tho­mas Dres­sen. Un resul­tat molt ben valo­rat per Hirsc­her, tenint en compte que aquesta no és, ni de bon tros, la seva espe­ci­a­li­tat. “Defi­ni­ti­va­ment, és el millor des­cens que he fet mai”, adme­tia. La reta­llada del recor­re­gut a causa del vent el va bene­fi­ciar, sens dubte, atès que que­dava menys marge per per­dre temps. El reci­tal de Hirsc­her va arri­bar en l’eslàlom, la prova més tècnica i la seva prin­ci­pal espe­ci­a­li­tat. Va gua­nyar la mànega amb un temps de 45.96, que només va ser una mil·lèsima millor que el del francès Vic­tor Muf­fat-Jean­det. El temps glo­bal de Hirsc­her va ser de 2:06.52, i va dei­xar el segon clas­si­fi­cat, el francès Ale­xis Pin­tu­rault, qua­tre cops campió de la copa del món de l’espe­ci­a­li­tat, a 23 mil·lèsimes. Muf­fat-Jean­det es va asse­gu­rar la seva pri­mera meda­lla olímpica amb el bronze.

“Ja m’he tret la pressió de sobre”, adme­tia Hirsc­her després de la prova. “Tot­hom deia que tinc una bona car­rera, però que em fal­tava una meda­lla d’or olímpica”, hi va afe­gir abans de mos­trar-se més que satis­fet del resul­tat en una prova en què no era un dels prin­ci­pals favo­rits. “Per ara encara no sento aquesta meda­lla d’or com a real”, reco­nei­xia. Ara l’espe­ren les dues pro­ves tècni­ques, el gegant (diu­menge 18) i l’eslàlom (dijous 22), en les quals sí que serà el favo­rit abso­lut: “Estic sorprès després d’aquest des­cens increïble. En el gegant i l’eslàlom hau­ria de ser més fàcil. Ja no tinc pressió.”

LES REACCIONS

Tota la gent esperava que guanyés una medalla d’or, especialment a Àustria, el meu país, on l’esquí és molt important
Ha estat un descens increïble, crec que el millor de la meva carrera. Estic molt content amb aquest resultat
Marcel Hirscher
Sabia que tot es decidiria en l’eslàlom. Ho he fet bé, però alguns errors potser m’han costat dues dècimes
Alexis Pinturault
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)